רגע לפני 'בג"ץ דרעי'

יריב לוין יכריז הערב בכנסת על רפורמה במערכת המשפט

שר המשפטים יריב לוין יכריז הערב על רפורמה במערכת המשפט כפי שהבטיחו מפלגות הגוש לאורך הקמפיין | ההכרזה יום לפני הדיון בבגץ על מינוי דרעי לשר (פוליטי, משפט)

יוני גבאי | כיכר השבת |
(צילום: יונתן זינדל פלאש 90)

פחות מיממה לפני הדיון בבג"ץ בעניין המשך כהונתו של השר אריה דרעי כשר, הערב (רביעי) צפוי שר המשפטים יריב לוין לקיים מסיבת עיתונאים בה יכריז על רפורמה במערכת המשפט.

על פי הפרסום ב'חדשות 12', לוין צפוי להכריז הערב על קידום פסקת ההתגברות ברוב של 61, ביטול עילת הסבירות שמסבכת בין היתר את השר דרעי וכן חיזוק כוחם של הפוליטיקאים בכל הקשור לבחירת שופטים.

מאוחר יותר תקף יושב ראש האופוזיציה לפיד את ההכרזה הצפויה של השר לוין וכתב: "לא רק שנאבק בכל דרך אפשרית נגד כל אחד ואחד מהצעדים שיריב לוין יכריז עליהם הערב, אני מודיע מראש שנבטל אותם ביום שנחזור לשלטון. מי שמבצע מהפיכה חד צדדית לשיטת המשטר בישראל, צריך לדעת שאנחנו לא מחוייבים לה בשום צורה שהיא."

שינוי בוועדה למינוי שופטים: יאבדו את הרוב, תהיה זכות וטו

במסיבת העיתונאים הערב, כך על פי הפרסום, צפוי השר לוין להכריז על שינוי בהרכב הוועדה לבחירת שופטים. במסגרת השינוי, לשופטים לא יהיה יותר רוב בוועדה, אלא רק זכות וטו.

ככל הנראה השר לוין יכריז כי יקדם את ההרכב הנוכחי, ובמקום שני נציגי לשכת עורכי הדין, יכהנו בוועדה נציג אחד מהכנסת ונציג נוסף מהממשלה.

פסקת ההתגברות

כאמור, לוין יכריז הערב על קידום פסקת ההתגברות - נושא שהיה לאגוז קשה במהלך המשא ומתן הקואליציוני לגבי הרוב בו תאושר הפסקה.

שר המשפטים צפוי להכריז הערב כי בכדי להתגבר על החלטת בג"ץ תספיק תמיכה של 61 חברי כנסת - ולצד זאת בג"ץ לא יוכל לפסול חוקי יסוד.

עילת הסבירות תבוטל

עוד מתכנן לוין להכריז על ביטול עילת הסבירות - עליה בגינה היועצת המשפטית לממשלה החליטה להגיש את עמדתה בעד פסילתו של שר הפנים והבריאות אריה דרעי.

הממשלה תבהיר כי בכל מקרה לא תתן יד לפסילת דרעי ברקע של סבירות או ביטול החוק שנחקק עבורו - 'חוק דרעי'.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר