שנתיים להסכמי אברהם

יאיר לפיד אירח את שר החוץ של איחוד האמירויות

ראש הממשלה יאיר לפיד אירח את שר החוץ של איחוד האמירויות שייח' עבדאללה בן זאיד, בלשכת רה"מ בירושלים והעניק לו חמישה חומשי תורה (מדיני)

(צילום: חים צח, לע"מ)

ראש הממשלה יאיר לפיד אירח היום את שר החוץ של איחוד האמירויות שייח' עבדאללה בן זאיד, בלשכת רה"מ בירושלים. תחילה התקיימה פגישה בארבע עיניים, ולאחריה פגישה מורחבת משני הצדדים.

המנהיגים דנו בהמשך חיזוק היחסים בין המדינות לטובת היציבות האזורית, שגשוג העמים וביטחון לכל תושבי האזור. כמו כן, השניים שוחחו על המשך פיתוח כלכלי ושיתופי פעולה בתחומי חקלאות, אנרגיה, מים, ביטחון-מזון ועוד. השניים הדגישו את הרצון ליצור קשרים עם מדינות נוספות בתחומים אלה.

ראש הממשלה ושר החוץ דיברו על המשך תהליך פורום הנגב והרצון להעמקת היחסים בין המדינות דרך פורום זה.
השניים בירכו אחד את השני לציון שנתיים להסכמי אברהם, ועל כך שנתוני הסחר בין המדינות צפויים להגיע עד סוף שנת 2022 לכ-2.5 מיליארד דולר. הישג זה הוא תוצאה של עבודה מאומצת של הממשלות ושל המגזר הפרטי.
ראש הממשלה העניק לשר החוץ בן זאיד חמישה חומשי תורה מתורגמים לערבית, בגרסת רבי סעדיה גאון.

ראש הממשלה יאיר לפיד אמר בצהרות המשותפות: "הוד מעלתך, שייח' עבדאללה בן זאיד, זהו ביקורו ההיסטורי של מנהיג איזורי שיקדם את הארכיטקטורה האיזורית שאנו בונים בשנה האחרונה במזרח התיכון. זהו ביקורו של שותף אסטרטגי, שמהדק את הקשרים הכלכליים והביטחוניים בין המדינות שלנו. זהו ביקורו של חבר קרוב ויקר, שאיתו אפשר לדבר על הכל.

חברי, אנחנו אכן נדבר בביקור הזה על הכל. שיתוף הפעולה בין המדינות שלנו מתקדם בקצב מסחרר. רק לפני חודש וחצי שנינו השתתפנו, במפגש מקוון של יוזמת ה-I2U2, יחד עם הנשיא ביידן, ראש הממשלה מודי והנשיא שייח' מוחמד בן זאיד. יוזמה של שיתופי פעולה כלכליים שנולדה בארוחת ערב שאירחת בוושינגטון עם מזכיר המדינה טוני בלינקן.
לפני זה, נפגשנו בפסגת הנגב ההיסטורית, יחד עם שרי החוץ של ארצות הברית, בחריין, מרוקו ומצרים. כשהחלטנו לארגן את המפגש הזה, אתה היית הטלפון הראשון שעשיתי. ידעתי שאם אתה תבוא, האחרים יבואו בעקבותייך. זה בדיוק מה שקרה וזוהי בעיני תמצית המנהיגות.

לפני זה אירחת אותי באבו-דאבי, כשפתחנו את השגרירות הישראלית שם. כבר שם הגדרת את מטרתנו המשותפת: להפוך את החיבור בין המדינות לחיבור בין אנשים. להפוך את החיבור בין הממשלות לחיבור בין עסקים. לגרום לעמים שלנו להנות מהקשר שלנו, ולתת ליזמות הטבעית של שתי האומות הגדולות שלנו להוביל אותנו הלאה.

עשינו קפיצת מדרגה גדולה בשנה האחרונה, אבל אנחנו עדיין לא גירדנו אפילו את הפוטנציאל שלנו לשיתופי פעולה בכל התחומים: בכלכלה, ביטחון המזון, אנרגיה, מים, סייבר וכמובן בביטחון.

בינואר האחרון נחרדתי, כמו כל ישראלי וכמו כל בן תרבות בעולם - ממתקפת המזל"טים הנפשעת על ארצך היפה. ישראל עומדת לצידכם ואיתכם למול כל התקפת טרור. לצערנו, יש לנו ניסיון בנושא. אנחנו יודעים איך זה מרגיש, אנחנו יודעים איזו מדינה עומדת מאחורי ההתקפות האלה, ואנחנו יודעים גם איך צריך להגיב ובאיזה אמצעים.

ידידי, אנחנו משנים יחד את המזרח התיכון. אנחנו מעבירים אותו מן המלחמה אל השלום. מן הטרור אל שיתופי הפעולה הכלכליים. משיח של אלימות וקנאות, לדיאלוג של סובלנות וסקרנות תרבותית.

האם אתה מודע לכך, למילה "שלום" בעברית יש שתי משמעויות - גם HELLO וגם PEACE. אז אני מברך אותך לשלום, ואני מברך את כולנו בשלום. ברוך בואך לישראל חברי היקר".

בפגישה השתתפו מצידנו, שרת האנרגיה קארין אלהרר, היועץ לביטחון לאומי ד"ר איל חולתא, מנכ"לית משרד רה"מ נעמה שולץ, מנכ"ל משרד החוץ אלון אושפיז, המזכיר הצבאי לרה"מ אלוף אבי גיל ושגריר ישראל באבו-דאבי אמיר חייק. מצידם השתתפו, שרת המדינה לענייני שת"פ בינ"ל, שרת התרבות והנוער, שר מדינה במשרד החוץ, ושגריר איחוד האמירויות בישראל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר