נכנע לביקורת

בנט הודיע: "כל הוצאות המזון של משפחתי ישולמו מחשבוני הפרטי"

ראש הממשלה נפתלי בנט נכנע לביקורת הציבורית הקשה והודיע הבוקר כי "מעתה כל הוצאות המזון של משפחתי ישולמו מחשבוני הפרטי"; לטענתו, הם התנהלו לפי הנהלים (חדשות)

נפתלי בנט (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

ראש הממשלה נפתלי בנט נכנע לביקורת הציבורית הקשה על ההתנהלות הכספית במעון ראש הממשלה - ביתו הפרטי ברעננה והודיע הבוקר (רביעי) כי "מעתה כל הוצאות המזון של משפחתי ישולמו מחשבוני הפרטי".

"תמיד האמנתי שהקשבה לביקורת אינה פחיתות כבוד. להיפך - זו זכות", פתח בנט את הודעתו והוסיף כי "למרות שההתנהלות הייתה בהתאם לנהלים, אני ער לתחושה שנוצרה בציבור".

בנט המשיך ואמר כי "לכן, הודעתי לאנשי משרדי שמעתה כל הוצאות המזון של משפחתי ישולמו מחשבוני הפרטי".

בנט הוסיף והבהיר כי "אינני בתפקידי בשביל כסף או כבוד אלא כדי לשרת את אזרחי ישראל בכל כוחי, וכך אמשיך לעשות".

מהליכוד נמסר בתגובה: "בנט זורה חול בעיני הציבור - הוא חייב להחזיר לאזרחי ישראל את 50 מיליון השקלים שבזבז על חשבונם בניגוד לחוק על שיפוץ ביתו הפרטי ברעננה".

כזכור, בסוף השבוע פרסמה איילה חסון בערוץ 13 כי בצל השיפוצים בבית ברעננה, והפיכתו למעון ראש ממשלה רשמי עד שהבית בבלפור יוכשר, משפחתו של ראש הממשלה הוציאה כחצי מיליון שקלים על הוצאות הבית.

לפי הדיווח, בני משפחת בנט נוהגים להזמין משלוחים באלפי שקלים בשבוע ללא כל פיקוח. סך כל ההוצאות המשפחתיות מגיעות לסכום של כ-50 אלף שקל בממוצע לחודש - לא כולל אבטחה והשכר הניתן לאב הבית.

כ-11,500 שקלים בשבוע הולכים, כך לפי הפרסום, להזמנות אוכל 'טייק אווי'. הקניות בצרכניות ובמעדניות מגיע בממוצע לסכום של כ-15 אלף שקלים בשבוע. יחד עם שאר ההוצאות - עוזרת בית, גינון, ביטוחים וחשמל - מגיע הסכום כאמור לחמישים אלף שקלים בממוצע בחודש.

פחות מיממה אחרי הפרסום, בלשכת ראש הממשלה התייחסו לדברים והציגו את המספרים המלאים - "מכיוון שאין לנו מה להסתיר ואנו חייבים דין וחשבון לציבור בלבד".

לדבריהם, בבית משפחת בנט לא מועסקות כלל מבשלות, "לכן, נעשה שימוש בשירותי אוכל חיצוניים עבור משפחת בנט (המונה 6 נפשות) בצורה מסודרת ובהתאם לכל הכללים. עלות ההוצאות פחותה באופן משמעותי מאשר העסקת מבשלת במעון, וכן ביחס להוצאות המזון של ראש הממשלה הקודם ומשפחתו".

עוד הגיבה הלשכה כי "בבית ראש הממשלה ניתן להעסיק 8 בעלי תפקידים במשרות שונות ובעלות כוללת של 102,000 ש"ח בחודש. צוות זה נוצל במלואו במשך רוב שנות כהונתו של רה"מ הקודם, לעומת ראש הממשלה בנט - אשר בביתו מועסקים שלושה בעלי תפקידים בלבד בעלות כוללת של 48,000 ש"ח בחודש.

"סך ההוצאות החודשי במעונות ראש הממשלה בבלפור ובקיסריה בימי ראש הממשלה הקודם עמד על 262,100 ש"ח, לעומת 87,700 ש"ח כיום. יובהר, טרם פירוט ההוצאות - עבור אירוח אירועים רשמיים בבלפור הוקצה תקציב נפרד, והוא אינו קשור לסכומים אלו. כלומר - הטענה כי בבלפור התקיימו פגישות עבודה ואירועים רשמיים, אינה שייכת לעניין ההוצאות".

בלשכת ראש הממשלה פירטו את ההוצאות:

• בלפור + קיסריה: שכר צוות (102,000₪), תחזוקה וניקיון (141,800₪), הזמנת והכנת מזון (37,300₪).

• רעננה: שכר צוות (48,000₪), תחזוקה וניקיון (15,000₪), הזמנת והכנת מזון (24,700).

גם כאן טרחו לציין כי "בכל אחד מן הפרמטרים - ההוצאות בבית רה"מ ברעננה נמוכות משמעותית בהשוואה לקודמו. בחישוב שנתי מדובר בחיסכון בהיקף של 2,092,800 ש"ח לאוצר המדינה".

• בלפור + קיסריה: ניקיון מיקור חוץ (865,500₪), פרחים (38,000₪), חשמל (171,000₪), גינון (106,000₪), מים (81,000₪). סה"כ שנתי: 1,261,500 ש"ח

• רעננה: ניקיון כח אדם (170,000₪), פרחים (0₪), חשמל (42,000₪), גינון (48,000₪), מים (12,000₪). סה"כ שנתי: 272,000 ש"ח.

בלשכת ראש הממשלה הוסיפו: "יודגש ויובהר פעם נוספת - מראש הממשלה נבצר להשתמש במעון ברחוב בלפור בירושלים, נוכח השיפוצים הביטחוניים הנדרשים במעון, שהם דרישה ארוכת שנים של שב"כ ואגף הביטחון במשרד ראש הממשלה. עמדתם זו נכתבה והוצגה פעמים רבות בעבר - מצ"ב תגובת השב"כ לתקשורת מהחודש שעבר.

"לכן, משתתפת המדינה במימון הוצאות הבית ברעננה, על מנת לספק לראש הממשלה את השירותים והמעטפת להם הוא זקוק במסגרת מילוי תפקידו, כפי שהיו זכאים כל ראשי הממשלות ובני משפחותיהם לאורך השנים".

לדבריהם, "אנו מכבדים את תפקידה וחובתה של התקשורת לבקר את השלטון, כל שלטון, ואין זו בושה בעינינו לקחת אחריות ולהודות בטעות, באם קרתה. ובלבד - שהעובדות והאמת הן הבסיס, ושלא עושים שימוש ציני בבמה התקשורתית ובזכות הציבור לדעת".

בהמשך, בעקבות הסערה הציבורית הגדולה, בנט הגיב לפרסומים בפוסט בחשבון הפייסבוק שלו, בו תקף את המפרסמת, העיתונאית איילה חסון, ואת ראש האופוזיציה בנימין נתניהו עצמו.

"מזה תקופה ארוכה יש מי שמקדם את ספין 'מעון ראש הממשלה', שנועד להשחיר אותי ואת משפחתי, אבל הסיפור הוא פשוט לא נכון ולא הוגן. הוא מנוצל כדי לפגוע בי ובמשפחתי, וביכולת שלי להמשיך לנהל כאן את המדינה", טען ראש הממשלה בפתח דבריו.

בנט עבר התייחס להוצאות האוכל של משפחתו, שמגיעה לעשרות אלפי שקלים בחודש: "טוענים שמשפחתי מתפרעת בהוצאות מזון, טייקאווי ובכלל בהוצאות? אני יודע שרבים מרימים גבה מול הכתוביות על ההזמנות מטייק אווי כזה או אחר, ולכן אסביר את העובדות. במקרה שלנו, דווקא בגלל שאני מתגורר בבית אחד, ובגלל שאנחנו לא מעסיקים אפילו מחצית מאנשי הצוות שהחזיקה משפחת נתניהו, ההוצאות דווקא פחתו משמעותית. נכון, במקום להחזיק שתי מבשלות במשמרות, אנחנו מזמינים לעתים אוכל במשלוח. זה כנראה פחות בריא ואני מסכים שקל להוציא את זה מהקשר, אבל בסיכומו של דבר זה זול בהרבה".

בהמשך פירט: "עלות מזון כוללת (מבשלות פלוס הזמנות) לחודש אצל נתניהו – 37,000 ש"ח, אצלנו – 24,700", כתב ראש הממשלה והודה על ההוצאות הרבות שמשפחתו מוציאה למען אוכל. הבוקר, כאמור, נכנע בנט לביקורת והחליט להתחיל לשלם מחשבונו את הוצאות המזון.

בנט תקף אישית את נתניהו, יריבו המר: "יש כאן מהלך לצייר את כולם כמושחתים - אבל אני לא ביבי, גילת היא לא שרה, ילדיי אינם יאיר. המספרים לפניכם. ההוצאות של בית ראש הממשלה פחתו באופן דרמטי בתקופתי. הנסיונות להציג אותי כנהנתן פשוט מצחיקים. אני כאן כדי לעבוד ולשרת את עם ישראל".

מהליכוד נמסר אז בתגובה: "כשהממשלה שלו קורסת – בנט יורד מהפסים ותוקף בשקרים ובהשמצות את רעייתו וילדיו של ראש הממשלה לשעבר נתניהו. כראש ממשלה, גם כשהיה נתון למסע רדיפה והשמצות אכזרי נגדו ונגד משפחתו במשך למעלה מ-20 שנה, נתניהו לא הוציא תגובה כזו שמסיתה נגד ילדיו או רעייתו של יריב פוליטי.

"בנט ירד לשפל המדרגה. הוא איבד את העשתונות בגלל תחקיר אחד של עיתונאית שעשתה את עבודתה נאמנה וביקרה את הממשלה. כנראה שהוא התרגל רק לתקשורת מלטפת. שום פוסט שקרי ובכייני לא יסביר מדוע בנט החליט לבזבז 50 מיליון שקלים מכיסם של אזרחי ישראל על שיפוץ ביתו הפרטי ברעננה – ללא אישור ובניגוד לחוק.

"יואיל בנט לפתוח את ביתו לציבור כדי שכולם יוכלו לראות את היקף השיפוצים, עבודת הנגרות, המרתף החדש, הפרקטים, המסכים ועוד – דבר שמשפחת נתניהו מעולם לא עשתה בביתה הפרטי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר