המדיניות השתנתה

המדינה לבג"ץ: נתקן את חוק ההתנתקות, נכשיר את חומש

בעוד בעבר המדינה טענה בפני בג"ץ כי יש לפנות את המתיישבים במאחז חומש שבשומרון, היום הודיעה הפרקליטות לבג"ץ כי המדינה שינתה כיוון (חדשות)

יוני גבאי | כיכר השבת |
המאחז חומש (צילום: Nasser Ishtayeh/Flash90)

המדיניות השתנתה: בעוד בעבר המדינה טענה בפני בג"ץ כי יש לפנות את המתיישבים במאחז חומש שבשומרון, היום (שני) הודיעה הפרקליטות לבג"ץ כי המדינה שינתה כיוון וכי היא מתכננת לתקן את חוק ההתנתקות ולהסדיר את המאחז.

בהודעה משותפת לשר הביטחון יואב גלנט, ולשר האוצר והשר במשרד הביטחון בצלאל סמוטריץ', נמסר על "שינוי כיוון: המממשלה בעד חומש".

בהודעה נכתב כי "בהמשך לסיכום הקואליציוני של הליכוד והציונות הדתית, גיבשו השרים גלנט, סמוטריץ' ולוין עמדת מדינה שהוצגה היום בדיון בבג"ץ בענין הישיבה בחומש".

במסגרת התשובה מבהירים השרים כי בכוונת הממשלה לבצע תיקוני חקיקה ולגבש מתווה שיאפשר את המשך לימוד התורה במקום בהתאם לחוק, זאת מאחר וחוק ההתנתקות אוסר על שהיית ישראלים באזור.

המדינה, ביקשה לפני זמן מה לדחות את הדיון בבג"ץ לחודש מרץ - לאור השבעת הממשלה החדשה, בג"ץ סירב לכך והיום המדינה ביקשה שלושה חודשים כדי לעדכן על הליכי החקיקה שיכשירו את המאחז.

כזכור, בשבוע שעבר דווח כי מי שמקדם את הצעת החוק להכשרת חומש הוא ראש מועצת שומרון יוסי דגן. על ההצעה חתמו עד כה 44 ח"כים מכל סיעות הקואליציה העתידית וצפויים לחתום עוד חברי כנסת רבים.

הצעת החוק הונחה ע"י יו"ר הכנסת לשעבר חבר הכנסת יולי אדלשטיין (ליכוד) וח"כ אורית סטרוק (הציונות הדתית). מאז הכנסת שלאחר ההתנתקות ההצעה מוגשת בשיתוף פעולה מלא עם יוסי דגן שפועל לקידום הצעת החוק בכל הכנסות מאז הפינוי.

על הצעת החוק חתומים כאמור 44 חברי כנסת מכל הקואליציה. ראש הממשלה הנכנס, בנימין נתניהו, היה מיוזמי הצעת החוק בכנסת הקודמת וחתם עליה ביושבו כיו"ר האופוזיציה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר