יוצאים למלחמה • הפרטים

הנקמה של ש"ס • שר במפלגה מבטיח: "נבלה ימים במשכן עד שהרפורמה המשפטית תעבור"

"שנים שתקנו והורדנו את הראש, לא עוד" • שר במפלגת ש"ס מכריז נקמה אחרי פיטוריו של אריה דרעי בעקבות החלטת בג"ץ • "ההוראה של דרעי: בלי פשרות ברפורמת המשפט, נעמוד על קוצו של יו"ד" • הציטוטים (פוליטי)

ישי כהן | כיכר השבת |
דרעי, אתמול (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

שר במפלגת ש״ס מתייחס הבוקר (שני), כיממה אחרי פיטורו של דרעי אמש בישיבת הממשלה מתפקידיו כשר בעקבות החלטת בג"צ, לרפורמת המשפט הצפויה של השר יריב לוין.

"לא יהיו פשרות ברפורמת המשפט, נעמוד על כל קוצו של יו"ד, זו ההוראה של אריה דרעי", אומר השר. "נבלה ימים ולילות במשכן עד שהרפורמה תעבור במלואה. לא עוד שליטה של מערכת המשפט. בקרוב הם גם יקבלו את דרעי כשר בממשלה. שנים שתקנו והורדנו את הראש, לא עוד".

כזכור, ב'כיכר השבת' דווח אמש כי במוצאי השבת נערכה שיחה ארוכה בין נתניהו לדרעי ובה סוכמו הפרטים לגבי עתידו של האחרון. למרות הקמפיינים שרצו ברשת בשם נציגי ש"ס, בשיחה שהתקיימה בין דרעי לנתניהו השניים החליטו להוריד מהפרק את האפשרות שדרעי יכהן כראש ממשלה חליפי.

בשיחה דרעי ונתניהו סיכמו, כי ייתכן ויש דרך באמצעות חקיקה בכנסת להחזיר את דרעי לתפקיד שר, ועל כן סוכם, כי בחודש הקרוב יעשו מאמצים עילאיים במטרה להגיש הצעת חוק במהרה ולמנוע מבג"ץ כל אפשרות להתערב.

החקיקה המסתמנת היא - ששופטים, הפרקליטות ועוד יהיה אסור להם להתערב בהחלטות של ראש הממשלה את מי למנות לשר, ובכך מקווים דרעי ונתניהו שבג"ץ לא יוכל להתערב ולא יפסול שוב את המינוי מחדש של דרעי.

ל'כיכר השבת' נודע, כי דרעי מעריך שהצעד המשפטי הזה ייקח לפחות חודשיים ולכן, הוא ביקש מנתניהו למנות שר אחד שימלא את מקומו בינתיים בשני המשרדים עד להשלמת החקיקה בכנסת.

יחד עם זאת, במידה ובג"ץ יפסול גם את החקיקה המתוכננת - עליה כאמור עמלים טובי המשפטנים בישראל - שנשכרו על ידי מפלגות הליכוד ושס, דרעי ישקול למנות שרים חדשים ולא ממלאי מקום למשרדים שש"ס קיבלה

שעות ספרות לאחר החלטת בג"צ, אריה דרעי התייחס לפסק הדין ואמר: "כששמעתי את החלטת בג"צ, לא שהיא היתה בלתי צפויה, היתה לי שמחה. אין שמחה כהתרת הספיקות. טוב שהם אמרו את דברם וטוב שזה נגמר בצורה כזו של 10 מול 1. ישפוט העם ויראה".

בהמשך הוסיף יו"ר ש"ס: "אני לא אכנס עכשיו לגוף הנושא, עוד יהיה לי זמן להתבטא. רק רציתי שהחברים ידעו דבר אחד: בשבוע שעבר ליווינו את זקן חברי מועצת חכמי התורה מרן הרב בעדני זצוק״ל, והיה לי קשה מאד לדבר בהלוויה, ואני חוזר על מה שאמרתי והבטחתי שם בפני רבבות עם ישראל: אנחנו נמשיך ביתר שאת וביתר עוז את המהפכה שהם התחילו.

"לא משנה באיזה צורה נעשה זאת, אנחנו מחויבים לשלושת המנהיגים שלנו שנפטרו להמשיך את הדרך עליה הם מסרו את נפשם, למען כלל הציבור שלנו.

"אין לנו את הלוקסוס לחשוב מחשבות אישיות. זו השליחות שלנו ונעשה אותה בכל בעוצמה יסגרו לנו את הדלת, ניכנס דרך החלון. יסגרו לנו את החלון נפרוץ את התקרה, בעזרת ה'".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר