לראשונה מאז נחתמו

ממשל ביידן משנה גישה: תומך בהרחבת הסכמי אברהם

בישראל מזהים כי בניגוד לעבר, בממשל ביידן מעוניינים לקדם את הסכמי אברהם בצורה משמעותית • אחת הסיבות לשינוי בגישת האמריקנים היא שהסיכויים להסכם גרעין אפסו (מדיני)

(צילום: קובי גדעון, לע"מ)

בישראל מזהים כי בניגוד לעבר, בממשל ביידן מעוניינים לקדם את הסכמי אברהם בצורה משמעותית. כך פורסם היום (שישי) בהבוקר הזה בכאן רשת ב. הנושא עלה בהרחבה בפגישה המשותפת של היועץ לביטחון לאומי של ארצות הברית ג'ייק סאליבן עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, היועץ לביטחון לאומי צחי הנגבי, ושר החוץ אלי כהן.

לפי הדיווח של עמיחי שטיין, אחת הסיבות לרוח החדשה במפרשי הממשל האמריקני, אם כי היא לא המרכזית שבהן, היא העובדה שהסיכויים להסכם גרעין עם איראן אפסו, ולכן האמריקנים מעוניינים לקדם באופן אקטיבי את השיתוף פעולה האזורי.

גורם מדיני אמר לכאן חדשות כי "הממשל האמריקני מעוניין לקדם את הסכמי אברהם בצורה משמעותית ולהרחיב את המדינות שבהסכם". הגורם הוסיף כי כעת יתקיים נסיון למפות, יחד עם האמריקנים, את המדינות שניתן אולי לקדם עמן הסכמים.

הפרסום מגיע על רקע איתותים מצד סעודיה, שממשיכה להראות נכונות זהירה לנורמליזציה עם ישראל. אתמול אמרו גורמים סעודיים לכאן חדשות כי "אם נתניהו יושיט יד ויראה שהוא רוצה שלום עם הפלסטינים, סעודיה תיתן עשר ידיים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר