"מלחמה כוללת"

התכנית של האופוזיציה הבאה לעיכוב השבעת הממשלה

המטרה: עיכוב השבעת הממשלה או ויתור של הקואליציה העתידית על חלק מהחוקים המקדימים • האיום: עתירה לבג"ץ אם הימין יתנהג כפי שהתנהל השמאל בממשלת בנט-לפיד (פוליטי)

(צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

במפלגות גוש השמאל-ערבים שירכיבו את האופוזיציה הבאה, נערכים להטריל את הממשלה החדשה שתקום ואת קואליציית הימין – חרדים באמצעות תכנית שהם מכנים "המלחמה הכוללת" – כך מפרסמת היום (שישי) אנה ברסקי במעריב.

על פי הדיווח, שני בכירי האופוזיציה – מרכז סיעת יש עתיד בועז טופורובסקי ואיש המחנה הממלכתי זאב אלקין, עובדים יחד על "תוכנית המלחמה הכוללת".

על הפרק: שלוש מטרות מיידיות – לשבש את הקמת הממשלה בשלבי חקיקת "חוקי דרעי, בן גביר וסמוטריץ'".

בכיר באופוזיציה אומר ל"מעריב": "יש לאופוזיציה כלים למלחמה נגד דורסנות הקואליציה. אנחנו מכינים להם הפתעה כואבת. מחכים להם דיונים רבים, מהדיון על בחירת יו"ר הכנסת החדש, דרך הדיון על הקמת הוועדות שיכינו את החוקים להצבעות, ועד לדיונים על החוקים עצמם. נדאג שכל דיון יתארך כמה שאפשר".

גורמים באופוזיציה אומרים: "ברגע שמיקי לוי יירד מהדוכן והיו"ר הבא יקבל את המושכות לידיו, האופוזיציה תתחיל למשוך זמן בכל הזדמנות. נעשה להם חיים קשים".

המטרה: לגרום לקואליציה להתפשר ולוותר על חלק מהחקיקה המתוכננת לפני השבעת הממשלה, ובכך לגרום למתח בין מרכיביה.

בנוסף, רצון לעכב את השבעת הממשלה עד אחרי חנוכה.

כמו כן, הם מעוניינים לגרום לקואליציה להפר את תקנון הכנסת ותפעיל באופן לא פרופורציונלי את סעיף 98, המאפשר בתנאים מסוימים לקצר דיונים לקראת הצבעה על חוק בקריאה שנייה ושלישית – כפי שעשו מפלגות הקואליציה הנוכחית בעבר.

אך למרות שהם עצמם נהגו כן, הפעם מצהירים במפלגות השמאל כי אם הימין ינהג כן, כפי שהם עצמם עשו בממשלת בנט-לפיד, הם יעתרו לבג"ץ.

"אם הקואליציה תנסה להשתיק את האופוזיציה ותפר את התקנון, מיד תוגש עתירה לבג"ץ", אומרים באופוזיציה. "כך היה בחוק הטלת המס על דירה שלישית שבזמנו יזם השר משה כחלון, ונפסל בבג"ץ בנימוק שפרוצדורת הדיון לא הייתה תקינה בוועדת הכספים ובתהליך החקיקה".

"בכנסת הקודמת הם עשו לנו מוות", אומרים באופוזיציה. "על החוקים הכי תמימים עשו דיונים במשך שבוע ופיליבסטרים לתוך הלילה. הם הולכים לחוות את זה על בשרם כבר בדרך להקמת הממשלה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר