מי חייך ומי פחות?

הכנסת ה-25 הושבעה; ראשי המפלגות נעמדו לתמונה המסורתית

אירוע ההשבעה של הכנסת ה-25 הסתיים בצילום המסורתי של ראשי המפלגות בטרקלין שאגאל, בנוכחות נשיא המדינה, יצחק הרצוג, נשיאת בית המשפט העליון, אסתר חיות ויו"ר הכנסת מיקי לוי (פוליטי)

יוני גבאי | כיכר השבת |
התמונה המסורתית בסיום ההשבעה (צילום: נועם מושקוביץ / דוברות הכנסת)

כנסת ה-25 של מדינת ישראל יצאה היום (שלישי) לדרכה בטקס ההשבעה והצהרת האמונים של חברי הכנסת.

האירוע הסתיים בצילום המסורתי של ראשי הסיעות בטרקלין שאגאל: בנימין נתניהו (הליכוד), יאיר לפיד (יש עתיד), בצלאל סמוטריץ (הציונות הדתית), בני גנץ (המחנה הממלכתי), אריה דרעי (ש"ס), יצחק גולדקנופף (יהדות התורה), אביגדור ליברמן (ישראל ביתנו), מנסור עבאס (רע"מ), איימן עודה (חד"ש-תע"ל) ומרב מיכאלי (העבודה).

לחיצת יד בין היוצא לנכנס (צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת)

ראשי הסיעות נעמדו זה לצד זה לתמונה משותפת עם ארבעת סמלי השלטון – יו"ר הכנסת מיקי לוי, ראש הממשלה יאיר לפיד, נשיא המדינה יצחק הרצוג ונשיאת בית המשפט העליון השופטת אסתר חיות

יו"ר הכנסת, ח"כ מיקי לוי אמר כי "היום הוא יום חגה של הדמוקרטיה הישראלית. זהו יום בו רצון הבוחר מקבל ביטוי מוחשי ויום בו חברֶי הכנסת, מקבלים כבוד השמור למעטים - הכבוד לשרת את אזרחי מדינת ישראל. עיניו של הציבור נשואות לבית הזה ואלינו בתקווה גדולה שנעבוד קשה ונקדם את רווחתו ואת הסוגיות שהבטחנו".

היו"ר פנה לח"כים והוסיף: "על כתפיכם מונחת האחריות לייצג בכבוד את כלל הדעות המגוונות הַמרכִּיבוֹת את הפסיפס הישראלי. עליכם להיות דוגמה ומופת עבור הציבור. אין לנו את האפשרות להמתין לאחרית הימים בשביל שישכון שלום בתוכנו. בואו נביא אותו בעצמנו במעשים. לחיי הכנסת ה-25, לחיי עם ישראל, אזרחי ישראל ומדינת ישראל".

יו"ר הכנסת בנאום פרידה (צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת)

בדברים שנשא ראש הממשלה יאיר לפיד, התייחס לפיגוע הבוקר באריאל: "הבוקר קיבלנו תזכורת מכאיבה לקושי שישראל מתמודדת עימו יום יום. במקום יום חג לדמוקרטיה זה יום כאב על הירצחם של חפים מפשע. תשתיות טרור פורקו והוכו. צה"ל הוא צבא מוסרי וערכי. חייליו ומפקדיו מגנים על מדינת ישראל ומתחקרים כל אירוע חריג והם מחויבים לערכי הדמוקרטיה. חיילי צה"ל לא ייחקרו בידי FBI ולא בידי כל גוף זר אחר, אפילו של מדינה ידידותית.

"העברנו מחאה חריפה לגורמים בכירים אמריקאים. אני שולח מפה תנחומים למשפחות הנרצחים ואיחולי החלמה לפצועים. הכנתי נאום מראש אבל אוותר עליו לאור האירועים. הכנסת צריכה להיות מקום של חילופי מחשבות ולא של חילופי עלבונות. זה צריך להיות מקום שנושאים אליו עיניים ולא מתביישים בו. אני מקווה שנעמוד במשימה".

(צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת)
(צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת)
(צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר