סערת הפנסיות

בני גנץ נגד הממשלה: "לא אתן לזה להימשך"

שר הביטחון גנץ מתקשה לקדם את חוק הגדלת הפנסיות התקציביות בשל סירוב חלק מחברי הקואליציה לתמוך, ותוקף את המונעים בהנהגה: "פופוליזם מלא עלילות דם" (פוליטי)

רפאל כהן | כיכר השבת |
בני גנץ (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

שר הביטחון בני גנץ נחשב מיום השבעת ממשלת בנט-לפיד כ"חשוד המיידי" להפלתה, בשל הדם הרע בינו ובין יאיר לפיד, ובשל העובדה כי ויתר על כסא ראש הממשלה עבור נפתלי בנט ועבור יריבו.

בחודשים האחרונים הכעס של גנץ הוקפא יחסית, אך בשבועות הללו הוא חוזר, בעיקר סביב שני נושאים החשובים לו אישית, שתי הצעות חוק שהוא מגיש כשר הביטחון: חוק הגיוס לבני ישיבות, שמטרתו להוביל למתווה שירות חדש שישלב גם משטרה, כיבוי אש ומד"א בתור שירות; וחוק הגדלת פנסיות הרמטכ"ל, שתעלינה משמעותית את שכר אנשי הקבע בצה"ל.

ניסיונות גנץ להעלות את החוק להצבעה בכנסת, אחרי שאושר בממשלה, עלו עד כה בתוהו, זאת בשל התנגדות פנימית די רחבה בקואליציה, מצד חברי העבודה, מרצ וגם אביר קארה מימינה.

אתמול (ראשון) העביר גנץ מסר מאיים לבנט ולפיד לפיו חוק הפנסיות יעלה כבר היום להצבעה בקריאה ראשונה בכנסת. בלשכתו איימו כי כחול לבן תפסיק להצביע עם הקואליציה אם העניין לא יפתר.

הבוקר, בוועידת העיתון 'מקור ראשון', שר הביטחון כבר תקף בקולו את מונעי הרפורמה והתריע: "לצערי, צה"ל, על חייליו, אנשי הקבע שלו ומשרתי המילואים שהולכים ומתמעטים, נמצא תחת אש מבית. הוא סופג התקפות מצד אישי ציבור חסרי אחריות, חלקם פוסט ציוניים שמוכנים להחליש את כולנו בשביל לייקים. יש ניסיונות לסכל את מתווה השירות החדש, שבו ישתלבו כל חלקי החברה הישראלית. זוהי סכנה ביטחונית".

בהמשך דבריו גנץ אף היה ספציפי יותר, והדגיש את סוגיית העלאת הפנסיות המיועדות לאנשי הקבע, זאת בזמן שהקורונה טלטלה את עולמם הכלכלי של מאות אלפי ישראלים: "היחס הפופוליסטי לאנשי הקבע הפך מלא בשקרים עד כדי עלילות דם. במצב הזה אשמה קודם כל ההנהגה שנוהגת בהבנה כלפי מי שרוצים לפגוע ולפרק את צה"ל".

כאן שלח גנץ מסר ישיר, נוסף, לבנט ולפיד: "בממשלה הקודמת שמרתי בנוכחותי ובעשייתי על הדמוקרטיה הישראלית, וכעת אני חש לעיתים שאני נאלץ לעשות את אותו הדבר למען הביטחון. אין לי שום כוונה שהמצב הזה ימשך. הממשלה והקואליציה כולה, ואני ממליץ זאת גם לחבריי באופוזיציה, צריכים לשים את הביטחון מעל השיקולים הפוליטיים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר