לא סומך על בג"צ

יו"ר שס אריה דרעי מבהיר: לא הפרתי שום עסקת טיעון, אעשה כל מה שהחוק מאפשר לי להתמנות לשר

"לא סמכתי על השכל הישר של בג"צ אבל בוודאי שבכל מקרה ובכל תנאי אפעל באמצעים החוקיים למימוש רצון הבוחר״, מבהיר אריה דרעי את כוונותיו לפעול בכל הכוח להעביר את 'חוק דרעי' (חדשות)

איצלה כץ | כיכר השבת |
הצהרת כוונות. אריה דרעי (צילום: יונתן זינדל/פלאש 90)

למרות שבעסקת הטיעון עליה חתם יו"ר שס אריה דרעי נכתב במפורש כי הוא יוכל להתמודד לכנסת הבאה - קרי, זו הנוכחית, במערכת המשפטית לא מתכוונים לעשות לו חיים קלים וכבר כעת ברור כי מי שיכריע בסוגיה האם יוכל דרעי המרצה עונש מאסר על תנאי לכהן כשר, יהיו שופטי הבג"צ. דרעי לא מתכוון לוותר והערב הוא יוצא בהצהרת כוונות לעתיד.

בשיחות סגורות, שתוכנן פורסם הערב (ראשון) במהדורה המרכזית של חדשות 12 ע"י הכתב עמית סגל, מאשים דרעי את המערכת המשפטית ברדיפה חסרת שחר כנגדו. "הם טוענים שזו הפרה של הסדר הטיעון עליו חתמתי. איזו הפרה יש כאן?" תמה דרעי. "למה הם נזכרים עכשיו? הרי התמודדתי לכנסת אחרי הפרישה שלי כבר לפני כמה חודשים. אז עכשיו שאני צריך להתמנות לשר, זאת ההפרה?".

כזכור, לפני למעלה מ-5 שנים נפתחה חקירה כנגד יו"ר ש"ס אריה דרעי. בחקירה הועלו חשדות חמורים כנגדו. בין השאר נחשד דרעי בשוחד והפרת אמונים. החקירה העלתה אמנם חרס אך במהלך החקירה התגלו אי סדרים בדיווחיו של דרעי לרשויות המס. במסגרת עיסקת טיעון עם הפרקליטות, הואשם דרעי בעבירות מס בלבד והוא שילם קנס כספי. כמו כן נאלץ דרעי להתפטר מהכנסת ולשאת עונש מאסר על תנאי. החוק היבש מחשב מאסר על תנאי כמאסר בפועל לגבי סוגיית הקלון - שמי שנושא עבירה שיש עימה קלון מנוע מלכהן במשרה ציבורית.

כעת נערכים במערכת המשפטית לערר לבג"צ על מינויו הצפוי של דרעי לשר. דרעי לא בוחל במילותיו כאשר הוא משוחח בשיחות סגורות על ההתנגדות במערכת המשפטית. "״אחרי חקירת סרק של 6 שנים שאף הביאה לפגיעה קשה ועד להתמוטטות המוסדות של אשתי, הפרשה הסתיימה במה שמנדלבליט עצמו הגדיר: לא נותר ממנה אפילו עכברון", זועם דרעי.

כזכור, וכפי שדווח כאן ב"כיכר השבת", אחת מדרישות היסוד במו"מ הקואליציוני של שס, היתה הסדרת החקיקה בנושא הקלון. לפי הדרישה, ישונה החוק כך שרק מי שמרצה עונש מאסר בפועל יישא עימו קלון. מאסר על תנאי - לא ייחשב כנושא עימו קלון.

דרעי טוען, כי "רצון העם הכריע - רוצים שאכהן כשר, מחובתי לעשות כל מה שבמסגרת החוק על מנת לכהן כשר בממשלה שתוקם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר