תמונת מצב | סיקור

עדכונים מהמו"מ: יהדות התורה לקראת סגירה; בן גביר מערים קשיים

למרות הזעם ביהדות התורה כנגד מפלגת הליכוד, הלילה חלה התקדמות משמעותית במשא ומתן, והמפלגות לקראת סגירה | מי שמערים קשיים ומאיים, הוא השר לביטחון לאומי המיועד בן גביר, שהבהיר לליכוד, כי הוא מעוניין בהעברת פקודת המשטרה עוד קודם הקמת הממשלה | כל הפרטים (חדשות)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
נתניהו, אתמול (צילום: אבשלום ססוני - פלאש 90)

בעוד שעה קלה (שלישי) יחלו הדיונים במליאת הכנסת על החלפתו של יושב ראש הכנסת מיקי לוי, במקורבו של נתניהו - יריב לוין. "כיכר השבת" עם תמונת המצב המלאה מחדרי המשא ומתן.

צוותי המשא ומתן של הליכוד ויהדות התורה, ישבו אמש עד לשעת ליל מאוחרת ובסיום הפגישה הטעונה הבהירו הצדדים, כי ישנה התקדמות משמעותית - והם לקראת סגירה.

על פי מה שנודע ל'כיכר השבת', ישנם שני סעיפים שעדיין נתונים במחלוקת בין הצדדים, והם חוק הגיוס וביטול סעיף הנכד בחוק השבות. לגבי חוק הגיוס, האדמו"רים של 'אגודת ישראל', עדיין מתעקשים על חזרה מלאה לחוק טל.

כזכור, הישיבה בין הצדדים אמש הייתה טעונה במיוחד וזאת בשל הפרסום של כתב חדשות 12 עמית סגל, שפרסם אמש (שני) את רשימת הדרישות של יהדות התורה - בסעיפי ההסכם נכתב כי חשמל לא ייוצר בשבת ונציג הרבנות הראשית יהיה בוועדה להיתר עבודות בשבת. בנוסף, הממשלה תקים ותוביל גופים שיענו על שאלות הלכתיות שונות שיגיעו מהציבור הרחב. בנוסף, בהסכם עוגן תקציב של 100 מיליון שקלים לתרבות חינוך חרדית.

עוד נכתב הסכם שנחשף נאמר כי נבחרת הדירקטורים תבוטל ותינתן עדיפות מתקנת לחרדים בחברות ממשלתיות. לצד זאת, המדינה תממן גניזה של ספרי קודש ותשמישי קדושה. עוד סוכם, כי תבחן סגירת 'המחלקה הרפורמית' שהוקמה על ידי שר התפוצות נחמן שי, וכן לימודי תלמוד יתוגברו לתלמידים באוכלוסייה הכללית.

כפי שדווח אמש, ביהדות התורה זעמו על הפרסום ולטענתם, מי שהדליף את רשימת הטיוטות זו מפלגת הליכוד לה יש אינטרס לייצר לחץ ציבורי על יהדות התורה שתסגור איתה הסכם בהקדם ותוותר על הדרישות האידאולוגיות, כמו הסוגיה הכי בוערת על הפרק - חוק הגיוס ועוד.

גורם מיהדות התורה אמר ל'כיכר השבת': "זה פשוט בלתי נתפס ההתנהלות הזו מצד נתניהו והליכוד, הם מתנהגים אלינו כמו מאפיונרים, אי אפשר להגדיר אותם בני ברית שלנו, כפי שחשבנו לפני הבחירות".

בינתיים הרוחות סוערות, בצוות המשא ומתן של הליכוד נתקלים בקשיים גם מצד עוצמה יהודית, סביב הדרישה של יו"ר המפלגה איתמר בן גביר.

על פי הדיווח בחדשות 12, בן גביר דורש להעביר את פקודת המשטרה כבר בימים הקרובים - לפני השבעת הממשלה - בדיוק כמו שמתכננים להעביר את חוק דרעי.

בן גביר, כך על פי הדיווח מעוניין להעביר את החוק, בגלל חוסר האמון הגדול השורר בינו לבין ראש הממשלה המיועד נתניהו.

גורמים במפלגת השלטון תקפו את בן גביר על דרישתו, ואמרו: "זה חוק מורכב מסובך, להעביר אותו באופן מזורז זה לא בדיוק חכם, שכן בג"ץ יפסול אותו על רקע פרוצדוראלי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר