המהפכה המשפטית

זו הרפורמה שמקדם חבר הכנסת שמחה רוטמן

יו"ר וועדת החוקה, חבר הכנסת שמחה רוטמן, רוצה לעקוף את הרפורמה המשפטית של יריב לוין שצפויה להתעכב בשל בעיות עם היועמ"שית ומקדם מהלך משלו (פוליטי)

יוני גבאי | כיכר השבת |
(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

יו"ר וועדת החוקה, חבר הכנסת שמחה רוטמן, רוצה לעקוף את הרפורמה המשפטית של יריב לוין שצפויה להתעכב בשל בעיות עם היועמ"שית שדורשת לעכב את המהלך בחודשיים לפחות. לצורך כך מגיש רוטמן תיקוני חקיקה לחוק יסוד השפיטה בוועדה בראשותו.

על פי התיקונים של רוטמן, חוק ייפסל בבית המשפט העליון רק אם כל חברי ההרכב היו נוכחים וכולם התנגדו לחוק, בניגוד להצעתו של יריב לוין שדרש פסילת חוקים ברוב של 80% בלבד מההרכב.

תיקון נוסף, על פי יוזמתו של רוטמן: בית המשפט לא יוכל לקבוע שהחלטה של ראש הממשלה או נבחרי הציבור לא סבירה. הכנסת גם תוכל לקבוע שחוקים מסוימים חסינים מביקורת, דוגמת חוקי יסוד או חוקים שנחקק במפורש פסקת התגברות עליהם.

כמו כן, רוטמן מציע שינוי קטן יחסית בהרכב הוועדה למינוי שופטים, כך שלקואליציה יהיה רוב של 6 - שלושה שרים ושלושה חברי כנסת, יושבי הראש של ועדות הכנסת, ביקורת המדינה וועדת החוקה, במקום רוב של 7 בהצעה המקורית של לוין.

רוטמן מקווה להגיע לסיום החקיקה תוך חודש וחצי לכל היותר כדי לא לעכב את החקיקה למושב הקיץ.

בינתיים, במערכת המשפט לחוצים מהמהלכים ונשיאת בית המשפט העליון, אסתר חיות נועדה אתמול בפעם השנייה עם שר המשפטים יריב לוין כשבאופן רשמי הפגישה לא עסקה סביב נושא הרפורמה המשפטית של השר. השניים ייפגשו שוב בשבוע הבא.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר