צפוי מאבק משפטי

קרב על שיטת הפריימריז בליכוד: חברי מרכז נגד ביבי נתניהו

מאבקים בתוך המפלגה הגדולה במדינה, על פי כל הסקרים, מפלגת הליכוד, לקראת הפריימריז שאמור להתקיים עוד פחות משבועים ב-3 ליולי • ביקורת נגד היו"ר ביבי נתניהו בשל השינויים בשיטה (פוליטי)

רפאל כהן | כיכר השבת |
(צילום: פלאש 90)

מאבקים בתוך המפלגה הגדולה במדינה, על פי כל הסקרים, מפלגת הליכוד, לקראת הפריימריז שאמור להתקיים עוד פחות משבועים ב-3 ליולי. במרכז המאבק החלטת בית הדין של המפלגה במוצ"ש להעביר את בחירת נציגי המחוזות ברשימת המפלגה מחברי המרכז לידי המתפקדים באזורי הבחירה. מדובר בהחלטה הגיונית למדי, שכן נציגי המחוזות אמורים לשרת את המתפקדים באזורים שלהם ולא את חברי המרכז.

בפועל במרכז המפלגה לא מתלהבים מהמהלך שמחליש את כוחם וטוענים, כי מדובר במחטף זמן קצר לפני הפריימריז. ההחלטה החדשה משרתת לדברי חלק מהפרשנים את ראש המפלגה, ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו, ששואף לרסן את חברי הכנסת החזקים ולמנוע מהם כוח רב מידי. נתניהו צודד בשיטה החדשה והוא סופג על כך ביקורת מבכירים במפלגה.

חלק מהמועמדים שקיוו להיבחר על ידי המרכז וכעת שבועיים בלבד לפני הבחירות, יצטרכו לשנות את כל האסטרטגיה שלהם, זועמים וטוענים, כי מדובר במהלך לא חוקי של בית הדין ושינוי כללי הבחירות אחרי פתיחתן.

לעומתם מצדדי המהלך טוענים, כי בעבר גורמים שאינם מזוהים עם נתניהו או אפילו הליכוד הצליחו להיכנס דרך המחוזות ופרשו לאחר מכן מהמפלגה דוגמת מיכל שיר, מקורבת לגדעון סער שנכנסה דרך משבצת המחוז ועזבה יחד עם סער את הליכוד.

ביום רביעי הקרוב יקיים בית הדין של הליכוד דיון בסוגיה. יום רביעי הוא גם היום האחרון בו תיסגר סופית רשימת המועמדים לפריימריז אך ייתכן והבחירות יידחו לנוכח המאבק המשפטי הצפוי על ידי המתנגדים למהלך שאיימו כי יפנו לבית המשפט המחוזי כנגד ההחלטה גם אם בית הדין של המפלגה יאשר אותה.

כרגע, המקומות שישוריינו למחוזות הם מקום 19 למחוז השפלה, 21 למחוז גליל ועמקים ו־22 למחוז נגב. המקום ה־26 שמור למחוז דן ומקום 29 למחוז מישור החוף. המקומות המתנדנדים על פי הסקרים הם מקום 34 למחוז חיפה ומקום 36 למחוז ירושלים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר