הסוקר מסביר

המנדטים הנעלמים של הליכוד שיכולים להכריע את המירוץ

הסוקר היחיד שמעניק לגוש הימין-חרדים ניצחון עם רוב של 62 מנדטים, מסביר מדוע הוא נותן למפלגת הליכוד יותר מנדטים מהסוקרים האחרים, וחושף את המנדטים הנעלמים (פוליטי)

(צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

חברת הסקרים דיירקט פולס של שלמה פילבר, עונה על השאלה איך זה שהנתונים שלהם שונים מהסוקרים האחרים, והם מעניקים באופן קבוע רוב של 62 מנדטים לגוש מפלגות הימין-חרדים.

הם מסבירים כי בניגוד לפאנלים אינטרנטיים דרכם אוספים מכוני הסקרים האחרים את הנתונים שלהם, הם עובדים בשיטת איסוף אחרת.

לדוגמה, הם כותבים: "בשבועות האחרונים שואלים אותנו שוב ושוב איך זה שהליכוד מקבל בסקרים שלנו 34 עד 35 מנדטים, מול האחרים שלא חוצים את רף ה- 32? מאיפה הפער הזה נוצר ולמה רק אצלנו?".

"אז תכירו את "שני המנדטים הנעלמים של הליכוד". הראשון מסתתר בקרב עולי ברה"מ לשעבר הוותיקים, דור א', שכלל אינם דוברי עברית ובוודאי אינם רשומים בפאנלים השונים. משקלם כיום בישראל עומד על קרוב ל- 5 מנדטים, שרובם מצביעים "ישראל ביתנו", אבל גם הליכוד ויש עתיד מקבלים שם מנדט +".

"המנדט השני שייך לתופעת "אבו יאיר". רבות מדברים על הקול הערבי ועל הקרבות בין מפלגות המגזר הערבי, אבל חשוב לדעת שכמעט 20% מהמגזר הערבי מצביע למפלגות ציוניות. הליכוד היא כיום המפלגה הציונית הגדולה ביותר במגזר הערבי (בעבר העבודה ומרצ התחרו על התואר), כך שבין ה- 8 ל- 14 המנדטים ששווה האלקטורט הזה, מתחבא עוד מנדט, די יציב, של הליכוד".

לפי חברת הסקרים דיירקט פולס, "שני המנדטים הנסתרים הללו, שאינם מופיעים בשום פאנל שבעולם, משפיעים על חלוקת המנדטים הכללית".

האם המנדטים הנעלמים אותם גילו בדיירקט פולס אכן יביאו את הניצחון לימין ויכתירו את נתניהו שוב לראשות הממשלה? בעוד ימים ספורים - נדע את התשובה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר