אירועי שומר החומות | צפו

בן גביר הורה למפכ"ל לא להגיע והדיון בוועדה ננעל בזעם

הוועדה לביקורת המדינה התכנסה היום לדיון על אכיפת החוק בערים מעורבות באירועי "שומר החומות". המפכ"ל ומפקד מג"ב הוזמנו - אך לא הורשו להגיע; יו"ר הוועדה הזועם, נעל את הישיבה | צפו (פוליטי)

יוני גבאי | כיכר השבת |
מיקי לוי נועל היום את הישיבה • צפו (צילום: דוברות הכנסת)

דו"ח מבקר המדינה על אירועי שומר החומות: השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, סירב לאשר למפכ"ל המשטרה ולמפקד מג"ב - הכפופים אליו להגיע לדיון שנערך בנושא שומר החומות בכנסת. יו"ר הוועדה, בתגובה, החליט לנעול את הדיון.

הוועדה לביקורת המדינה התכנסה לדיון בדו"ח מבקר המדינה בנושא שיטור ואכיפת החוק בערים מעורבות באירועי "שומר החומות". לדיון לא הורשו להגיע כהזמנת הוועדה המפכ"ל ומפקד מג"ב ע"י השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר ומשכך סגר את הדיון יו"ר הוועדה, ח"כ מיקי לוי.

טרם שסגר את הדיון, אמר יו"ר הוועדה: "לפני כשבועיים ביקשתי ממפכ"ל משטרת ישראל ומפקד מג"ב - האנשים המתאימים שאמורים לבוא ולתת תשובות לגבי הדו"ח. זהו אחד הדוחות הכי חמורים שהוכנו כאן בשנים האחרונות. הדוח הונח על שולחנה של משטרת ישראל לפני 8 חודשים".

לטענת לוי: "היה להם את כל הזמן כדי להכין את עצמם לתת תשובות נאותות לעניין זה. לבקשת משרד לביטחון לאומי, דחיתי את הדיון בדוח לשבוע זה מלפני שבועיים, כדי שיספיקו להתארגן. לצערי השר לביטחון לאומי מונע מהמפכ"ל וממפקד מג"ב ומהאנשים או מהקצינים הממונים על הנושא הזה לבוא לוועדה. זהו זלזול בכנסת, זה זלזול בוועדת ביקורת המדינה".

עוד אמר לוי: "הפרדת הרשויות כנראה לא ברורה לשר כי הריבון אמור לפקח על העבודה של הרשות המבצעת וזה לא מתבצע היום. זהו אירוע חמור. זלזול בלתי נסבל של השר בכנסת. יש דיבורים בכנסת על הפרדת רשויות והכנסת כריבון ובסוף השר לביטחון לאומי כנראה עצמו לא מבין מהי הפרדת הרשויות. פניתי גם ליושב ראש הכנסת ח"כ אמיר אוחנה ולא קיבלתי לצערי מענה. אי אפשר לקיים את הדיון הזה כשראש המערכת לא נמצא כאן".

"השר בן גביר לא דרוש לכאן", הסביר לוי והוסיף: "הוא לא היה שר כאשר האירועים היו למיטב זכרוני - אפילו התבטא אז עליו המפכ"ל בתקשורת ואמר שכשהוא הגיע ללוד הוא מתנהג כפירומן והוא מבעיר את השטח. אני לא יכול לקיים ישיבה מן הסוג הזה ככה. מן הראוי שתעשה בדיקה וביקורת רצינית לדו"ח שמבקר המדינה מעלה שאלות כל כך קשות. אני בצער ובכעס רב, סוגר את הדיון הזה. מתנצל. אם בפעם הבאה המפכ"ל ומפקד מג"ב לא יועילו להגיע, אני אשקול להוציא, כפי שהחוק מאפשר לי צו הבאה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר