ההצבעה צפויה להערב

גם ב'אי אמון': ברע"מ יתנגדו לחוק האזרחות

מנסור עבאס ושלושת הח"כים ברשימתו יתנגדו לחוק שמקדמת איילת שקד עם שמחה רוטמן, גם אם יפגעו בנראות של ממשלת בנט-לפיד. בתסריט מופרך, הממשלה תיפול (ארץ)

רפאל כהן | כיכר השבת |
יו"ר רע"מ, מנסור עבאס (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

רע"מ הודיעה הבוקר (חמישי) לקואליציה כי ארבעת חבריה יצביעו נגד חוק האזרחות, גם אם האופוזיציה תהפוך את ההצבעה לאי אמון בממשלה.

המשמעות היא, מבחינה תיאורטית בלבד ולא מעשית, שאם כל חברי האופוזיציה יצביעו נגד החוק, בשיתוף חברי רע"מ, ממשלת בנט-לפיד נופלת ותוקם ממשלה חלופית.

ההצבעה על חוק האזרחות צפויה להתקיים הערב סביב השעה 19:00, בתום שמונה שעות דיון שהוקצו לנאומים על החוק במליאת הכנסת, בדיון שהחל בשעה 11:00.

מבחינת רע"מ, מדובר בדרך להמתיק את הגלולה המרה: החלטת שרת הפנים איילת שקד לנטוש את ניסיונות ההידברות איתה ועם מרצ, ולנהל משא ומתן עם ח"כ שמחה רוטמן מהציונות הדתית, שהביא איתו את יתר 52 חברי סיעות הימין באופוזיציה (51 ועמיחי שיקלי; ר"כ).

כזכור, לאחר שמרצ הגישה 50,000 הסתייגויות, שהיו יכולות להימשך במליאת הכנסת ל-188 שעות דיון, הבוקר היה עתיד להתקיים דיון בוועדת הכנסת באשר להגבלת זמן הדיון, אך כחצי שעה לפני פתיחתו, הוא בוטל בשל ההסכמות לזמני הדיון במליאה, כאמור.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר