חילופי האשמות

בן גביר ובר לב לא ערכו חפיפה כנדרש: השניים מטילים את האשמה אחד על השני

השר היוצא טען כי בן גביר לא ביקש להיפגש עמו אולם לטענת השר הנכנס, הוא דווקא כן ביקש לערוך חפיפה מסודרת אולם מנכ"ל המשרד תומר לוטן הציע לבן גביר לקיים עמו את הליך החפיפה בעצמו (פוליטי, אקטואליה)

איצלה כץ | כיכר השבת |
בר לב חמוץ פנים בטקס חילופי השרים (צילום: אוליביה פיטוסי/ פלאש 90)

לא מפסיקים להתקוטט: שוב בן גביר ובר לב בכותרות. הפעם - הליך החפיפה שלא התקיים בין שני השרים, זה היוצא וזה הנכנס. כנהוג בכל משרדי הממשלה, השר היוצא מעניק 'חפיפה' מסודרת לשר הנכנס, זה שמחליף אותו בתפקיד. מטרת הליך החפיפה היא להקנות לשר הנכנס את הידע הקונקרטי על הליכים שמתקיימים ולא הספיקו להסתיים וכן על שאר ההנחיות המקצועיות האחרונות אותם הנחו הפקידים הרלוונטיים למשרד.

אולם, השר לביטחון לאומי הנכנס, איתמר בן גביר, לא קיבל חפיפה מסודרת מקודמו - השר לביטחון פנים עומר בר לב. הסיבה? תלוי את מי שואלים... לטענת השר לביטחון פנים היוצא עומר בר לב, הוא כלל לא קיבל פניה כלשהי מיורשו לתפקיד לביצוע חפיפה.

אולם לטענת השר הנכנס בן גביר, נעשתה פניה. אולם ריב קודם שלו עם המנכ"ל מנע את העברת המידע לשר היוצא. כפי שפורסם כאן באתר 'כיכר השבת', בן גביר התעמת בדיון בוועדת הכנסת על 'חוקי בן גביר' עם מנכ"ל המשרד לביטחון פנים תומר לוטן. בדיון הטיח בן גביר בלוטן כי הוא מודע לכך שהוא (המנכ"ל. א"כ) ביקש מעובדי המשרד לביטחון פנים שלא לשוחח עמו (עם בן גביר. א"כ).

עימות ישן. לוטן ובן גביר (פלאש 90)

כעת, טוען השר לביטחון לאומי, המנכ"ל לוטן, שקיבל את הפניה לקיום הליך חפיפה, הציע לו לקיימה בעצמו. לטענת בן גביר, בר לב סירב לבצע הליך חפיפה משום שחשב שהפניה נעשתה באופן מזלזל. כזכור, בטקס החילופין שנערך בין השניים מוקדם יותר היום (ראשון), עקצו השרים אחד את השני בפומבי.

בר לב, שהתעלם מבן גביר ולא הזכיר את שמו, טען כי מאז מונה לשר הוא הפך לאישיות מאובטחת ע"י השב"כ בגלל אנרכיסטים יהודים. בן גביר השיב לו כי הוא יותר ממוזמן לראות את הודעות האיומים שאשתו וילדיו מקבלים. גם לחיצת הידיים בין השניים נעשתה בקרירות וללא שעיני השרים נפגשו במהלך הלחיצה. בר לב, שסיים את תפקידו במשרד לביטחון פנים, שב לעשות לביתו לאחר שלא נבחר במקום ריאלי בפריימריז המוקדמים של מפלגת העבודה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר