כל התגובות

הפסילה של דרעי: "אות קלון; לא להיענות לפסיקת בג"ץ"

אחרי ההחלטה של בג"ץ לפסול את יו"ר ש"ס מלכהן כשר, בכל הקשת הפוליטית מגיבים לפסילה | לפיד: "אם דרעי לא יפוטר - ישראל לא תהיה דמוקרטיה" | כל התגובות (פוליטי)

יוני גבאי | כיכר השבת |
חברי מפלגת ש"ס עם היושב ראש (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)

פסילתו של יו"ר ש"ס מלכהן בממשלה: ברחב הקשת הפוליטית מגיבים לפסילה הדרמטית של אחד האנשים החזקים במערכת הפוליטית ברוב של 10 שופטים מול 1.

יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד כתב: "אם אריה דרעי לא יפוטר, ממשלת ישראל עוברת על החוק. ממשלה שאינה מצייתת לחוק, היא ממשלה לא חוקית. היא לא יכולה יותר לדרוש מהאזרחים לציית לחוק. אם אריה דרעי לא יפוטר, ישראל תקלע למשבר חוקתי חסר תקדים והיא כבר לא תהיה דמוקרטיה ולא תהיה מדינת חוק."

שר הבינוי והשיכון יצחק גולדקנופף הגיב: "מאות אלפי אזרחי ישראל הביעו את אמונם באופן מובהק ברב דרעי, ואת רצונם לראותו שר בממשלה. ההחלטה לפסול אותו היא עוד דוגמה מוחשית לסיבות שיצרו את משבר האמון בין אזרחי ישראל למערכת המשפט. יהדות התורה תתמוך בכל הליכי החקיקה הנדרשים לקיום רצון העם שבחר ברב אריה דרעי שייצג אותו בממשלה. מדינת ישראל זקוקה לרב אריה דרעי בהנהגה."

שר האוצר ויו"ר הציונות הדתית ח"כ בצלאל סמוטריץ' אמר: "בשמאל טוענים שהדמוקרטיה בסכנה והאמת שככה זה נראה היום. לא יכול להיות שבמדינה דמוקרטית 10 שופטים יחליטו במקום רוב אזרחי ישראל מי צריך לכהן כשר ללא כל בסיס בחוק. הממשלה לא תתפרק. נמשיך בעזרת השם לקדם את הרפורמה במערכת המשפט עבור כלל אזרחי ישראל והחלטת בג"צ רק מוכיחה שוב כמה היא חיונית".

השר איתמר בן גביר הגיב: "לכל מציעי הפשרות וההסכמות - היום הובהר שביהמ"ש, שאינו נבחר, אינו מעוניין בפשרות וחפץ בשלטון ללא מיצרים על נבחרי הציבור. מי שעשו הפיכה משפטית ללא הסכמה והידברות, אינם מפנימים שהעם אמר את דברו בבחירות האחרונות באופן נחרץ. רפורמה עכשיו!".

ממפלגת דגל התורה נמסר: "שוב בית המשפט מתערב בדברים שאין לו סמכות אחרי שהכנסת חוקקה חוק יסוד. בג"צ מקדיחים את תבשילם פעם אחר פעם ומתערבים בדברים לא להם. נתמוך בכל הליכי החקיקה הנדרשים כדי שהרב אריה דרעי יכהן בממשלה".

יו"ר מפלגת העבודה מרב מיכאלי הגיבה: "ברור שהחלטת בית המשפט קשה לאזרחיות ואזרחים רבים. אבל במדינה דמוקרטית, מכבדים את הכרעת בית המשפט, מימין ומשמאל. כולם שווים בפני החוק. על נתניהו ודרעי להפגין אחריות ולכבד את הכרעת בית המשפט."

יו"ר ועדת העבודה והרווחה ח"כ ישראל אייכלר אמר: "פושעי מלחמת התרבות ניכסו לעצמם את תואר "האדם הסביר". זהו מעשה של התנשאות ועליונות משפחת המשפט. הם מכתיבים כי רק חילוניות, כפירה ואתאיזם זה סביר בעיניהם. הם בזים לציבור המאמינים בבורא עולם ובתורתו, ולשיקול דעתם של רוב היהודים בארץ ישראל כפי שבא לידי ביטוי בקלפי. הם חושבים שהסבירות ההגיונית נמצאת דווקא אצלם, והאמת היא שלרוכל בשוק מחנה יהודה, בשוק הכרמל ובשוק הערבי בחיפה ולנהגי המוניות וכל אדם ישר יש שכל סביר יותר, מאשר אנשי תרבות הרוע והדיכוי הדיקטטורי".

סגן השר אורי מקלב הגיב: "זו פסיקה של עוול ברור מאוד לכל אחד המראה את הצורך בשינוי השיטה הקיימת במערכת המשפט. פסיקה זו תהפוך לטריגר המניע לשינוי חקיקה מהותיים בכדי לייצור את האיזונים המתבקשים במערכת המשפט."

שר הדתות מלכיאלי כתב: "החלטת מפלגת בג"ץ כנגד רצון העם שרוצה את אריה דרעי כשר וכמשנה לרוה"מ, היא אות קלון ואיבוד סופי של העם באמון בבג"ץ. 400 אלף בוחרי ש"ס כולם מאוחדים מאחורי יו"ר התנועה אריה דרעי וחשים פגיעה קשה וצורבת. שוב הוכח כי חלקים רחבים בחברה הישראלית מרגישים מודרים על ידי בית המשפט".

שר התרבות מיקי זהר כתב: "מאות אלפים מאזרחי ישראל הלכו לקלפי, בחרו בצורה דמוקרטית באריה דרעי, ובית המשפט העליון החליט לבטל את הצבעתם. הרפורמה המשפטית נדרשת עכשיו, יותר מתמיד. חייבים להחזיר את אמון הציבור במערכת המשפט."

השר יואב בן צור הגיב: "מבחן הסבירות לא יכול להוות סיסמא משפטית עלומה שאין לה כוח משפטי בחוק בכל מדינה דמוקרטית בעולם, אשר באמצעותה כבוד בית המשפט מקדם החלטות מרחיקות לכת המונעות על ידי אג'נדות אישיות. האם שני מיליון בוחרים שהצביעו עבור ממשלת הימין בידיעה ברורה ונחרצת שיו"ר ש"ס אריה דרעי יכהן כשר הבכיר בשולחן הממשלה, הם אנשים לא סבירים? האם ראש הממשלה שנבחר בחוק, ומינה אותו אין לו סבירות לבחור את שרי הממשלה? רוב חברי הכנסת שהצביעו בקולם בעד בחירתו לשר, הם אנשים לא סבירים?

בכל פרלמנט דמוקרטי הרשות העליונה היא המחוקקת - נבחרי ציבור בבית הנבחרים שנבחרו בהליך דמוקרטי ע"י בחירה ישירה של העם. כמדינה דמוקרטית לא סביר שהרשות השופטת תעצור בגופה את רצון העם במקרה שאין עילה משפטית הגיונית לפסול את בחירתה ואף תפסול חוקים בהינף יד. כנסת ישראל הוקמה בשביל לחוקק חוקים למען האזרחים. לא נסכים שהרשות השופטת תרמוס ברגל גסה את בית הנבחרים. והרשות המחוקקת תאבד את כוחה לבלתי רלוונטית. רבי אריה כמנהיג הדגול בתולדותיה של ישראל, הקדיש את כל חייו למען השליחות הציבורית, עם עשייה ללא לאות לביטחון וכלכלת ישראל. ברגעים אלו כל אזרחי ישראל עומדים כחומה בצורה לצידו, והוא ימשיך להנהיג את מדינת ישראל עוד שנים רבות. כאישי ציבור שומרי חוק, נפעל לאיזון בין רשויות החוק, המחוקקת, השופטת והמבצעת. נקדם במהירות הבזק את פיסקת ההתגברות למען חוסנה הדמוקרטי של מדינת ישראל כמדינה דמוקרטית."

השר למורשת עמיחי אליהו אמר: "קורא לחבריי בממשלה לא להיענות לפסיקת בג"ץ. החלטת בית המשפט היא אינה אחראית ומושפעת מאינטרס פוליטי צר. לשופטים אין סמכות בחוק להתעלם מחוק יסוד ולרמוס את ממשלת הימין הזו על החלטותיה. אני קורא לחבריי בממשלה לא להיענות לפסיקת בג"ץ שכן זו החלטה שאינה חוקית. ולקדם במהירות את הרפורמה במערכת המשפט".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר