"ממשיכים את כהנא"

מרזל ובן ארי מסבירים: זו הסיבה לקרע ב'עוצמה יהודית'

הקרע במפלגה הקיצונית: ברוך מרזל ומיכאל בן ארי, שהיו ממקימי המפלגה, מסבירים הערב מדוע החליטו להסיר את התמיכה במפלגה, ואמרו: "אנו לא עברנו שינוי ממשיכים בדרך של הרב כהנא" (פוליטי)

יוני גבאי | כיכר השבת |
מרזל ובן גביר (צילום: אוליבייה פיטוסי ויונתן זינדל, פלאש 90)

בצל הפילוג ב'עצמה יהודית', שני חברי המפלגה הוותיקים והמייסדים - מיכאל בן ארי וברוך מרזל מגיבים ואומרים: "לאחר שבוע של הודעות שקריות אנחנו רוצים לעשות קצת סדר בעובדות".

השניים מסבירים במכתב משותף, כי "לא התנגדנו בשום שלב להסכם בין מפלגתו של ח''כ בן גביר עם הציונות הדתית של ח''כ סמוטריץ - אנו בעד כל חיבור שהוא למען ארץ ישראל".

עוד הם אומרים: "לא הסרנו את תמיכתנו ממפלגתו של ח''כ איתמר בן גביר משום שרצינו למנות לרשימה אדם מסויים
- ולצערנו הרב ממשיכים לעשות ספינים ופוגעים באדם שמסר את נפשו לתנועה ובפרט לאיתמר - רק ילד יאמין שזו הסיבה לצעד הזה. הסרנו את תמיכתנו משום שלא יכולנו להתנגד או לתמוך במשהו גם אם רצינו. הגופים המוסמכים של עוצמה יהודית בהחלטות מן הסוג הזה, כגון הנהלת עוצמה יהודית ומזכירות עוצמה יהודית, לא כונסו מאז הבחירות האחרונות לכנסת, ובפועל פוזרו ע״י ח"כ בן גביר".

"בקיצור, איש לא שאל אותנו אם אנו מעוניינים כלל במועמד מסויים! מדובר בשקרים, ובניסיון נואל להפוך אותנו למזיקים לימין וכו' (כפי שאיתמר בן גביר עצמו היה עד היום) מול כביכול 'האנשים האחראים'. זאת כדי לתת הצדקה למהלכים לא כשרים, להכרזות על שינוי בדרכה של 'עוצמה יהודית', מבלי שנערך בנושא כל דיון".

לדברי השניים, "נוצרה מציאות שעוצמה יהודית המיוצגת ע״י ח''כ בן גביר, הפכה לתנועה ללא מוסדות וללא מצפן אידאולוגי. מפלגה של איש אחד מאוד מוכשר ומוצלח. אבל מכיוון שמאז ומעולם אמונתנו הייתה בדרך ולא באנשים, איננו יכולים לתמוך במפלגה של איש ולא במפלגה המייצגת דרך".

"אכן", מוסיפים השניים, "איתמר אומר שהוא השתנה, אנחנו לא עברנו כל שינוי. אנחנו ממשיכים להוביל את עוצמה יהודית, בדרכה ובדרכו של מו״ר הרב מאיר כהנא הי״ד. ומאחלים הצלחה למפלגת בן גביר החדשה", השניים חתמו את המכתב באמירת: "באהבת ישראל ובאמירת הרב כהנא צדק".

כזכור, ביום חמישי האחרון, הרב ליאור פנה בסרטון שהופץ היום ברשתות ותמך במפורש באיחוד בין עוצמה יהודית לציונות הדתית: "אני פונה בזה לכל החברים היקרים שתמכו ברשימה של עוצמה ולאחרונה לאחר כל מיני גלגולים, היא התאחדה עם הציונות הדתית. אני חושב שזה צעד נכון, למרות שיש חברים שמפקפקים בזה, אבל אנחנו צריכים לראות שאחדות ישראל וביחד היא עולה על טובת הנאה אחרת".

הרב ליאור חיזק את ח"כ בן גביר: "אני רוצה לאחל לנציג שלנו איתמר בן גביר שעד כמה שזכיתי להכיר אותו בשנים האחרונות, שעובד במסירות, בנאמנות וביעדים חשובים".

הרב דב ליאור ביום חמישי: "ח"כ בן גביר הוא הנציג שלנו בכנסת"

הרב ליאור ציין את היעדים שהציבה מפלגת עוצמה יהודית: "צביונה של המדינה כמדינה יהודית. התיישבות יהודית בכל רחבי ארצנו. נגד הסגרת ארץ ישראל לידי המחבלים".

כזכור, ביקר מרזל את בן גביר ואמר: "מישהו שלא נאמן לחברים הכי טובים שלו, מחר בבוקר יכול גם לעשות את זה לבוחרים שלו, לנאמנים שלו. זה צריך להדליק נורה אדומה", אמר מרזל בראיון שהעניק ל'סרוגים'. יחד עם זאת הצהיר כי לא יפעל נגד בן גביר וימשיך "להתפלל להצלחתו".

מרזל הוסיף והסביר מה קרה ביניהם. "זה קרה לפני חודש. אני וד"ר מיכאל בן ארי הודענו לו במכתב שהשינויים האידיאולוגים שהוא עושה והצורה שההחלטות מתקבלות פה אחד – זאת אומרת אין דיונים ואין פורומים".

הוא הוסיף: "לאורך כל השנים היה אפילו אצל הרב כהנא שהיה יהודי ענק וגדול, היתה מזכירות, החלטות היו מתקבלות בצוות. בשנה האחרונה כל הפורומים בוטלו, גם החלטות רגישות אידיאולוגיות מתקבלות בלי שיקול דעת רחב. איתמר הודיע שהוא עבר שינוי אידיאולוגי, הוא לא נמצא איפה שהוא היה. אנחנו נשארנו איפה שהיינו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר