סערה פוליטית

זועבי: לפיד הבטיח זכות השיבה , לפיד: שקר

חברת הכנסת הערביה טענה כי יאיר לפיד הבטיח לה במסגרת המגעים איתה כי יאפשר את זכות השיבה לשני כפרים שגורשו בשנת 1948. יאיר מצדו מיהר להכחיש ואמר כי זו "הזיה" (ארץ)

(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

ח״כ גידאא רינאווי זועבי טענה בראיון לרדיו נאס: "לפיד הבטיח לי הישג היסטורי - להחזיר את תושבי שני הכפרים הערבים הפלסטינים בגליל ״איקרית״ ו״ברעם״ שגורשו בשנת 1948. התחלנו לעבוד, אבל זה נבלם". דבריה של זועבי עוררו סערה של ממש ולפיד עצמו מיהר להכחיש את הדברים המיוחסים לו וכתב "לא היה ולא נברא מדובר בהזיה".

מאוחר יותר הוסיף לפיד להכחיש וכתב: "למען הסר ספק, סיפור איקרית וברעם הוא הזיה (משונה במיוחד). לא היה ולא נברא".

כפי שכבר דווח בשבוע האחרון, לפיד אינו מוכן יותר לשוחח עם רינוואי זועבי ולא מוכן יותר להתעסק בסוגייה הזו, והכל עכשיו בידי מנסור עבאס.

מנכ"לית משרד רה"מ החליפי, נעמה שולץ, יצאה בהתבטאות חריגה על דבריה של זועבי ואמרה: "רק במציאות שבה אין מחיר לשקר אמירה כזאת יכולה להאמר. מצטערת, אבל זה כבר מוגזם. לא היה ולא נברא ולא נגיב יותר להמצאות דימיוניות".

מנגד בימין זעמו על הדברים כשהם מביעים חוסר אמון בהכחשה של לפיד, יו"ר מפלגת נעם ח״כ אבי מעוז (הציונות הדתית) אמר בתגובה "ח״כ ניר אורבך, האם האירוע הזה מספיק חשוב כדי שתפרוש בגללו? האם אתה מוכן להמשיך לשבת בקואליציה אנטי-ציונית כזאת? השרה שקד, האם כאן יעבור הקו האדום שלך? אולי במקרה הזה תאזרי סוף סוף אומץ ותקני עולמך בשעה אחת?".

חה״כ קטי שטרית (הליכוד) כתבה: "לפיד בעצם נותן הכרה הלכה למעשה בזכות השיבה ובנרטיב הפלסטיני של "הנכבה". לפיד הוא אדם שטחי, מופקר ומסוכן!".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר