המהומות בירושלים

השר בר לב הנחה: גיוס מיידי של 4 פלוגות מילואים של מג"ב

השר לביטחון פנים, עמר בר לב, קיים הערכת מצב עם מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי והנחה על גיוס מיידי של 4 פלוגות מילואים לטובת תגבור הכוחות, בשל המהומות בירושלים (משטרה)

קובי רוזן | כיכר השבת |
המהומות בירושלים, הלילה (צילום: דוברות המשטרה)

השר לביטחון הפנים, עמר בר-לב, קיים בצהריים (חמישי) הערכת מצב במטה מחוז ירושלים של המשטרה, בהשתתפות המפכ"ל רב-ניצב קובי שבתאי, מפקד מחוז ירושלים ניצב דורון תורג'מן, מפקד משמר הגבול ניצב אמיר כהן, בכירי מחוז ירושלים ואגף המבצעים ונציגי שירות הביטחון הכללי.

במהלך הערכת המצב קיבל השר בר-לב עידכון על האירועים האלימים שהתרחשו בלילה החולף במזרח ירושלים. בר-לב הנחה על גיוס מיידי של 4 פלוגות מילואים לטובת תגבור הכוחות באזור.

כמו כן, בר לב החליט על "ריווח חופש התנועה של תושבי מחנה הפליטים שועפאט - זאת מבלי לפגוע בשיקולי הביטחון וביכולת המבצעית של המשטרה להמשיך ולסכל טרור וכל ניסיון להפרות סדר".

מפכ"ל המשטרה בריאיון חג מיוחד ל'כיכר השבת'

במהלך הערכת המצב אמר השר בר-לב: "האירועים שהתרחשו אתמול בלילה הם חמורים מאוד, ומשטרת ישראל פעלה בנחישות כדי להשיב את השקט, ועמדה בכך. בניגוד לפרסומים שונים, האירועים היו בשליטת המשטרה, המהומות לא סיכנו את שאר חלקי העיר ולא זלגו מעבר למזרח ירושלים. אירועי החג השונים מתנהלים בעיר כסדרם, רבבות מבקרים פוקדים את הבירה וחופש הפולחן של כל הדתות נשמר".

לדבריו: "אין לנו כוונה לאפשר לכל גורם שהוא להפר את הסדר ולנקוט באלימות, והשוטרים יפעלו ביד קשה כנגד כל ניסיון שכזה על מנת להבטיח את השקט והביטחון - זאת במקביל להמשך המצוד אחר המחבל שביצע את הפיגוע ביום שבת.

"לצד תגבור של כוחות משטרה ומשמר הגבול, בין היתר באמצעות 4 פלוגות מילואים שיגוייסו מיד, הכוונה שלנו היא לרווח את חופש התנועה של תושבי מחנה הפליטים שועפאט, שרובם מבקש להמשיך בחיים רגילים - כל זאת מבלי לפגוע בשיקולים המבצעיים של כוחות הביטחון".

שר הבט"פ הדגיש: "אנו מתמודדים גם עם מקרים רבים של הסתה ברשת והפצה של פייק ניוז בדבר מעשים שמדינת ישראל עושה כביכול באזור - אלו כאמור שקרים שאין כל קשר בינם לבין המציאות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר