אומיקרון זה שפעת?

המומחים נגד ליברמן: "אולי יש לו מקורות שאין לאף אחד"

שר האוצר השתתף באופן חריג בקבינט הקורונה ונראה כי יש מי שכבר מתחרט על כך; מומחי בריאות תקפו את דבריו שאומיקרון לא משפיע יותר משפעת וטענו כי "זה מביך; יזרע ספק במתלבטים" (בארץ)

(צילום: Avshalom Sassoni/Flash90)

"אני לא רואה שאומיקרון משפיע יותר מאשר שפעת", אמר שר האוצר אביגדור ליברמן בישיבת "קבינט הקורונה", בה השתתף בצעד חריג, וטרף את הקלפים של הממשלה בכלל והעומד בראשה, נפתלי בנט, בפרט, לאור ההיסטריה שהוא מייצר סביב הזן החדש.

כבר בישיבת הממשלה, הגיבו נגדו ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, ד"ר שרון אלרעי-פרייס, ושר הבריאות ניצן הורוביץ שאמר כי "אנחנו צריכים לקיים את הדיון הזה לעיתים יותר תכופות כדי שלא נשמע שזה כמו שפעת".

מומחי בריאות, תקפו גם הם את דבריו של שר האוצר; כך למשל, פרופ' דרור מבורך, מנהל מחלקה פנימית בבית החולים 'הדסה עין כרם', אמר על דברי ליברמן כי "אולי יש לו מקורות שאין לאף אחד, כי בעולם אי אפשר להגיד את זה בביטחון כמו שהוא אמר".

"ליברמן יודע לקרוא לילד בשמו אבל הוא לוקח פה הימור שאנחנו, חוקרי הקורונה, לא ראינו עדות למה שאמר", הוסיף פרופ' מבורך בדברים שהובאו הבוקר ב'ידיעות אחרונות' והזהיר שליברמן מעביר "מסר סותר מזה של ראש הממשלה".

"זה בסדר שיש לו דעה", אומר פרופ' מבורך, "הבעיה היא שהתפקיד שלו חשוב ולהביע דעה שהיא הפוכה ממשרד הבריאות וראש הממשלה זה מביך משהו, בעיקר כשזה בא מאנשים שאין להם מקורות מידע טובים".

ב'ידיעות' ציטטו גם את פרופ' סיריל כהן, מומחה למערכת החיסון מאוניברסיטת בר אילן, שהביע חשש מדברי ליברמן. "אני לא יודע מאיפה האמירה הזו הגיעה", אמר פרופ' כהן, "אנשים כבר מתו בדרום אפריקה, ואנשים מתים באנגליה מהאומיקרון".

לדבריו, "אמירה כזו יכולה לגרום לאנשים לחשוב שזה באמת כמו שפעת כאשר אין לנו את המידע הזה. אנשים שמהססים וטרם התחסנו ושומעים שליברמן אומר שהאומיקרון הוא לא כזה מסוכן, זה יזרע בהם ספק, באלה שמתלבטים אם להתחסן או לא".

בדבריו בקבינט הקורונה, אמר ליברמן כי "עד היום בכל העולם נפטרו מאומיקרון 12 אנשים. אני לא רואה שאומיקרון משפיע יותר מאשר שפעת. אני לא חושב שכרגע יש מקום לנקוט צעדים כמו הגבלת התקהלויות, זה מכניס אותנו לעולם של פיצויים - ואני לא רוצה להגיע לזה".

ד"ר אלרעי-פרייס השיבה: "אני אומרת, לאור הנתון שנזרק על ידי שר האוצר עשינו את הבדיקה כרגע, בדרום אפריקה, בפרסומים שלהם יש בחודש וחצי האחרון תמותה של 900 אנשים בדרום אפריקה בניגוד לאנגליה - שם יש גם 'דלתא' וגם 'אומיקרון' בדרום אפריקה יש רק 'אומיקרון', זה הגל שהיה להם כרגע ומתו שם למעלה מ-900 אנשים והיו דיווחים שאמרו שהייתה תמותה של 32 ילדים. באופן יחסי לכמות המאומתים שהיו שם, היו המוני מאומתים, אז זו תמותה יותר נמוכה, אבל אי אפשר לומר שמתו רק 12 אנשים - זה לא נכון פשוט".

בהמשך ליברמן הוסיף ותקף את ההדלפות מישיבת הקבינט: "אי אפשר לקיים דיון, אני לא הספקתי לסיים משפט וזה כבר מועבר לכל כלי התקשורת, זה פשוט טירוף מה שקורה פה".

שר הבריאות ניצן הורביץ הגיב לדבריו: "עדיף כבר לשדר את הדיון בשידור חי כי יוצאות הקלטות, לפחות שיהיה מדויק. אנחנו צריכים לקיים את הדיון הזה לעיתים יותר תכופות כדי שלא נשמע שזה כמו שפעת. כשמדברים על הסברה והבנת הציבור, חשוב גם מה שאנחנו אומרים. אם אנחנו מזלזלים בזה ולא מציגים את חומרת העניין, למה שהציבור יקבל?".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר