"קיבלנו ירושה לא קלה"

שר האוצר בצלאל סמוטריץ': "נטפל דבר ראשון ביוקר המחיה"

שר האוצר גיחך על הכותרת ב'ידיעות אחרונות' - "הבטחתם? תקיימו", ואמר: "ראיתי שהם כבר מצאו את האשמים ביוקר המחיה. שרים חדשים שבקושי התחילו לעבוד. זה לא רציני". על האתגרים במשרד הביטחון אמר: "נפעל להסדרת ישיבת חומש שבשומרון" (פוליטי)

איצלה כץ | כיכר השבת |

שר האוצר בצלאל סמוטריץ', נאם היום (שני) בישיבת הסיעה של 'הציונות הדתית' על האתגרים המונחים לפתחו במשרד האוצר ובמשרד הביטחון. סמוטריץ' התייחס למשבר הכלכלי וליוקר המחיה וטען כי מדובר במשבר עולמי: "העולם נמצא כעת במשבר כלכלי עמוק המתבטא בזינוק מחירים ובעלייה חדה באינפלציה".

סמוטריץ' האשים את ממשלת בנט ולפיד ביוקר המחיה: "הממשלה החדשה שקמה בשבוע שעבר קיבלה ירושה לא קלה, שכללה החלטות של הממשלה היוצאת על העלאת מחירים המכבידים מאוד על אזרחי ישראל".

בדבריו, התייחס שר האוצר לכותרות הענק בעיתון 'ידיעות אחרונות' שזעקו על יוקר המחיה: "להפתעתי ראיתי הבוקר שער של עיתון נפוץ שכבר מצא את האשמים לעליית המחירים ובראשם ראש הממשלה והשרים החדשים שנמצאים בקושי מספר שעות בתפקיד. זה לא רציני".

"ירושה לא קלה". בנט לפיד ועבאס. (צילום: יונתן זינדל/פלאש 90)

שר האוצר לא התחמק מבעיות הכלכלה הישראלית והבטיח לטפל בהן ולהביא לציבור תכנית עבודה מסודרת: "הממשלה החדשה שהושבעה ומשרד האוצר בראשותי מחויבים לפעול לבלימת עליית המחירים ולהורדת יוקר המחייה. כפי שהוכחתי כשר התחבורה, אני מתכוון לפעול בצורה מקצועית ועניינית".

"קיימתי כבר דיוני עומק עם אנשי המקצוע במשרד האוצר ובכירים במשק ובתעשייה כדי לגבש שיתופי פעולה להורדת יוקר המחייה. כלכלה זה לא עניין של שליפות מהמותן, הנושא מחייב עבודה מקצועית ויסודית כדי להביא בסופו של דבר לתוצאות שכולנו מייחלים להן. בעזרת השם לאחר שתסתיים עבודת המטה נציג את תכנית הפעולה לציבור", התחייב השר.

חומש. (צילום ארכיון: נאסר אישתייה/פלאש 90)

סמוטריץ', המכהן בתפקיד שר במשרד הביטחון לצד כהונתו כשר האוצר, התייחס לתפקידו הנוסף: "אני רוצה לברך את חבריי השרים, שר הבטחון יואב גלנט ושר המשפטים יריב לוין על הודעת המדינה לבג"צ כי הממשלה תפעל לתיקון חוק ההתנתקות ולהסדרת ישיבת חומש שבשומרון. מדובר בשינויי כיוון מעמדת הממשלה כלפי ההתיישבות בחומש, ולמעשה התחלה ברגל ימין של הממשלה בכל מה שקשור להתיישבות בארץ ישראל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר