בישיבת הסיעה | צפו

ראש הממשלה נתניהו: "אנחנו עומדים מאוחדים מול צונאמי של ספינים"

במהלך נאומו בישיבת הסיעה, סיפר נתניהו על ספר שהיה מונח על שולחנו בעת הפגישה הראשונה עם הרמטכ"ל - ואיך כלי התקשורת הפכו זאת לאייטם | עוד הוא דיבר על הרפורמה המשפטית וכמה היא מוצדקת | צפו בדבריו (כנסת TV)

קובי אטינגר | כיכר השבת |

מיד לאחר שהשתתף בכנס התמיכה שנערך לחבר הכנסת אריה דרעי בחדר ישיבת סיעת ש"ס, ראש הממשלה נתניהו הגיע לישיבת הסיעה של הליכוד, שם נשא נאום תקיף.

בפתח דבריו התייחס לנושא ההתיישבות ואמר: "אנחנו תומכים בהתיישבות. הכפלנו את ההתיישבות תחת שנים קשות מאוד. תחת הממשלה הקודמת הייתה השתוללות מוחלטת של בנייה לא חוקית פלסטינית בשטחי C. הם לא עשו כלום, העלימו עין ולא נקטו שום צעד. עכשיו באנו לשלטון עם הבטחה ברורה להתחיל לשנות את הכיוון, להיאבק נגד הבנייה הבלתי חוקית הפלסטינית, והתחלנו. אבל לא מתקנים שנתיים ביומיים, אין דבר כזה, אבל יש התחלה והיא חשובה".

"זה לא אומר", הדגיש נתניהו ואמר: "שנאפשר בנייה בלתי חוקית ישראלית. הייתה לנו ישיבה של ראשי הקואליציה והייתה הסכמה מקיר לקיר על שני העקרונות הללו. אנחנו לא נקבל שאיש הישר בעיניו יעשה, אחרת זה אובדן שליטה מוחלט. ההסכמה הזאת שוללת את התקווה של יריבינו הפוליטיים על כך שיש פה איזו התפוררות - אנחנו מגובשים, חזקים ומאוחדים, גם בעניין הזה".

על התגייסות התקשורת נגדו אמר נתניהו: "אנחנו עומדים מאוחדים ומגובשים נגד צונאמי של ספינים. צונאמי של התגייסות תקשורתית שקרית שקשה להאמין שהיא מתרחשת במדינה דמוקרטית. הם אומרים שאנחנו ״הורסים את הדמוקרטיה״. לא! אנחנו מצילים את הדמוקרטיה. אני מפנה גם אתכם לעיתון החשוב בארה״ב, וול סטריט ג׳ורנל, שמסביר איך מה שקורה בישראל לא קורה בשום מקום אחר בעולם. הם אומרים - אין פה איזון. המהות של הדמוקרטיה זה שלטון הרוב ושמירה על זכויות הפרט. הדרך להבטיח זאת זה איזון בין הרשויות. בישראל האיזון הזה הופר קשות ב-25 השנים האחרונות".

"ישראל לפני 30 שנה לא הייתה דמוקרטית? בריטניה היא לא דמוקרטיה? העיוות הזה הוא דבר שאנחנו צריכים להתמודד איתו. ועכשיו יש דבר חדש, לא רק שאנחנו 'הורסים את הדמוקרטיה' אנחנו גם 'הורסים את הכלכלה'. כאילו שאנחנו נפגע בזכות הקניין, בכיבוד חוזים - איזה אבסורד. זה אבסורד גם מסיבה נוספת כי בכל האינדיקציות כלכלת ישראל מוכיחה שהיא חזקה".

בהתייחסו למצב הכלכלי, אמר: "לפני ימים אחדים, תחת הממשלה שלנו, נעשה גיוס לאגרות החוב של ישראל. רמת הביקוש הייתה פי 5. רצינו לגייס 2 מיליארד דולר וביקשו 10 מיליארד דולר. זאת אינדיקציה ראשונה. דבר שני, הריבית הייתה נמוכה יותר. דבר שלישי, מאז שעלתה הממשלה שלנו שער החליפין התחזק והשקל מתחזק מול הדולר".

"כלומר המשקיעים אומרים, עם הממשלה הזאת ועם האג׳נדה הזאת, אומרים: אנחנו מאמינים בכלכלת ישראל. אנחנו מובילים מדיניות כלכלית חזקה, מן החזקות בעולם. עשינו מהפכה כלכלית אדירה, אז שלא יטיפו לנו עם ספינים מגוחכים. יש לי חדשות בשבילכם: אנחנו ננצח גם את הספינים", אמר נתניהו.

לאחר מכן סיפר נתניהו, כי בתקשורת הופיע אייטם על ספר שהיה מונח על שולחנו - ספר על אחד הדיקטטורים לפני מאות שנים, והציגו זאת כביכול נתניהו מנסה להשליט דיקטטורה, נתניהו סיפר מה עמד מאחורי הספר שעמד על דולחנו • צפו

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר