פנים מוכרות

יו"ר חדש-ישן למרצ: זהבה גלאון ניצחה בהפרש ניכר

אחוז ההצבעה במפלגת השמאל היה גבוה, ובסיום יום הבחירות אחת הדמויות המזוהות ביותר עם המפלגה שוב חזרה לעמוד בראשה • יאיר גולן רק במקום החמישי, ניצן הורוביץ - שביעי (פוליטי, חדשות)

רפאל כהן | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-כ"ו באב תשפ"ב | 23.08.22
זהבה גלאון, היום בעמדת ההצבעה (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)

עידן חדש-ישן במפלגת מרצ: זהבה גלאון הוכרזה הערב (שלישי) כמנצחת בבחירות המקדימות לראשות המפלגה, כאשר גברה על סגן שרת הכלכלה, ח"כ יאיר גולן, בהפרש ניכר של 20% מקולות מצביעי מרצ.

גלאון, אחת הדמויות המזוהות עם מפלגת מרצ מאז הקמתה, הייתה יו"ר המפלגה במשך 6 שנים, עד שהחליטה על פרישה מהפוליטיקה לפני כ-4 שנים. הפעם, מאז שנודע כי יו"ר המפלגה היוצא, ניצן הורוביץ, פורש מהבחירות לראשות המפלגה, וכן שהשרה להגנת הסביבה, תמר זנדברג, לא תתמודד - החליטה גלאון לשוב, במטרה לכבוש את ראשות הרשימה.

גלאון התמודדה רק למקום הראשון ולא ליתר מקומות הרשימה, ועמדה ביעדה. באשר למקומות אחריה הרי שהסדר שבחרו מצביעי מרצ כזה: ח"כ מוסי רז יוצב במקום השני, לאחר שניצח את הבחירות המקדימות לרשימה עצמה; אחריו יו"ר סיעת מרצ בכנסת היוצאת, מיכל רוזין; במקום הרביעי יהיה עלי סלאלחה; סגן שרת הכלכלה, האלוף במילואים יאיר גולן, ששאף לזכות בראשות המפלגה, התדרדר למקום החמישי והספק ריאלי. במקום השישי גבי לסקי, ובמקום השביעי בלבד - ניצן הורוביץ, שר הבריאות ויו"ר המפלגה היוצא, שכוחו נחלש דרמטית במהלך כהונת ממשלת בנט-לפיד. במקומות לא ריאליים אף יותר ניתן למצוא את יריב אופנהיימר וכן את אורי זכי, בן זוגה של השרה תמר זנדברג.

עם היוודע דבר התוצאות, מסרה יו"ר מרצ גלאון נאום לבוחרים, וקראה: "לכל מי שהספידו את מרצ, יש לי חדשות בשבילכם: כמו עוף החול שקם מהעפר לחיים חדשים - הלילה הזה מרצ קמה לתחייה - ומהלילה, מרצ חוזרת לעלות. ב-1 בנובמבר אנחנו נראה מאות אלפי שמלאנים נוהרים למרצ ומכניסים אותנו בענק לכנסת ולממשלת השינוי. כי גם הם יודעים - לפיד צריך מרצ חזקה לשמאלו, וגנץ צריך מרצ חזקה לשמאלו. אני יכולה לספר לכם שהטלפון הראשון שלי יהיה לראש הממשלה לפיד, ואני הולכת לומר לו שמרצ בראשותי תהיה שחקנית מפתח בממשלה שלו, אנחנו נהיה דופן חזקה לשמאלו".

ראש הממשלה יאיר לפיד מסר: "מברך את זהבה גלאון, יושבת ראש מפלגת מרצ החדשה, על ניצחונה בפריימריז. הערכים והניסיון הפוליטי שזהבה מביאה איתה הם בסיס איתן לשיתוף פעולה בממשלה הבאה שנקים. עבודה רבה לפנינו. בהצלחה זהבה!".

יו"ר המחנה הממלכתי, שר הביטחון בני גנץ, כתב: "מברך את זהבה גלאון על היבחרה לראשות מרצ. המשימה הראשונה שעומדת בפנינו היא למנוע מנתניהו 61, ולאחר מכן להרכיב ממשלה רחבה, ממלכתית ויציבה שתעבוד למען כלל אזרחי ישראל".

יו"ר העבודה, שרת התחבורה מרב מיכאלי, בירכה גם היא את גלאון, אבל בתוך דבריה הבהירה: לא אסכים לאיחוד בין העבודה ומרצ, על אף הלחצים משמאל. "ברכות לחברתי זהבה גלאון על החזרה להנהגת מרצ. זהבה, אני בטוחה שתובילי את המפלגה למקום בטוח, כגוף עצמאי וחזק וכסמן השמאלי שמרצ תמיד הייתה. בהצלחה!".

ח"כ יאיר גולן, שהתחרה מול זהבה גלאון על הראשות, צייץ: "אני מברך את זהבה על זכייתה, ויש לנו משימה משותפת לקראת 1 בנובמבר. בהצלחה לכולנו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר