המתיחות עם ירדן

לראשונה מאז שב לתפקידו: נתניהו נפגש עם מלך ירדן

בנימין נתניהו נפגש בעמאן עם המלך עבדאללה השני, לראשונה מאז שב לכהן כראש הממשלה. הביקור מגיע בצל המתיחות בנושא הר הבית והאיומים הירדנים לקלקל את היחסים (פוליטי מדיני)

יוני גבאי | כיכר השבת |
נתניהו ומלך ירדן. ארכיון (צילום: קובי גדעון לע"מ)

בנימין נתניהו נפגש היום (שלישי), בעמאן עם המלך עבדאללה השני, לראשונה מאז שב לכהן כראש הממשלה כשהפגישה הקודמת שלהם הייתה רק בשנת 2018. על פי הודעת משרד ראש הממשלה, שני המנהיגים בירכו על הידידות ושיתוף הפעולה בין ישראל לירדן ודנו בסוגיות אזוריות, בדגש על שיתוף הפעולה האסטרטגי, הביטחוני והכלכלי, התורם ליציבות האזור.

הביקור התקיים על רקע החששות בממלכה ההאשמית מחזרתו של נתניהו לתפקיד והמתיחות שנוצרה בין המדינות לאחר שירדן גינתה את עלייתו של השר איתמר בן גביר להר הבית.

לאחרונה, זימנה ירדן את השגריר הישראלי פעמיים לשיחות נזיפה בנושא. על פי הדיווחים הירדנים, המלך עבדאללה הדגיש בפני נתניהו את "חשיבות השמירה על הסטטוס קוו במסגד אל אקצא".

כזכור, ביום שלישי שעבר, הגיע מנהל הווקף הירדני יחד עם שגריר ירדן בישראל להר הבית ללא כל תיאום מראש עם המשטרה. שוטר שהבחין בהם ולא זיהה את האישיות או הכיר את הביקור הצפוי, עדכן את מפקדו, המתין לקבלת הנחיות, ולצורך כך השהה כניסתם לזמן קצר מאוד לשטח הר הבית.

במשטרה טענו, כי בניגוד לפרסומים שגויים, לא נמנעה כניסתו של השגריר אלא הוא זה שהחליט בשלב מסויים לעזוב את המקום מיוזמתו, בהליך עדכון של השוטר את מפקדו וקבלת הנחיות מתאימות. לו היה ממתין מספר שניות נוספות היה נכנס פנימה לשטח הר הבית.

עוד טענו, כי "הליך תיאום מקדים עם המשטרה כמקובל- היה מונע כל עיכוב בכניסת השגריר להר הבית, וצר לנו על פרסומים כוזבים ביחס למקרה זה".

ברבת עמון החליטו כאמור לזמן את שגריר ישראל בירדן בעקבות התקרית בהר הבית.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר