הפרת הסטטוס קוו בכותל

בנט נגד החרדים: "המאבק על הכותל - קמפיין פוליטי יזום"

רה"מ נפתלי בנט האשים את המתנגדים למתווה הכותל כי הם משתמשים בו למטרות "קמפיין פוליטי יזום שגויס אליו כסף רב, במטרה לנגח את הממשלה". ש"ס: "הכותל הוא לא שוק הכרמל" (אקטואלי)

רפאל כהן | כיכר השבת |
בנט (צילום: Ohad Zwigenberg/POOL)

בצל החשש מהעברת מתווה הכותל, ובצל ההצהרות של חברי הקואליציה ובראשם השרים ליברמן ולפיד, ביום שישי ראש הממשלה נפתלי בנט תקף את המתנגדים למתווה הכותל ואמר כי "הכותל המערבי, המקום האהוב כל כך, החשוב כל כך לכל יהודי, המקום שמאחד אותנו, דור אחר דור, ובפרט לאחר ששוחרר על ידי לוחמי צה"ל במלחמת ששת הימים. הכותל הזה, משמש בימים אלה לקמפיין פוליטי יזום, שגויס אליו כסף רב, במטרה לנגח את הממשלה."

"למה? כי מישהו העריך שזה יתפוס. ואולי זה באמת יתפוס. אבל הנזק - יהיה ענק. גם בתקופות של מחלוקת סוערת, אנחנו חייבים לשמור על איים של קדושה. דברים שבהם לא נוגעים. יש בעיה - פותרים אותה מתוך דיאלוג. לא עושים סקרים ומחליטים ללכת בכל הכוח על קמפיין מפלג על הכותל המערבי. פשוט לא."

העיתונאי יוסי ורטר פרסם ב'הארץ' כי המפלגות החרדיות הזמינו סקרים. ומצאו כי בציבור החרדי הכותל הוא עניין אמוציונלי, שמעורר יותר הזדהות ורגשות מהגיור והכשרות. ורטר טען גם כי "דרעי מגייס כספים לקמפיין, הוא נעזר בארגון 'מרכז ליב"ה'. הכוונה היא לארגן הפגנות רבות משתתפים ותפילות המוניות ולהפיק סרטונים שיציגו זלזול במקום הקדוש."

בסיעת ש"ס הגיבו לדברי רה"מ בנט ואמרו כי "בנט כתב עכשיו על הכותל: ״חייבים לשמור על איים של קדושה - דברים שבהם לא נוגעים״. מסכימים איתו במאה אחוז. אין שום בעיות בכותל ולא צריך שום ״דיאלוג״".

בש"ס הוסיפו ועקצו כי "הכותל הוא לא שוק הכרמל והוא לא פתוח למו״מ. בנט, עם כל הקושי שלך, תנסה לעמוד במה שכתבת. אל תיגע בכותל הקדוש. אל תשנה כלום. אתה תגלה פתאום שאין קמפיין יזום, אין סקרים, אין גיוס כספים, ואין פארנויות קשות".

כזכור, בשבוע שעבר שר החוץ יאיר לפיד אמר כי "איאבק ואלחם עד שמתווה הכותל יעבור. לא כולם מסכימים עליו בממשלה, אבל אני אלחם על זה". וכן שר האוצר ליברמן אמר כי "מתווה הכותל אושר בממשלת נתניהו, אבל הוא נכנע לדרעי וליצמן והקפיא את ההחלטה. הגיע הזמן להחיות את המתווה הזה, כי הוא סביר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר