"לחייב את נתניהו"

מסתמן: אמיר אוחנה - יו"ר הכנסת; ישראל כץ - שר החוץ ברוטציה

בנימין נתניהו, ראש הממשלה המיועד, מתחיל בחלוקת התיקים בסיעת הליכוד, ולפי המסתמן - אמיר אוחנה ימונה ליו"ר הכנסת, ישראל כץ שר החוץ ויריב לוין שר המשפטים; ואיזה תפקיד יקבל רון דרמר? | כל הפרטים (פוליטי, אקטואלי)

איצלה כץ | כיכר השבת |
בכירי הליכוד עם נתניהו (צילום: גילי יערי/פלאש 90)

ימים ספורים להצגת הממשלה - החלה חלוקת התיקים בליכוד: לפי הדיווח של מורן אזולאי ב-ynet, ישראל כץ יזכה בתפקיד שר החוץ ברוטציה ויכהן בתפקיד בשנתיים הראשונות של הממשלה.

כזכור, ישראל כץ הוקלט כשאמר כי יש שני סוגי ח"כים שיקבלו תפקיד מנתניהו. "אלו שנתניהו רוצה ואלו שנתניהו חייב. הדרך הקלה לקבל תיק היא להיות מאלו שנתניהו חייב", והשיטה הזו כנראה עבדה לו. כץ הקים 'מיני סיעה' בתוך הליכוד כאשר חבר לממורמרי נתניהו בשעתו - חברי הכנסת דוד ביתן ודוד אמסלם. נתניהו, שלא יכול לספק את כל השלושה בחר לרצות את מנהיג ויזם החבורה ובכך אולי גם לסכסך ביניהם כאשר אמסלם וביתן יראו כי כץ דאג לעצמו ולא כלל אותם באיזשהו דיל.

קיפל את נתניהו? ישראל כץ (צילום: יונתן זינדל/פלאש 90)

עוד מסתמן כי מי שיכהן בתפקיד יושב ראש הכנסת ה-25, הוא חבר הכנסת אמיר אוחנה מהליכוד, שאף כיהן כשר המשפטים מטעם המפלגה. מדובר בתפקיד יוקרתי והנושא בו נחשב לאחד בשבעת סמלי השלטון ואף זכאי לקבר בחלקת גדולי האומה יחד עם רעייתו.

מי שיכהן בתפקיד שר המשפטים יהיה יו"ר הכנסת הזמני שמונה ממש לאחרונה - חבר הכנסת יריב לוין. לוין הגיש הבוקר (שלישי) את התפטרותו מתפקיד יו"ר הכנסת בכדי שיוכל להיות מושבע לשר מיד עם הקמת הממשלה. לוין מתכנן לעשות רפורמות מרחיקות לכת במשרד המשפטים ומקורביו הודיעו בשעתו כי לא יסכים לכהן כשר המשפטים ללא אישור עקרוני מנתניהו לפחות לחלקן העיקרי של הרפורמות אותן הוא מתכנן להוביל במשרד המשפטים.

רפורמות מרחיקות לכת. שר המשפטים הבא - יריב לוין. (צילום: יונתן זינדל/פלאש 90)

לפי גורמים בליכוד, נתניהו נתקל בקשיים בהענקת תפקיד מיניסטריאלי למקורבו רון דרמר. נתניהו מעוניין למנותו לתפקיד שר החוץ לאחר תום תקופת הרוטציה של ישראל כץ או לחילופין להחיות את את המשרד לעניינים אסטרטגיים ולהעניקו לדרמר. אולם בכירים בליכוד שנותרו ללא תפקידים יוקרתיים זועמים על הכוונה ויערימו קשיים על נתניהו.

בינתיים נתניהו טרם הודיע לחברי הכנסת ממפלגתו על חלוקת התיקים הסופית אלא רק קיים איתם שיחות הבהרה בנוגע לדרישותיהם ולסיכוייהם לקבל את מבוקשם. בשלב זה נראה כי לנתניהו תהיה בעיה עם מספר ח"כים במפלגתו אותם ייאלץ לאכזב. מדובר בחברי הכנסת שהגיעו בעבר למקומות גבוהים בפריימריז ועתה נדחקו למקומות אחוריים יותר כדוגמת חבר הכנסת יולי אדלשטיין ואף ניר ברקת שהגיע למקום השמיני והמכובד בפריימריז האחרונים שנערכו בליכוד.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר