בחירות 2022

סקר: גוש הימין יורד בעקבות האיחוד בין סמוטריץ ובן גביר

האיחוד של בן גביר וסמוטריץ מוריד את גוש הימין בראשות נתניהו בשני מנדטים. מרצ על גבול אחוז החסימה • סקר חדשות 13 (פוליטיקה, ארץ)

יוני גבאי | כיכר השבת |
קלפי בחירות (צילום: Hadas Parush/Flash90)

בסקר חדשות 13, שהתפרסם הערב (חמישי) במהדורה המרכזית של הערוץ, גוש נתניהו עדיין לא מגיע למספר הנכסף של 61 מנדטים, ומקבל 59 בלבד. בסקר שפורסם בערוץ שבוע קודם לכן קיבל 61. הירידה נעוצה בחיבור שבין בן גביר לסמוטריץ.

לפי הסקר, הליכוד היא המפלגה הגדולה עם 32 מנדטים. אחריה 'יש עתיד' עם 24 מנדטים. מפלגת המחנה הממלכתי של בני גנץ ואייזנקוט וסער עם 13. הציונות הדתית מקבלת 12 מנדטים לפי הסקר הזה.

במפלגות החרדיות ש"ס עם 8 ויהדות התורה כמאוחדת עם 7. מפלגתו של ליברמן שומרת על 6 מנדטים. אחריה הרשימה הערבית המשותפת עם 5, וכך גם מפלגת העבודה. בתחתית הרשימה מרצ ורע"מ - כל אחת עם מנדטים.

מפלגתה של איילת שקד לא עוברת את אחוז החסימה. כך גם הכלכלית של ירון זליכה עם 1.3 אחוז תמיכה וישראל חופשית דמוקרטית של אלי אבידר עם 0.3 אחוז תמיכה.

סקר חדשות 13 נערך על ידי פרופ' קמיל פוקס וכלל 704 נשאלים, בהם 600 מהאוכלוסיה היהודית ו-104 מהמגזר הלא יהודי. התשאול במגזר היהודי נערך על ידי חברת פרויקט המדגם בהנהלת ד"ר אריאל איילון. התשאול במגזר הלא יהודי נערך על ידי חברת סטט נט בראשות יוסף מקלדה. טעות הדגימה היא 3.7 אחוזים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר