כך הסביר שטיין

הנימוק של השופט: לא מתחשבים ב-400 אלף מצביעי ש"ס?

שופט העליון הנחשב לשמרן באופן יחסי, הסביר בפסק הדין מדוע לטענתו פסיקתו של בג"צ אינה שוללת את זכות הבחירה של מצביעי ש"ס (משפטי)

איצלה כץ | כיכר השבת |
שופטי העליון. אילוסטרציה (צילום: Olivier Fitoussi/Flash90)

גם הפסימיים שבגוש הימין, לא חלמו כי דרעי ייפסל פה אחד על ידי אחד עשר שופטי העליון. גם השופט המזרחי היחיד בהרכב, יוסף אלרון, לא הכשיר את יו"ר ש"ס לכהן כשר בממשלה.

בש"ס מיהרו לצאת בקמפיין שהוכן מבעוד מועד: "גם לי בג"צ פסל את הקול". בש"ס מדבררים את הפסילה בקול אחד: "שופטי בג"צ התערבו לכ-400,000 מצביעי ש"ס בבחירות שנערכו אך לפני חודשים ספורים".

אולם, נדמה כי דווקא השופט אלכס שטיין, הנחשב לשמרן יחסית, התכונן לטענה הזו ונימק את החלטתו בעד פסילת השר אריה דרעי, תוך שהוא מתייחס לטענה באופן ספציפי: "אענה לכ-400 אלף בוחרים ובוחרות שנתנו את קולם למפלגת ש"ס ולעומד בראשה" כתב השופט בנימוקי החלטתו. "הציבור הנכבד הזה נתן את קולו לבחירתו של דרעי כנציגו בכנסת, וממילא לא בחר את שרי הממשלה".

"גדולה מכך" הוסיף שטיין, "בחירתו של אדם לכהונה בכנסת ועלייתו לאיגרא רמא של הממשלה אינה מקנה לאותו אדם זכויות יתר, אינה פוטרת אותו מחובותיו המשפטיות ואינה נותנת לו פטור מתוצאותיהם של הליכים משפטיים, פליליים או אזרחיים, בהם הוא היה מעורב כנאשם או כנתבע - משל היה מלך שאינו אחראי לעוולותיו", טען השופט.

מנסה להסביר. שופט העליון שטיין (Hadas Parush/Flash90)

השופט שטיין הוסיף לטעון כי דרעי אינו מעל לחוק: "במשטרנו המשפטי, אשר חרט על דגלו את העיקרון של שלטון החוק, כולם שווים בפני הדין. אנשים רמי מעלה אינם נמצאים מעל הדין, והאזרח הפשוט אינו נמצא מתחתיו".

אולם בוחרי ש"ס, ושאר מצביעי גוש הימין אינם סבורים כמוהו. רבים ממצביעי ש"ס, שמתקבצים בשעות אלו ברחוב הקבלן בירושלים מתחת לביתו של יושב ראש התנועה חשים עצמם נעשקים על ידי הבג"צ.

"מדוע חושבים עשרה אנשים כי הם חכמים יותר מארבע מאות אלף אנשים שהצביעו לדרעי?" זועם ישראל, תומך צעיר של ש"ס, "השופטים חושבים שיצאנו בהמונינו להצביע כדי שדרעי יהיה חבר כנסת? רצינו אותו שר. בכל משרד שהוא יהיה הוא יעשה רק טוב. בגלל זה הצבענו!".

הקמפיין המתוזמן של ש"ס (לפי סעיף 27א לזכויות יוצרים)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר