פרשה ונשארה

ח"כ זועבי חושפת: זה מה שדרשתי מיאיר לפיד

שבועיים אחרי פגישתה עם לפיד, לאחר שהודיעה על פרישתה מהקואליצה, ולאחר שהצביעה נגד הקואליציה, ח"כ זועבי ממרצ טוענת: זה מה שדרשתי בפגישה עם לפיד (אקטואליה)

ח"כ ג'ידא רינאוי זועבי (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

ח"כ ג'ידא רינאוי זועבי ממרצ חושפת היום (רביעי) לראשונה מה דרשה בפגישתה עם ראש הממשלה החליפי, יאיר לפיד, לפני כשבועיים אחרי שפרשה מהקואליציה - וחזרה בה.

"כולם שואלים מה היה בפגישה שלי עם לפיד לפני שבועיים אחרי שפרשתי מהקואליציה", כתבה זעבי, "אז כך: באותה פגישה דרשתי שלא אתמוך בחוקים שהם מנוגדים לצו מצפוני ושהם פוגעים בחברה הערבית ובסוגיה הפלסטינית".

אלא שבסביבת לפיד, מכחישים זאת וטוענים כי "ח"כ זועבי הביעה מצוקה סביב ההצבעה בחוק ממדים ללימודים. לפיד לא הסכים ולא יסכים שכל ח"כ בקואליציה יפעל בנפרד".

כזכור, לפני כשבועיים, הודיעה חברת הכנסת ג'ידא רינוואי זועבי על פרישה מהקואליציה, אך כעבור יומיים לאחר פגישה שקיימה עם שר החוץ לפיד וראש עיריית נצרת הודיעה כי היא חוזרת בה מהודעת הפרישה.

ביציאתה מהפגישה עם שר החוץ לפיד סירבה להתייחס לעובדה שהפרה את דבריה בשבוע שעבר לפיהם תפרוש מהקואליציה. זועבי הסתפקה ב"תודה רבה" לכתבים ונסעה.

בליכוד הגיבו אז וכתבו: "מה בנט ולפיד הבטיחו וכמה מיליונים הם נתנו לח״כ זועבי תמורת הישרדות ממשלת ההונאה והחולשה שלהם? בנט ולפיד מחלקים 50 מיליארד שקל למנסור עבאס, מאות מיליונים לרשימה המשותפת, עכשיו עוד מיליונים לזועבי - אבל לחיילים שלנו הם לא מוכנים לתת עוד 50 מיליון כדי לתמוך בהצעתנו ל-100% מלגה. איזו בושה. ממשלה שתלויה בשונאי ישראל ותומכי טרור לא יכולה לשמור על אזרחי ישראל, לא מסוגלת לדאוג לחיילינו ולא נלחמת על הציביון היהודי של המדינה".

ראש העיר נצרת עלי סלאם אמר אז ל'חדשות 13' כי "רינאוי-זועבי חוזרת לקואליציה כרגיל אחר תום הישיבה והמענה על הבקשות שלנו בחיוב".

השבוע, לאחר שישבה לפגישה עם רה"מ החליפי, יאיר לפיד, והכריזה על החזרה לקואליציה, ח"כ ג'ידא רינוואי-זועבי הצביע שוב נגד חוק תקנות איו"ש של שר המשפטים גדעון סער, והובילה לנפילתו.

ח"כ זועבי הסבירה את הצעד הדרמטי שלה ואמרה: "הצבעתי נגד החוק להארכת תוקפן של תקנות שעת החירום בגדה המערבית . חובתי להיות בצד הנכון של ההיסטוריה באי מתן לגיטימציה לכיבוש ובתמיכה בזכותו הבסיסית של העם הפלסטיני בהקמת מדינה לצד מדינת ישראל".

"לפני שנה", הוסיפה, "התחייבתי שאהיה שותפה בקואליציה, במטרה לתמוך בחברה הערבית ובאוכלוסיות המוחלשות במדינה, מתוך אמונה שכל חלופה לקואליציה הזו היא גרועה יותר. עם זאת, ועם חלוף הזמן נוצרו אתגרים שדרשו ממני לשקול מחדש את שותפותי בקואליציה הזו עד שהגעתי להחלטה לפרוש ממנה לפני שבועיים.

"לאחר פגישות רבות עם נציגי הקואליציה בראשות ראש הממשלה החלופי, יאיר לפיד, ומתוך אחריותי כלפי החברה הערבית ומחשש שחבורת הפשיסט בן גביר תרכיב ממשלה, העמדתי בפני לפיד כתנאי את חזרתי בכך שתהיה לי זכות חופש הצבעה על חוקים שאינם הוגנים כלפי החברה הערבית או העם הפלסטיני".

לדבריה: "לאחר חזרתי לקואליציה, ביקשתי מהממשלה שתכלול בדיוני תקציב 2023 כמה סוגיות והחלטות ממשלה המיטיבים עם החברה הערבית כמו הקמת קרן מלגות לסטודנטים ערבים, הסרת החסמים של המשכנתאות לזוגות צעירים, הקמת ישוב ערבי חדש באזור הצפון, פיתוח שירותי רפואה ועוד.

"לפני שבועיים הצבעתי נגד חוק הענקת מלגות לאנשי הצבא והיום הצבעתי נגד חוק שמטרתו להכשיר את ההתנחלויות. כל הטענות שג'ידא מנסה לסחוט את הממשלה הן טענות מופרכות ולא צודקות . כששר הבטחון דורש מלגות עבור אנשי צבא אז ״הוא דורש״ כשג׳ידא דורשת מלגות עבור סטודנטים אז ״היא סוחטת״. העבודה שלי מוקדשת לבני עמי".

לסיום, הוסיפה: "אני מעריכה את המאמצים של חבריי חברי הכנסת הערבים בקואליציה לנסות ולהשפיע על הממשלה מבפנים, ואני מעריכה מאוד את מה שהם מקריבים למען התקדמות ופיתוח החברה הערבית".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר