שוב יידחה?

רע"מ מאיימת: חוק האזרחות יפורר את הקואליציה

יו"ר סיעת רע"מ וואליד טהא הבהיר כי אם יינתן חופש הצבעה על החוק שמחולל סערה בקואליציה, מפלגתו תפער סדק נוסף בממשלת בנט-לפיד, בנוסף לאיומי מפלגת מרצ (פוליטיקה)

רפאל כהן | כיכר השבת |
(צילום: יונתן זינדל פלאש 90, אוליבייה פיטוסי פלאש 90)

חוק האזרחות של שרת הפנים איילת שקד וכן של חבר הכנסת שמחה רוטמן יגיע היום (ראשון) לדיון בישיבת הממשלה, לקראת המועד האחרון שנותר להשיב לבג"ץ בנושא.

מבחינת שקד מוטב לקדם את החוק של רוטמן, החוק האופוזיציוני הראשון שיקבל את תמיכת חלק מהקואליציה, גם במחיר של הצבעה לא מתואמת, אבל מאז אמש (מוצאי שבת) בשמאל מבהירים: לא ניתן לזה לקרות.

יו"ר סיעת רע"מ, חבר הכנסת וואליד טאהא, שיגר הבוקר איום משמעותי לבכירי הממשלה: "חופש הצבעה על חוק האזרחות הגזעני, על שתי גרסותיו, פירושו חופש הצבעה מלא על כל חוק שיעלה!". משמע: אילו אכן חוק האזרחות יקודם ככתבו, רע"מ תוכל להפיל חוקים קואליציוניים רבים שלא מתאימים לרוחה, כגון חוק גיוס בחורי הישיבות.

איום זה מצטרף לאיום מרצ, שהודיעו ש"לצעד כזה יהיו מחירים כואבים", ולכחול לבן, שהודיעה שתתמוך בחוק, אך שלא תאפשר חופש הצבעה פנים קואליציוני, בשל חששה לחוקים עתידיים.

כזכור, שרת הפנים שקד ניסתה להעביר את חוק האזרחות בתיאום כלל מפלגות הקואליציה ונכשלה. בעקבות מצב זה, החליטה שקד לשלב ידיים עם רוטמן - ולפעול לחופש הצבעה בתוך הקואליציה, כך שחברי ימינה ותקווה חדשה יתמכו, היתר יתנגדו, אך החוק יעבור בזכות 53 חברי אופוזיציה מסיעות הימין.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר