"הוא שבוי במחנה רק לא ביבי"

ארבעה ימים לסגירת הרשימות: איילת שקד ויועז הנדל פירקו את השותפות

לפנות בוקר הודיעה השרה איילת שקד על פירוק השותפות עם השר יועז הנדל • הרקע לפירוק: מאבקים מתמשכים והשאלה מה יקרה אם לא תוקם ממשלת אחדות • שקד: "סיעת דרך ארץ עדיין שבוייה במחנה 'רק לא ביבי'" • הנדל: "ממשיך להוביל את הרוח הציונית לבחירות" (פוליטי)

ישי כהן | כיכר השבת |
שקד והנדל (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)

בשעה 3:40 לפנות בוקר הודיעה שרת הפנים איילת שקד על החלטתה לפרק את השותפות עם סיעת 'דרך ארץ' בראשות שר התקשורת יועז הנדל.

בשבועות האחרונים דווח על קרע עמוק בין שקד להנדל. בין היתר בשל הרצון של שקד לצרף את 'הבית היהודי' ולשריין את היו"ר שלה במקום הרביעי, על חשבונו של ח"כ צבי האוזר. נושא נוסף שהוביל לפירוק: מה קורה אם לא יצליחו להרכיב ממשלת אחדות. הנדל התעקש שגם במצב הזה - המפלגה לא תצטרף לממשלת נתניהו.

בהודעה של שקד נאמר: "הנדל והאוזר הבהירו כי במידה ולא תקום ממשלת אחדות הם יעדיפו לגרור את המדינה לבחירות נוספות מאשר להקים ממשלת ימין. אופציה חסרת אחריות שלא תעלה על הדעת".

עוד נאמר כי: "על אף הצהרות חוזרות ונשנות של השניים, סיעת דרך ארץ עדיין שבוייה במחנה "רק לא ביבי" ובשיח השנאה והחרמות שהשרה שקד מנסה לעצור. השיח הזה גורר את המדינה לבחירות פעם אחר פעם, מביא לאי יציבות ומרסק את ישראל".

השרה איילת שקד באולפן 'כיכר'

בלשכת שקד הסבירו: "שקד איננה מוכנה לגרור את מדינת ישראל לבחירות נוספות ובמקרה שלא תצליח להקים ממשלת אחדות תשאף להקים ממשלת ימין מאוזנת שבה הרוח הציונית תמלא תפקיד אחראי".

השר הנדל התייחס הובקר לפירוק המפלגה ואמר: "הקמתי את הרוח הציונית עם איילת שקד מתוך הסכמה על יעד אחד הקמת ממשלת אחדות. יש בניינו פער שלא ניתן לגשר עליו.

"אם מוכנים לממשלת 61 של מחנה רק ביבי לא תהיה ממשלת אחדות. ובעיני ממשלה צרה של ביבי ובן גביר או השמאל מרכז והמשותפת זה אסון.אני לא יכול לאפשר שעל גבי תיווצר אפשרות שתקום ממשלה צרה שתדיר חצי מהעם ותמשיך את חוסר היציבות.

"יש לזה מחיר וסיכון פוליטי אישי גדול. אני מודע לכך. כך היה כשמנעתי קואליציה עם המשותפת בעבר. תפקידי להחליט ולא לברוח".

לדבריו: "מאחל לאיילת בהצלחה רבה בכל מה שתעשה, אני ממשיך להוביל את הרוח הציונית לבחירות. זה לא קל ואפילו מתסכל. הימין שלי צריך להאבק באחוז החסימה ובן גביר לא".

מאחורי הקלעים נרשם עימות גם על עיתוי ההודעה. בלשכת שקד טוענים כי היא זו שהודיעה לההנדל על החלטה ולבקשו המתינה עם הפרסום, אך לאחר חצות הופתעה לגלות דיווחים על הפירוק: "השרה שקד הודיעה להנדל על החלטתה במוצאי שבת כי אך כיבדה את בקשתו לדחות את ההודעה המשותפת ליום ראשון בצהריים, עת ינחת בניו יורק.

"הנדל בחר באופן לא ממלכתי ולא ערכי לחרוג מהסיכום ולפעול בדרכים שלא מכבדות את אף אחד מהצדדים".

יצוין כי המפלגה של השניים התרסקה בימים האחרונים ורק בסקר שפורסם אמש ב'חדשות 12', היא צללה ל1.1% בלבד, הרחק מאחוז החסימה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר