שוב משבר קואליציוני

מרצ נגד חוק האזרחות: 'משרת את שקד עם ציבור מדומיין'

במרצ מערערים על חוק האזרחות של שרת הפנים שקד ותוקפים אותה • מפלגות הימין בקואליציה שומרות על שתיקה • זנדברג: "שרת הפנים לא קיימה את המתווה כפי שהבטיחה" (פוליטי מדיני)

יוני גבאי | כיכר השבת |
(צילום: יונתן זינדל פלאש 90, אוליבייה פיטוסי פלאש 90)

אחרי שאתמול בערב (רביעי) מרצ הגישה ערר על 'חוק האזרחות' של שרת הפנים איילת שקד, במפלגת השמאל מוסיפים לתקוף את שקד ואת שאר האגף הימני בממשלה.

בריאיון ל'N12', אמרה השרה זנדברג מ'מרצ' כי מדובר בהצעת חוק בעייתית. "אנחנו הצבענו בזמנו בעד החוק, אקט שהיה מאוד קשה לנו ברמה האידיאולוגית והערכית. שרת הפנים לא קיימה את המתווה כפי שהבטיחה, ואנחנו הגשנו את הערר במטרה לוודא שמה שסוכם באמת ימשיך בקו הזה".

"אני חושבת ששמאל וימין כל אחד עושה פשרות, ומצד שני משיג גם מרוויח הישגים ולהיפך" הוסיפה זנדברג.

לצד שתיקה בצד הימני בממשלה, חבר הכנסת יום טוב כלפון מ'ימינה' אמר לכתב ניצן שפירא כי "חוק האזרחות הוא חוק חיוני לביטחון מדינת ישראל" וכי "הקואליציה הזאת חייבת להעביר את החוק. אם חברות הקואליציה לא מסוגלת לקחת אחריות, אין לי התנגדות שהחוק יעבור גם בתמיכת מפלגות ציוניות מהאופוזיציה, העיקר שהחוק יעבור".

סגן השרה יאיר גולן התייחס לחוק השרוי במחלוקת בממשלה ואמר כי "אני חושב שמה שעושה כאן איילת שקד הוא פשוט לא תקין וחבל".

"אולי זה משרת אותה מול איזה ציבור בוחרים מדומיין. זה באמת חוק לא חיוני כרגע. אנחנו אנשים מבוגרים ואחראים ואנחנו מנסים להתנהל ככה".

עוד אמר גולן, ממתנגדי החוק כי "אני יודע שזה נשמע מוזר שפוליטיקאים מנסים להתנהג באופן אחראי, אבל אנחנו לא מנסים להדליק את השטח כל יומיים. הגענו מול ראש הממשלה למתווה הגון לפני מספר חודשים. אני קורא לשרה איילת שקד לקיים את המתווה ההגון שסוכם מול חבר מפלגתה ראש הממשלה, ומשם להמשיך הלאה כדי לגבש חוק קבוע, מה שהצענו היה תהליך זמני".

ח"כ זועבי, שעוררה סערה כשהפילה השבוע את חוק הגיוס, שוחחה גם היא עם N12 ואמרה כי "בקיץ כבר הוגשה הצעה של איילת שקד לחוק האזרחות וגם אז התנגדנו אליו. הגשנו מתווה לנפתלי בנט שנוכל לחיות איתו והוא הסכים ועל פי המתווה שהוסכם עליו הוגש חוק האזרחות ואנחנו תמכנו בו".

"עכשיו היא באה, ומה שהכי מפליא זה שהיא רצתה לקדם את התמיכה לחוק האזרחות בגרסה שלה יחד עם הגרסה העוד יותר פאשיסטית וגזענית של ח"כ רוטמן בתמיכת הממשלה. מבחינתי, כפי שאמרתי בעבר, זה קו אדום".

כאמור, לעומת חברי הכנסת ממרצ שתוקפים בחריפות את האגף הימני בממשלה ואת השרה שקד, במפלגות הימין בממשלה לא מתייחסים לנושא נכון לרגע זה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר