למרות ההתנגדות

המינוי של רגב נדחה - ואלו המשרדים שיקבלו את המנכ"לים החדשים

למרות קולות ההתנגדות שהושמעו: ישיבת הממשלה אישרה היום את מינויים של המנכ"לים החדשים למשרדי האוצר, הבריאות, המשפטים והשיכון. מינוי של משה בן זקן לתפקיד מנכ"ל משרד התחבורה נדחה בשבוע (פוליטי, אקטואליה)

איצלה כץ | כיכר השבת |
המנכ"לים החדשים. רונן פרץ ויהודה מורגנשטרן (צילום: דוברות המשרדים)

מתחילים לעבוד: בישיבת הממשלה שהתקיימה הבוקר (ראשון) אושרו שני המינויים אותם ביקש השר אריה דרעי. דרעי, המכהן כשר הבריאות לצד תפקידו כשר הפנים, ביקש מהממשלה לאשר את מינויו של משה בר סימן טוב לתפקיד מנכ"ל משרד הבריאות ואת רונן פרץ לתפקיד מנכ"ל משרד הפנים. בקשותיו כאמור אושרו.

מנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב חוזר לתפקיד לאחר ששימש בו בעבר במשך 5 שנים. לבר סימן טוב ישנם שני תארים בכלכלה ומנהל עסקים וכיהן בעבר גם בתפקיד הציר הכלכלי בוושינגטון. ברזומה העשיר שלו ניתן למצוא מגוון תפקידים באגף התקציבים של משרד האוצר בהם המשנה לממונה על התקציבים באוצר.

חוזר לתפקיד. משה בר סימן טוב (צילום: יונתן זינדל/פלאש 90)

לבר סימן טוב ישנו רזומה מפואר גם בבריאות. הוא שימש כחבר בוועדת סל הבריאות וכן כרכז תחום הבריאות באגף התקציבים. כמשנה לממונה על אגף התקציבים היה אחראי בין השאר על תקציבי הבריאות ועסק בפתרון שביתת הרופאים וניסוח הסכם קיבוצי לרופאים במגזר הציבורי.

דרעי, המשמש גם כשר הפנים מינה את רונן פרץ למנכ"ל משרד. פרץ, המחזיק בתואר ראשון במשפטים, כיהן בעבר כמנכ"ל משרד ראש הממשלה, וכן כסגן בכיר למזכיר ראש הממשלה. הוא כיהן גם כיועץ בכיר למזכיר הממשלה ובמסגרת תפקידיו הרבים הוא הוביל תכניות ממשלתיות פיתוח כלכלי אזורי ברשויות המקומיות.

שר הפנים והבריאות אריה דרעי הגיב למינויים החדשים: "אני בטוח כי הניסיון המקצועי, אותו מביא רונן פרץ לתפקיד, יסייע בהובלת משרד הפנים והשלטון המקומי לטובת תושבי מדינת ישראל, אני מאחל לו הצלחה בתפקיד". דרעי התייחס למינויו של בר סימן טוב: "ניסיונו המקצועי העשיר של משה בר סימן טוב ויכולותיו המוכחות במשרד הבריאות והאוצר, הופכים אותו לאדם הנכון ביותר להובלת הרפורמות שאנו מתכוונים לקדם בשנים הקרובות במשרד הבריאות. אני מאחל לו הצלחה רבה בתפקיד".

"רפורמות מרחיקות לכת". יריב לוין (צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90)

גם שר המשפטים יריב לוין הביא לאישורה של הממשלה את מינויו של המנכ"ל איתמר דוננפלד למשרד המשפטים. המינוי אושר בישיבת הממשלה והשר לוין הגיב על כך: "אני מברך על החלטת הממשלה לאשר את מינויו של איתמר דוננפלד למנכ״ל משרד המשפטים. יכולותיו ונסיונו של איתמר יסייעו רבות למשרד באתגרים הרבים המונחים לפתחנו. אני מאחל לו הצלחה רבה בתפקידו".

לצד אישורי המנכ"לים החדשים, הממשלה דחתה בשבוע את הבקשה של שרת התחבורה מירי רגב למנות את משה בן זקן למנכ"ל משרד התחבורה. בן זקן נחשב למקורבה של השרה וממארגני ה'ליכודיאדה' ומינויו נתקל בהתנגדות עזה של היועצת המשפטית של משרד התחבורה.

נדחה בשבוע. רגב ומשה בן זקן (צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר