לא משיגים חתימה

הנטישה מ'ימינה'; אלו הבעיות של עידית סילמן ומתן כהנא

שני חברי הכנסת של 'ימינה' - עידית סילמן ומתן כהנא, מצאו לעצמם בית פוליטי חדש לבחירות הקרובות, אך שניהם נתקלים בבעיות בבית הישן; אלו הבעיות (אקטואליה, פוליטי)

יוני גבאי | כיכר השבת |
שקד וסילמן במליאת הכנסת בימים אחרים (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)

‏חברי הכנסת של 'ימינה', מתן כהנא ועידית סילמן, מחפשים לעצמם בית פוליטי חדש, אך כל אחד מהם נתקל בבעיות פרוצדוראליות כשהיריבות בתוך המפלגה מפריעה לשניהם להתפצל.

על פי הדיווח היום (ראשון) של הכתבת הפוליטית החרדית של 'מעריב', אנה ברסקי, כהנא מנסה להיכנס לרשימה של 'כחול לבן - תקווה חדשה', אך לצורך כך הוא צריך להחתים את כל חברי הסיעה על בקשת ההתפצלות - כך על פי החוק היבש.

מי שמתנגדת לחתום לו, היא חברת הכנסת עידית סילמן, שגם היא לא יכולה להתפצל בשל הסירוב של ראש הממשלה לשעבר בנט לחתום לה.

ברסקי טוענת, כי ‏אם החתימות לא תושגנה, סילמן וכהנא יצטרכו להתפטר מהכנסת ולהמשיך את המרוץ ללא ההטבות שמקבלים חברי כנסת - כמו משכורת, לשכה ורכב צמוד עם דלקן.

הבלאגן ב'ימינה', כפי שדווח מוקדם יותר היום ב'כיכר השבת', שקד יצרה קשר עם כהנא וניהלה איתו 'שיחה לא פשוטה'. במהלך השיחה דרשה שקד מכהנא לתאם את המסרים שלו עם המפלגה, אחרת הוא לא יהיה חלק מ'ימינה' וייצטרך למצוא מפלגה אחרת בה יתמודד בבחירות לכנסת ה-25.

מהלשכות של שקד וכהנא נמסר בתגובה משותפת: "כהנא ושקד מדברים יום יום ומתואמים בניהם".

יצוין כי בימים אלו מגשש כהנא במספר מפלגות בכדי לנסות ולהשתריין בבחירות הקרובות. בין היתר הוא ממתין להחלטה של בני גנץ וגדעון סער, האם יסכימו לשריין אותו ב'כחול לבן - התקווה החדשה', וזה על רקע המסר שהעבירו הסיעות החרדיות כי לא ישתפו פעולה עם מפלגה שתשריין את סגן השר לשירותי דת.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר