למרצ יש תנאי

אחרי התפטרות שיקלי: כהנא יחזור להיות שר?

סגן שר הדתות לא מתכוון לוותר על המעמד שלו כשר, ולפי הדיווחים, הוא מנסה להשיג הצבעה חוזרת ולחזור לכס השר • מי מונע זאת ממנו ומה התנאי של מרצ לתמוך? (אקטואליה)

יוני גבאי | כיכר השבת |
סגן שר הדתות מתן כהנא (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)

סגן השר לשירותי דת מתן כהנא,מחפש דרכים לשוב לכס שר הדתות, לאחר שהתפטר מהתפקיד - לטובת הדחתו של חבר הכנסת יום טוב כלפון, שחזר לכנסת - לאחר התפטרות חבר הכנסת עמיחי שיקלי.

כהנא רוצה להביא בשבוע הקרוב להצבעה את מינויו מחדש לשר הדתות, כאשר הוא מעוניין לנצל את פרישתו של עמיחי שיקלי – שהצביע נגד המינוי המחודש – וחזרתו של יום טוב כלפון לכנסת כדי לייצר רוב בהצבעה. בשביל שההצעה תאושר, כהנא זקוק גם לאצבעות של חברי מרצ.

ב'ישראל היום', מדווחים היום, כי במרצ מוכנים לתמוך במינויו של כהנא לשר, בתנאי שהוא יפעל להסרת הווטו של ימינה נגד מינויו של יוסי ביילין ליו"ר מנהלת רשות הטבע והגנים.

ב'כאן 11', דווח, כי ראש ממשלת המעבר יאיר לפיד, תומך במהלך של כהנא אך אינו מתכוון לפעול אקטיבית כדי להשיג רוב לכך. במפלגת מרצ מתלבטים כיצד לנהוג במידה והמינוי יעלה להצבעה.

כזכור, מתן כהנא התפטר עוד לפני ההילולה במירון, כדי להביא לפיטוריו של חברו למפלגה - יום טוב כלפון, שמונה לתפקיד בעקבות החוק הנורבגי, כעת, כששיקלי התפטר כדי שיוכל לרוץ לכנסת, נכנס במקומו כלפון, וכהנא בטוח שישיג רוב שיתמוך בחזרתו לכסא השר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר