החשש מהתגרענות

ראש המל"ל על הסכם הגרעין: "אנחנו צריכים להיערך"

ראש המל"ל אייל חולתא הסביר כי ישראל צריכה להיערך לאפשרות של חתימה על הסכם גרעין עם איראן, ובנוסף, להיערך לאפשרות הפוכה "2022 תחייב לפעול אחרת" (מדיני)

ב. ניסני | כיכר השבת |
(צילום: shutterstock)

בתדרוך לכתבים שקיים מוקדם יותר היום (שני) ראש המל"ל איל חולתא אמר כי "אתמול הצגנו בפני הממשלה, והבוקר בפני נשיא המדינה, את הערכת המצב לשנת 2022. כחלק מתפקידי המל"ל, עלינו לעצב - בהתאם לדירקטיבה של ראש הממשלה - את מדיניות הביטחון הלאומי של ישראל במובן הרחב שלה ולתרגם אותם בצורה ברורה לפעילות של הארגונים והמערכות השונות."

חולתא התייחס גם לסוגיה האיראנית ואמר כי זוהי "הסוגיה המרכזית שעומדת לפתחנו. אנחנו צפויים לשנה של תפניות. בין אם תהיה חזרה להסכם הגרעין ובין אם לא תהיה חזרה להסכם הגרעין, שנת 2022 הולכת להיות שנה שבה הסביבה תחייב אותנו לפעול בצורה אחרת מאיך שפעלנו עד עכשיו, ואנחנו צריכים להיערך".

"הסיכון שבחזרה להסכם הגרעין ואובדן כלים שיאפשרו לארה"ב לכפות על איראן הסכם ארוך וחזק יותר, מה שהאמריקאים כינו Longer and stronger (ארוך יותר וחזק יותר) - עומד על הפרק. אנחנו צריכים להיערך לכל אחד מהתרחישים, בין אם יש חזרה להסכם ובין אם אין חזרה להסכם".

על הקשר בין הממשל הישראלי לאמריקני אמר כי "התיאום עם האמריקאים הוא מרכיב יסודי שרה"מ עמד עליו מהרגע הראשון."

"אני משתף אתכם שאני יוצא הלילה לביקור בארצות הברית, להיפגש עם מקבילי, היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב ג'ק סאליבן, ואנחנו נמשיך את הדיאלוג העמוק והאינטימי שיש בין ישראל לארה"ב בכלל, ובסוגיה האיראנית בפרט. אני מדבר עם ג'ק באופן תדיר, בטלפון ובשיחות וידאו, ואחת לתקופה צריך גם להיפגש פנים אל פנים. חשוב להדגיש את הנקודה הזו - אנחנו לא רואים כל נושא ונושא עין בעין עם האמריקנים, אבל התיאום הוא עמוק, חשוב ואסטרטגי ואנחנו עובדים עליו".

בנוסף התייחס ראש המל"ל להסכמי אברהם, ואמר כי הוא רואה חשיבות רבה בהמשך העמקת היחסים שבין המדינות ולהפוך את משמעותם של ההסכמים האלו למעשיים כמה שיותר, במטרה ליצוק תוכן מעשי בהסכמים על ידי פרויקטים ומיזמים משותפים.

בהמשך הזכיר ראש המל"ל את הסכנות הנוספות העומדות לפתחה של מדינת ישראל. "אנחנו עוסקים כמובן גם בזירות הקרובות. תרחישי הסלמה שאנחנו יכולים לחוות בכל רגע מחיזבאללה, מעזה ובאיו"ש לא תלויים רק בצעדים של ישראל ואנחנו צריכים להיערך לסוגיות האלה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר