כל הפרטים

גנץ וסער צפויים להכריז הערב על איחוד; הנדל: 'לא נכנעתי'

לאחר השעה 20:00, צפויים שר הביטחון ושר המשפטים לכנס מסיבת עיתונאים, ולהכריז על איחוד בין שתי הרשימות שלהם, כך הגיב השר יועז הנדל - שככה"נ יישאר בחוץ • כל הפרטים (אקטואליה)

קובי אטינגר | כיכר השבת |
סער וגנץ | ארכיון (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)

שר הביטחון ויו"ר כחול לבן בני גנץ ושר המשפטים ויו"ר תקווה חדשה גדעון סער, יקיימו הערב (ראשון) מסיבת עיתונאים בשעה 20:15, בה יכריזו כצפוי על איחוד בין שתי המפלגות. מסיבת העיתונאים תתקיים באולם רקפת, כפר המכביה.

על פי הידוע עד כה, השר גנץ ישובץ במקום הראשון, אחריו ישוריין שר המשפטים גדעון סער. בהמשך הרשימה יינתנו עוד שני שיריונים בשביעייה הראשונה של הרשימה של שתי מפלגות המרכז.

שרת החינוך שאשא ביטון תשוריין במקום החמישי. גם השר זאב אלקין ישוריין ברשימה המשותפת במקום השביעי. השר יועז הנדל וחבר הכנסת צביקה האוזר לא ישוריינו ברשימה החדשה, בין היתר בשל העובדה כי השניים מתנהלים כמפלגה עצמאית ('דרך ארץ') בתוך תקווה חדשה.

על פי הדיווח של עמית סגל שפרסם לראשונה את המגעים, במידה והרמטכ"ל לשעבר גדי איזנקוט יחליט על ריצה בכחול לבן יחד עם היו"ר בני גנץ וסער - הוא ישובץ במקום השלישי, יחד עם שריונים נוספים בהמשך הרשימה. יצוין, כי על פי סקר של חדשות 12 שפורסם לפני כשבוע וחצי, רשימה משותפת של סער וגנץ זוכה ל-15 מנדטים.

יצוין, כי הצדדים טרם פרסמו הודעה רשמית על האיחוד, והפרטים עוד נתונים לשינויים. השר סער מכנס את שרי תקווה חדשה - שאשא-ביטון וזאב אלקין, כדי לדון בהסכם המתגבש עם גנץ.

המאוכזב מהאיחוד, הוא כמובן שר התקשורת יועז הנדל - שלא יצטרף ככל הנראה לאיחוד, הנדל הגיב ואמר: "חברות וחברים יקרים, אני מקבל היום מאות פניות, חלקן של תמיכה וחלקן של שמחה לאיד. עוד ארחיב בהמשך, אבל לעת עתה אני חייב להבהיר משהו: אני גאה בזה שהתנגדתי לישיבה עם המשותפת בסבב ג׳. זה בעיני מזיק למדינת ישראל ולדו קיום. השנה האחרונה הוכיחה שאין דבר כזה ״הצבעה אחת״ כמו שאמרו לי מומחים פוליטיים בזמנו. מי שמפחד שאתנגד שוב - צודק. אתנגד שוב".

"אני מבין שגם היה איום מצד החרדים על נוכחותי ברשימה. גם בזה אני גאה. קיבלתי החלטות קריטיות והיסטוריות לטובת האזרחים החרדים בזמן שהפוליטיקאים החרדים עבדו למען העסקנים. זה חלק ממהלך של שבירת האוטונומיות במדינת ישראל וכולי גאווה שלא נכנעתי לעסקנות ולא לדחיית החלטות שנגררות המון שנים. כפי שאמרתי, אעבוד קשה בשביל שקולות הימין הממלכתי יהיו בעלי ייצוג מכובד בכנסת הבאה".

ח"כ אורי מקלב אמר על דחיקת הנדל מרשימת כחול לבן לקראת האיחוד הצפוי בין גנץ וסער: "מי שפגע בקודשי ישראל ביוהרה - עומד כעת ומחזר על הפתחים תוך ביזוי עצמי רב. למרות שהמפה הפוליטית טרם ברורה כבר אנחנו רואים את הנדל וכהנא מחזרים על פתחי המפלגות עומדים ומבוזים פעם אחר פעם ונזרקים מאחד לשני. מיידית הם משלמים על הפגיעה בציבור החרדי ובקודשי ישראל. סער זרק את הנדל, ומתן כהנא מחפש בית כאשר הוא כבר לא מכהן כשר ולא מבין מדוע הוא לא רצוי באף מקום".

יו"ר עוצמה יהודית ח"כ איתמר בן גביר אמר בתגובה לאיחוד בין סער וגנץ: "האיחוד בין סער לגנץ מלמד על הרצון של סער להתחבר לשמאל. בני גנץ, הוכיח שהוא איש שמאל שמעוניין לקדם את אוסלו ב', נפגש עם הטרוריסט אבו מאזן וגורם לו להיות רלוונטי. הבית של בוחרי הימין זה עוצמה יהודית".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר