"להוציא מיליון איש"

אנרכיה בחסות הרמטכ"ל לשעבר? זה האיום של איזנקוט

הרמטכ"ל לשעבר וחבר הכנסת בהווה, גדי אייזנקוט, מצדיק את התנהגות צה"ל בנודע לחייל מחברון ומזהיר את הממשלה חדשה: "אם יפגעו בדמוקרטיה, מיליון איש יצאו לרחובות, ואני בתוכם" (חדשות, פוליטי)

קובי אטינגר | כיכר השבת |
גדי איזנקוט בכנסת (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)

הרמטכ"ל לשעבר שחבר ל'מחנה הממלכתי' והוצב במקום השלישי, חבר הכנסת גדי איזנקוט, מזהיר כי במידה ונתניהו יממש את הכוונות שלו, צריך להוציא מיליון איש לרחובות, והוא יהיה ביניהם.

בריאיון שהעניק לנדב איל ב'ידיעות אחרונות', הוא קורא לגל מחאה בחברה הישראלית ואומר: "במידה ונתניהו יפגע באינטרסים הלאומיים של מדינת ישראל, או שהוא יפגע בדמוקרטיה הישראלית, בחינוך הממלכתי, ובצה"ל כצבא העם - הדרך להתמודד עם זה היא להוציא מיליון איש לרחובות".

איזנקוט שהיה רמטכ"ל בזמן פרשיית אלאור עזריה, התייחס לבלגן שהיה בסוף השבוע האחרון בחברון ומאר: הפוליטיקאים שגיבו את החייל שנשפט למחבוש בחברון - זה מצביע על הוורטיגו שהמטוס שלנו נמצא בו".

"אני מגנה את הניצול הציני של בן גביר ודומיו. אסור ליצור מצב שחיילים לא ירצו לשרת בקרב בגלל האופן בו מוצג היחס לחיילים על ידי גורמים בעלי אג'נדה. מי שמכניס את צה"ל לשיח הפוליטי מחליש את הצבא בראיה ארוכת טווח בשביל רווח ציבורי קצר מועד", אמר איזנקוט.

עוד הוא הוסיף בריאיון: "היום כאזרח אני יכול לומר מה שלא יכולתי לומר כלובש מדים - אסור שהעמדה הפחדנית של רוב מנהיגי המדינה בפרשת אזריה תחזור על עצמה. תנו גיבוי לצה"ל".

"אלאור אזריה" טען איזנקוט: "עשה וידוא הריגה במחבל שכבר היה גוסס לגמרי עם 6-7 כדורים. ובא אחריו נתניהו, ואני לא רוצה להגיד, כי זה בוטה מידי, שהוא עשה וידוא הריגה לממלכתיות הישראלית – אבל הוא פגע בה פגיעה אנושה. ולא ברגע אחד".

איזנקוט הסביר בריאיון שהוא מתנגד לכניסה לממשלה תחת ראש הממשלה נתניהו ומסביר כי אין לו כוונה לעזוב את המערכת הפוליטית והוא ילחם על הדמוקרטיה כחבר כנסת: "נתניהו 'רוכב על נמר' ולא מבין שסמוטריץ' ובן גביר, מחזיקים בזנבו".

חה"כ ד"ר שלמה קרעי, הליכוד, על קריאת אייזנקוט להוציא מיליון איש לרחוב, נגד הממשלה שטרם הושבעה: "מי שלא הצליח להוסיף כנראה אפילו מצביע אחד למפלגה שלו, מאיים עכשיו בלהוציא מיליון איש לרחוב... אז יש לי חדשות בשבילך ובשביל החבורה הכושלת והאנטי דמוקרטית שלך, 2.5 מיליון איש כבר יצאו לרחוב לפני חודש ושלחו אתכם לפח האשפה של ההיסטוריה".

ח"כ מיקי זוהר: "אייזנקוט קורא להוציא לרחובות מיליון אנשים. מה זה אם לא הסתה? היו בחירות, מחנה הימין ניצח באופן ברור ועדיין ישנם יריבים פוליטיים שמסרבים לקבל את התוצאה. בסופו של יום, מסתבר שהימין הרבה יותר דמוקרטי מהשמאל שעסוק כל היום בהטפות מוסר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר