"לא ניתן שידרסו אותנו"

לפיד מגיב לקריאה לעצור אותו: "ככה מתרסקת דמוקרטיה"

ח"כ צביקה פוגל קרא לעצור את יאיר לפיד ובני גנץ על "בגידה במולדת"; לפיד הגיב בסרטון: "ככה מתרסקת דמוקרטיה, ביום אחד; לא ניתן שידרסו אותנו"; גנץ אמר: "נמשיך להיאבק בלי אלימות והסתה" (חדשות)

יוני גבאי | כיכר השבת |
יאיר לפיד (צילום: עידו רימון)

ח"כ צביקה פוגל מ'עוצמה יהודית' קרא הערב (שלישי) לעצור את ראש האופוזיציה יאיר לפיד, שר הביטחון לשעבר בני גנץ, שר הביטחון והרמטכ"ל לשעבר משה (בוגי) יעלון וסגן הרמטכ"ל לשעבר יאיר גולן, באשמת "בגידה במולדת", ועורר סערה.

לפיד, הגיב בסרטון לדברים ואמר: "ככה מתרסקת דמוקרטיה, ביום אחד. בן גביר אומר שיפעילו מכת"זיות נגד המפגינים שלנו, ח"כ פוגל אומר שצריך לעצור את בני גנץ ואותי ולזרוק אותנו לכלא על בגידה כי דיברנו נגד הממשלה ובבאר שבע מנסים לדרוס סטודנטים שלנו כי הם מפגינים ומשתמשים בזכותם לחופש הביטוי.

"אנחנו לא ניתן שיידרסו אותנו, אנחנו לא ניתן שיידרסו את המדינה האהובה שלנו".

יו"ר המחנה הממלכתי ח"כ בני גנץ, אמר: "נתניהו, מדינת ישראל צריכה הסכמות רחבות ולא את המשך השיסוי, ההסתה והפלגנות. ‏הפעולות שלך המוכוונות למול הגנה על זכויות הפרט ומול היסודות הדמוקרטיים הבסיסיים -מחלחלות לפעולות בשטח.

"‏אני קורא לך לגנות את תקיפת המפגינים ואת ההתבטאויות הקשות ולפעול לאיחוי הקרעים בעם ולא לליבוי שלהם. אני קורא לכל מי שהדמוקרטיה הישראלית חשובה לו להמשיך להיאבק עליה בכל הדרכים החוקיות והדמוקרטיות. נעשה זאת בלי אלימות והסתה אך ללא מורא!".

בריאיון ל'כאן 11' אמר ח"כ צביקה פוגל כי "את הארבעה האלה צריך לעצור עכשיו, הם האנשים המסוכנים ביותר שיש כרגע. הארבעה האלה קוראים למלחמה. אם היו קוראים להפגין הייתי נותן להם את כל הזכות להפגין, אבל הם מדברים במושגים של 'אני אויב', הם מדברים בסגנון של מלחמה, אני חשבתי שמלחמה זה נגד אויבים. מבחינתי זאת בגידה במולדת, אם לא הייתי מספיק ברור - זאת עילה למעצר".

ראש הממשלה נתניהו שוחח עם נשיא המדינה ואמר כי "במדינה דמוקרטית לא עוצרים את ראשי האופוזיציה, כפי שלא קוראים לשרי הממשלה נאצים, לממשלה יהודית-הרייך השלישי ולא ולאזרחים לצאת למרי אזרחי".

שר הביטחון יואב גלנט אמר: "אני קורא לכולם - מימין ומשמאל - להרגיע את הרוחות. למילים יש משמעות ואנחנו נכנסים לטריטוריה מסוכנת. גם בשעות של מחלוקת עמוקה תפקידם של מנהיגי הציבור הוא לשמור על האחדות בעם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר