סערת החמץ בפסח

עידית סילמן נגד ניצן הורוביץ: "לא יהיה שר"

יו"ר ועדת הבריאות ח"כ עידית סילמן בביקורת חריפה נגד השר ניצן הורוביץ על רקע הוראתו לאפשר הכנסת חמץ לבתי החולים בחג הפסח: "לא נוכל לאפשר לאדם כזה להמשיך להיות שר" (חדשות)

רפאל כהן | כיכר השבת |
(צילום: דוברות הכנסת; תמונה: נועם מושקוביץ / דוברות הכנסת)

יו"ר ועדת הבריאות, ח"כ עידית סילמן, תקפה הבוקר (ראשון) בחריפות את שר הבריאות ניצן הורוביץ, על רקע ההוראה החמורה שנתן לבתי החולים ברחבי הארץ לאפשר הכנסת חמץ במהלך חג הפסח.

"ההוראה של שר הבריאות בנוגע לחמץ בבתי החולים, פגיעה וזלזול בחברי הקואליציה", אמר ח"כ עידית סילמן, "כל המדינה בטלטלה ושר הבריאות מוצא לנכון לעסוק בדגלים של עם ישראל".

סילמן הוסיפה ואמרה כי "יש דברים שקשורים לצביונה של מדינת ישראל והיא בעלת צביון מסורתי יהודי. לא נוכל לקחת חלק במקום שזו האמירה. קוראת לשר ולמשרד לחזור מהדברים".

סילמן הוסיפה ואמר כי "לא נוכל לאפשר לאדם כזה להמשיך להיות שר", והבהירה: "במשמרת שלי זה לא יהיה - יש כאן חצייה של קו אדום".

יו"ר סיעת יהדות התורה ח"כ יעקב ליצמן מסר כי הוא "מבקש לחזק את דברי יו"ר ועדת הבריאות ח"כ עידית סילמן בצורך למנוע הכנסת חמץ בחג הפסח בבתי החולים הממשלתיים".

ליצמן הוסיף ואמר כי "לצערנו, עמדת שר הבריאות הורביץ לאפשר הכנסת חמץ בפסח בבתי חולים היא חציית קו אדום ערכי ושינוי ממה שמקובל בישראל במשך כל השנים. מדובר בכפיה ממשית נגד רוב מוחלט של אזרחי ישראל, שאינם רוצים לפגוע ברגשות שומרי המצוות והמסורת, בהכשלת הבאים בשערי בתי החולים נגד דתם ואמונתם.

"מעבר לוויכוח הפוליטי הנוקב, ברצוני לשבח את ח"כ סילמן על הבעת עמדה ראויה וחשובה, כפי שנדרש במדינה יהודית".

במכתבו ששיגר בשבוע שעבר, כתב השר הורוביץ למנהלי בתי החולים כי "מחובתנו לאפשר לכל מטופל לנהוג על פי דרכו, ללא כפייה. המטופלים ששוהים במוסדות הבריאות בישראל ובני משפחותיהם לבטח היו שמחים לבלות את החג ולסעוד עם יקיריהם בבתיהם, ולא בבית החולים, משום כך עלינו לשמור על רווחתם וכבודם של מי שמעוניינים לקיים את מצוות החג, וגם על רווחתם וכבודם של מי שאינם חפצים בכך".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר