עוד התבטאות מזעזעת

כסיף: "הפיגוע בקריית ארבע - לא טרור; בבני ברק - כן"

לאחר האמירות המזעזעות של הח"כ היהודי ברשימה הערבית בשבוע שעבר על 'גוב האריות', הבוקר, הוא שוב עם אמירות מחרידות לגבי הפיגוע שהיה במוצאי שבת בחברון | בפנים: התגובות לדבריו המזעזעים של כסיף (חדשות)

קובי אטינגר | כיכר השבת |
עופר כסיף | ארכיון (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)

הפיגוע במוצאי שבת בחברון: חבר הכנסת עופר כסיף, הח"כ היהודי ברשימת "חד"ש-תע"ל", שוב אומר היום (שני) אמירות מזעזעות כנגד חיילי צה"ל ותושבי היישוב היהודי בחברון.

בריאיון הבוקר ל-ynet radio, הוא הסביר כי המחבל שירה למות ברונן חנניה, איננו טרוריסט וחזר שוב על אמירתו משבוע שעבר, שמחבלי 'גוב האריות', הם לא מחבלים ולא טרוריסטים.

"אנשי גוב האריות" אמר כסיף, "הם לא טרוריסטים, הם לחמו נגד כוחות צבאיים. זה לא טרור. אני לא רוצה שהם ירו בחיילים, אך מי שאחראי להרג שלה ושל אחרים, זה מי ששולח אותה לשמש כבשר תותחים, עליהם האחריות".

כסיף נשאל על ידי המראיינים שרון כידון וישי שנרב, האם המאבק שלהם לגיטימי והשיב: "מאבק נגד כוחות צבאיים הוא מאבק לגיטימי, אני מעדיף מאבק לא אלים אבל המאבק נגד כוחות צבאיים הוא מאבק לגיטימי לפי החוק הבינלאומי".

לגבי המחבלים מאו אל פאחם שביצעו את הפיגוע בבני ברק ובחדרה, השיב כסיף: "זה אכן טרור, מי שפוגע באזרחים חפים משפע, הוא טרוריסט, אך רצח רונן חנניה זה לא טרור".

המראיינים לא ויתרו ושאלו את כסיף, הרי חנניה הלך לעשות עם בנו קניות, למה הוא צריך לקבל יריה?, כסיף השיב: "אל תציג אותו כאיש תמים, בוודאי אלה שגרים כקוץ בגרון הם לא בגדר אזרחים חפים מפשע... אני וחבריי בחד"ש אומרים כבר מספר שנים, אנחנו בעד מאבק בלתי אלים אבל כפי שקורה בכל מקום שיש כיבוש ודיכוי, מי שמצפה שהכבוש והמדוכא ישב בחיבוק ידיים ולא יתנגד עושה שקר בנפשו".

"צריך להבין שהכיבוש הוא אחראי להתנגדות כאשר יום-יום שעה-שעה יש פוגרומים של מתנחלים נגד פלסטינים. אז האחריות היא עליהם", אמר עוד כסיף.

יו"ר הציונות הדתית ח"כ בצלאל סמוטריץ' הגיב: "שמעתי עכשיו בזעזוע את הדברים הנוראים של עופר כסיף שמבחינתו אפשר לרצוח את אשתי, את ילדיי ואותי ועוד חצי מיליון מתיישבים ביהודה ושומרון. הדבר הזה נורא. הוא השותף של יאיר לפיד ובני גנץ, איתו הם הולכים להקים בלוק חוסן רק בגלל שנאת נתניהו. אתם השתגעתם?! כדי למנוע את זה, כדי להעיף את עופר כסיף וחבריו לכל הרוחות, הימין צריך לצאת בהמוניו להצביע, להקים ממשלה ציונית יהודית טובה, להחזיר את הביטחון, את האחווה ואת הגאווה הלאומית למדינת ישראל".

המחנה הממלכתי הגיב לדבריו של עופר כסיף: "עוד אמירה אומללה ומקוממת של ח״כ עופר כסיף מהרשימה המשותפת. לא מתקבל על הדעת שנבחר ציבור בישראל תומך במחבלים ומעודד אותם להמשיך ולשפוך את דמם של אזרחים ישראלים. עופר כסיף מוכיח פעם אחר פעם שלא ניתן לשלב את הרשימה המשותפת בממשלה ושלא ניתן להישען עליה. מול הקיצוניים - דווקא גנץ".

כזכור בשבוע שעבר, התראיין כסיף לרדיו ללא הפסקה - לניסים משעל וגיא פלג והתרעם על כך שקוראים ל'גוב האריות' - טרוריסטים: "אני חולק באופן נחרץ על זה שאתה קורא להם טרוריסטים. טרור וטרוריסטים זו פגיעה באזרחים חפים משפע, הארגון הזה פעל נגד חיילים - זה לא טרור. אין דבר כזה טרור נגד חיילים. אין. אין טרור נגד חיילים, לא משנה על איזה חיילים מדובר. טרור זו פגיעה באזרחים חפים משפע שתמיד התנגדנו ונמשיך להתנגד. פגיעה בחיילים, וזה לא משנה אם זה האצ"ל נגד שוטרים בריטים או פלסטינים".

צמד המגישים שהופתעו מהאמירות הקשות של כסיף, שאלו אותו האם לדעתו הם 'שהידים', כסיף השיב: "אני לא בחקירה. לפי כל הגדרה, כולל ההגדרה של מר נתניהו בספרו, טרוריסט זה מי שפוגע באזרחים חפים משפע. תמיד התנגדנו. לפי אותה הגדרה שנתניהו עצמו נותן, וזו הגדרה מקובלת בכל מקום סביר, זה שמי שפוגע בחיילים באשר הם, לאו דווקא בהקשר הישראלי, הוא לא טרוריסט, הוא לוחם גרילה. אפשר להתנגד לזה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר