כמה האופוזיציה תקבל?

הקואליציה הציגה: זה הרכב ועדות הכנסת ויושבי הראש שלהן

הוועדה המסדרת בראשות ח"כ אופיר כץ, דנה בהצעתו של השר המקשר בין הממשלה לכנסת, ח"כ יואב קיש, להרכב ועדות הכנסת ה-25; זו החלוקה המלאה (חדשות)

יוני גבאי | כיכר השבת |
(צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת)

הוועדה המסדרת בראשות ח"כ אופיר כץ, דנה היום (שני), בהצעתו של השר המקשר בין הממשלה לכנסת, ח"כ יואב קיש, להרכב ועדות הכנסת ה-25.

עפ"י ההצעה, בראשות 4 ועדות מתוך 12 הוועדות הקבועות, יעמדו ח"כים מהאופוזיציה. בנוסף, יוקמו 7 ועדות מיוחדות, 3 מתוכן בראשות ח"כים מהאופוזיציה. כמו כן, יוקמו 4 ועדות נוספות, 3 מהם יפוצלו מהוועדות הקבועות, וכן הוועדה המיוחדת לעניין הקרן לאזרחי ישראל.

להלן הצעת הקואליציה לבחירת יו"ר הוועדות הקבועות כפי שהוצע היום בדיון:

יו"ר ועדת הכנסת - ח"כ אופיר כץ (ליכוד); יו"ר ועדת הכספים - ח"כ משה גפני (יהדות התורה); יו"ר ועדת חוקה - ח"כ שמחה רוטמן (הציונות הדתית); יו"ר ועדת הפנים - ח"כ יעקב אשר (יהדות התורה); יו"ר ועדת עבודה ורווחה - ח"כ ישראל אייכלר (יהדות התורה); יו"ר ועדת החינוך - ח"כ יוסף טייב (ש"ס). הוועדה לא דנה בהמלצה לראשות ועדת החוץ והביטחון וועדת הכלכלה.

ע"פ ההצעה, בראשות ועדות ביקורת המדינה, המדע, עליה וקליטה ומעמד האישה, יעמדו חברי כנסת מהאופוזיציה.

כמו כן, יוקמו ועדות נוספות: יו"ר ועדת שירותי דת יהודיים ופרויקטים לאומיים - בראשות ח"כ אוהד טל (ציונות דתית); יו"ר ועדת הבריאות (תפוצל בהמשך) - ח"כ אוריאל בוסו (ש"ס); יו"ר ועד יו"ר הוועדה המיוחדת לעניין הקרן לאזרחי ישראל - לימור סון הר-מלך (עוצמה יהודית).

השר המקשר בין הממשלה לכנסת, ח"כ יואב קיש, הציג בפתח הדיון את אופן חלוקת הוועדות ואמר כי "שמרנו בצורה ברורה על החלוקה בוועדות כפי שאתם נהגתם כלפינו בכנסת ה-24". ח"כ קיש הוסיף כי מפתח החלוקה יעמוד על יחס של סה"כ 111 ח"כ לקואליציה, ו-97 ח"כים לאופוזיציה לפי חישוב של 208 חברי כלל הוועדות.

ח"כים מהאופוזיציה התרעמו על אופן החישוב היחסי של חלוקת הוועדות, ועל חישוב לפי מפתח שאיחד את מפלגות יש עתיד ורע"ם כיחידה אחת בחלוקת הוועדות.

ח"כ מירב בן ארי (יש עתיד) אמרה כי "כל חברי הוועדה מהאופוזיציה שסגרו אתכם דילים לא נמצאים כאן עכשיו. למה אתם מתערבים לנו בחלוקת ראשי הוועדות וברוטציות בתוך הוועדות. הדבר הכי חשוב לחברי הכנסת מהאופוזיציה היא עבודת הוועדות. תנו לנו לחלק ביננו את הוועדות".

ח"כ שמחה רוטמן (ציונות דתית) הגיב: "נתתם לנו 3 וועדות על 59 ח"כים, על מה אתם מתלוננים. הקואליציה הקודמת דרסה את נציגי הליכוד, וחילקה את הוועדות באופן כזה שאת רוב נציגי הליכוד בוועדות שמה לעשות, אין בהם השפעה. ואת ההצעה ההיא אישר בג"צ. מראש הצענו להן הצעה נדיבה, אולי נדיבה מידי. העובדה שהאופוזיציה הקודמת לא קיבלה את ההצעה ההיא היא אות כבוד לדמוקרטיה".

ח"כ רון כץ (יש עתיד): "מה שאתם אומרים זה שאתם לא רוצים אותנו בבית הזה. זה לא יקרה. אם תמשיכו לכוון כלפינו יש עתיד זה יחזור אליכם בחזרה".

ח"כ ולדימיר בליאק (יש עתיד): "אני מדבר מדם ליבי, עבודת הוועדות חשובה לי. ההצעה שלכם לא ראויה והיא חרפה. אל תבלגנו בפעילות הוועדות. גם אם לא תתנו לנו מקום בוועדת הכספים אני אגיע לכל דיון כדי להילחם בכם".

היועצת המשפטית לכנסת, עו"ד שגית אפק, העבירה ביקורת על כך שאת פירוט הצעת החלוקה העבירה הקואליציה רק בפתיחת הדיון הבוקר ולא, כפי הנהוג, מבעוד מועד. עו"ד אפק הוסיפה כי "התקדים של כפייה של הקואליציה על האופוזיציה בנושא הרכבי ועדות וייצוג יחסי בכל ועדה, היה בעייתי גם אז בעיני וגם בכנסת הזאת. הניסיון של הוצאת האופוזיציה מהוועדות בין ע"י הקואליציה ובין ככלי של האופוזיציה מחליש מאוד את הכנסת. מפצירה מכולכם לשבת ולגבש הסכמות ככל האפשר".

ח"כ אופיר כץ סיים את הדיון והודיע שהוועדה תתכנס שוב ביום רביעי לדיון והצבעה.

חלוקת חברי הוועדות הזמניות
חלוקת ועדות בכנסת ה-24
הצעה לחלוקת חברי האופוזיציה בוועדות הכנסת ה-25
חלוקת יו"ר ועדות מהאופוזיציה
השוואה בין הכנסות ה-24 ל-25
הצעה לחלוקת ועדות הכנסת הזמניות

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר