קרב התיקים

"דרישה חצופה"; בכירים בליכוד נגד רון דרמר

האפשרות כי רון דרמר, הנחשב למקורב לנתניהו, ימונה לשר החוץ בממשלה המסתמנת, מובילה למתקפה חריפה מצד בכירים במפלגת השלטון (פוליטי)

יוני גבאי | כיכר השבת |
נתניהו ויריב לוין. אילוסטרציה (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

בכירים בליכוד יוצאים נגד האפשרות שרון דרמר, הנחשב למקורבו של נתניהו, יקבל את תפקיד שר החוץ בממשלה המסתמנת. לפי הדיווח הבוקר (שני) ב'מעריב', הבכירים התבטאו כי "מדובר בדרישה חצופה של אדם שמעולם לא היה חבר ליכוד וללא אף אצבע בכנסת".

היום צפוי יו"ר הכנסת יריב לוין להודיע כי עלה בידו של נתניהו להרכיב ממשלה, וההערכה כי כבר השבוע יציג נתניהו את ממשלתו החדשה, כאשר התיקים הבכירים כגון החוץ והביטחון נשארים במפלגתו הליכוד.

לפי הדיווח של דפנה ליאל, הכתבת הפוליטית של חברת החדשות, באולפן שישי, רון דרמר, השגריר בוושינגטון שנחשב לאיש אמונו הקרוב של נתניהו, חוזר למגרש, לאחר ששמו עלה בתקופה האחרונה מספר פעמים כמועמד לתפקיד שר החוץ.

דרמה נפגש בסוף השבוע עם נתניהו ולפי גורמים בליכוד אף הביע נכונות להצטרף לממשלה אם התפקיד שיקבל יהיה שר החוץ. ליאל דיווחה כי ראש הממשלה המיועד נתניהו רוצה את דרמר בממשלתו אך חושש מהתגובה של בכירי הליכוד. כעת כאמור תוקפים בכירים בליכוד את האפשרות הזו.

בסוף השבוע, כך לפי ליאל, עלתה בסביבתו של נתניהו הצעה למנות שני שרי חוץ, אבל ספק אם זה מה שיושיע את נתניהו מפלונטר חלוקת התיקים במפלגתו.

בשבוע שעבר דווח ב'כיכר השבת' כי בכירים במפלגת השלטון, הליכוד, הציעו לשר הבינוי והשיכון היוצא, זאב אלקין, לכהן כשר העליה הוקליטה וכחבר בקבינט המדיני ביטחוני, אלקין סירב.

על פי הדיווח של יניר קוזין בגל"צ, לפני כשלושה שבועות גורמים בכירים בליכוד הציעו לאלקין להתפטר מהכנסת ולהתמנות לשר העלייה והקליטה וחבר בקבינט המדיני ביטחוני בממשלת נתניהו הנרקמת. כלומר, שר מבחוץ. אלקין סירב.

על פי הדיווח, המטרה בניסיון למנות את זאב אלקין לשר בממשלת נתניהו הייתה כדי להציג קבינט מתון ומנוסה יותר. בליכוד הכחישו והגיבו : "לא היה ולא נברא", מטעמו של זאב אלקין לא נמסרה תגובה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר