מיקי לוי התפרץ | צפו

בן גביר הודיע על רפורמה במשטרה; "מתכוננים לשומר חומות 2; שכר השוטרים יעלה"

השר לביטחון לאומי בן גביר, הודיע על רפורמה במשטרה במסיבת עיתונאים יחד עם המפכ"ל | לדברי בן גביר, הוא שומע במערכת הביטחון, כי שומר חומות 2 כבר בפתח - "קורא לעם ישראל להצטרף למשמר הלאומי" | בן גביר הודיע על הגדלת שכר השוטרים בין 20 ל-40 אחוזים | מיקי לוי התפרץ למסיבת העיתונאים ופתח בצעקות | תיעוד (חדשות)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-ב' בשבט תשפ"ג | 24.01.23
בן גביר ושבתאי, בהצהרה היום • צפו בהצהרה המלאה (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת • וידיאו: לע"מ)

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, קיים הערב (שלישי) מסיבת עיתונאים יחד עם מפכ"ל המשטרה יעקב שבתאי, ובה הציג את התוכניות לחיזוק משטרת ישראל, סיפר על הרפורמה המתוכננת וכן על החששות במערכת הביטחון מ'שומר חומות' 2, חבר הכנסת מיקי לוי השתתף במסיבה ובאמצע החל לצעוק לכיוון המפכ"ל ובן גביר.

בפתח דבריו אמר בן גביר: "אזרחי ישראל, מאז כניסתי לתפקיד בשלושת השבועות האחרונים אני יושב בהערכות מצב רבות. בדיוני הכנה והצגת תוכניות על המבצעים החשובים שמשטרת ישראל עושה, במלחמה נגד הפשיעה. בכל הערכות המצב שקיימתי עולה בצורה ברורה הסכנה הגדולה לביטחון הלאומי של ישראל, והאיום המרכזי שעומד בפנינו, ואני רוצה לומר לכם שתרחיש הייחוס שאני שומע מרוב אנשי המקצוע במשרד הזה, במשטרה, במגב, ובצה"ל, הוא ששומר חומות 2 נמצא בפתח!! לתרחיש כזה יש רק פתרון אחד: חיזוק משמעותי של המשטרה הכחולה והקמת כוח המשמר הלאומי".

"ועכשיו ברצוני לפרט", אמר בן גביר: "לאורך שנים רבות סובלת משטרת ישראל ממחסור תקציבי חמור. מחסור שגורם למשטרה להיות מתוחה עד קצה היכולת, ובשנים האחרונות גרם לגל עזיבה כואב. אני מעריך עד מאוד את שותפי לדרך מפכ"ל המשטרה רב ניצב קובי שבתאי, שעושה לילות כימים למען הביטחון האישי של ישראל, ומותח את המשטרה עד לקצה גבול היכולת, ויש לנו שוטרים נפלאים ומסורים."

אבל האמת חייבת להיאמר: תבינו, אני ביקשתי וקיבלתי תלושי שכר. חוקר מתחיל במשטרה מרוויח 6,429 ש"ח בחודש. בלש מרוויח 7,387 ש"ח, וסיירת מתחילה מרוויחה 7,350 ש"ח. השוטרים הגיבורים שלנו עובדים בשבתות חגים, סביב השעון, וחוזרים הביתה עם הסכומים הנמוכים האלה. לא פלא שבשנת 2021 התפטרו 631 שוטרים – פי שניים מאשר בשנת 2020, ובשנה האחרונה זינק מספר השוטרים המתפטרים ל 1,030 שוטרים. וזה לא נגמר שם. לפני שבועיים סיירתי בבאר שבע. מתגוררים שם כמאתיים ועשר אלף נפשות".

"ובכל באר שבע, יש בסך הכל שבע ניידות סיור!!! שבע ניידות סיור על כל באר שבע!!! אתם מבינים מה המשמעות? והנה עוד סיפור ששמעתי כשהייתי בסיור בבאר שבע. ניגש אליי תושב רהט, שסיפר לי על המערב הפרוע בדרום. איך הוא ושְׁמוֹנֶה בנותיו לא ישנים בלילה מהיריות הבלתי פוסקות. ואלו לא רק תושבי הדרום. משה ועקנין מקרית שְׁמוֹנָה. התעורר לפני כמה חודשים לבוקר שחור. המשאית שממנה הוא מתפרנס במשך שנים הוצתה, רק כי הוא לא הסכים להיכנע לכנופיות הפרוטקשן. בהתפרעויות שהיו בשומר החומות, ביקרתי בשכונות יהודיות ברמלה, בלוד, בעכו. ראיתי אזרחים שחוששים לחייהם ומפחדים לצאת לרחובות, כאילו אנחנו בשנת תרפ"ט בחברון".

לדברי בן גביר: "בחצי השנה האחרונה עברתי מעיר לעיר ומישוב לישוב. שמעתי אזרחים מודאגים רבים, וברור לי שהגיע הזמן לעשות שינוי כיוון משמעותי, כדי לחזק את הביטחון האישי ולהחזיר את המשילות לכל אזרחי ישראל, יהודים וערבים, דתיים, חרדים, חילונים, צ'רקסים, דרוזים ונוצרים. לכולם מגיע ביטחון".

"והעניין הוא, שזו לא רק התחושה. אני מקיים הערכות מצב, דיונים מקצועיים, שומע סקירות מאנשי המקצוע ובכל אלה עולה ששומר חומות 2 זה תרחיש מסוכן שחייבים להגיע אליו מוכנים. בשלושת השבועות האלה עסקנו במשרד בנושאים האלו. מאז כניסתי לתפקיד נפגשתי עם שוטרים רבים, קצינים בכירים, אנשי ביטחון בעבר ובהווה, מומחים לביטחון, ועם הצוותים המקצועיים של המשרד לביטחון לאומי. קיימתי דיונים רבים עם שותפי לדרך מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי ועם צמרת המשטרה, שבאמת נותנים הכל למען ביטחונם האישי של אזרחי מדינת ישראל, ואחרי עבודה מאומצת, הגענו יחד לפתרון שיחזיר את המשילות ויגביר את הביטחון האישי".

התוכנית שהציג בן גביר

לדברי בן גביר: "התכנית שלנו מתחלקת לשני חלקים: החלק הראשון הוא חיזוק המשטרה הכחולה. אנחנו נעלה משכורות לכל השוטרים, מהגיוס ועד לדרגת פקד, כולל. אנחנו מדברים על העלאה של בין עשרים לארבעים אחוזים בשכר השוטרים, באופן שיאפשר לשוטרים להתקיים בכבוד, ויאפשר לנו להחזיר ולגייס את השוטרים. אני קורא לכל השוטרים שעזבו את המשטרה בשנים האחרונות: שובו הביתה".

"בנוסף", הבהיר בן גביר: "אנחנו נגייס 4000 שוטרים בשנתיים הקרובות, ונשלים את החוסרים בהצטיידות והרכש של משטרת ישראל. החלק השני הוא הקמת כוח המשמר הלאומי. אנחנו נכפיל את מג"ב ונהפוך אותו מכוח מחוזי לכוח משימה ארצי, נרחיב את פעילות הכוחות המיוחדים לפשיעה המאורגנת, נהפוך את מרכז הבינה למכלול מורחב של טכנולוגיה וסייבר, ונקים זרוע מתנדבים ארצית של עשרת אלפים בוגרי יחידות קרביות. בראש שני החלקים הללו, יעמוד רב ניצב קובי שבתאי".

"אזרחי ישראל", קרא בן גביר, "כוח המשמר הלאומי קורא לכם, בואו להתנדב במשמר הלאומי.

היום הזה הוא יום של בשורה לאזרחי ישראל. בשורה על הרפורמה במשטרה. בשורה לשוטרים. בשורה לכולנו. בהסכם הקואליציוני השגנו תקציב משמעותי של 14 מיליארד שקלים לשנים 2023-2024 לגופי המשרד – המשטרה, שב"ס, וכבאות והצלה ובעניין הזה אני רוצה להודות לראש הממשלה בנימין נתניהו על הראיה העמוקה בצורך הכל כך חשוב להשבת הביטחון האישי והלאומי, ואני מבטיח כאן: אנחנו נשקיע את הכסף כדי להחזיר את הביטחון האישי והמשילות לכל תושבי מדינת ישראל".

דבריו של המפכ"ל

בפתח דבריו אמר שבתאי: "השר לביטחון לאומי, ח"כ איתמר בן גביר, שוטרים יקרים, אזרחי ישראל. משטרת ישראל היא משטרה שיש לה תפקיד ברור- להעניק ביטחון אישי לתושבי המדינה. האתגרים רבים והם קיימים בעיתות שגרה וביתר שאת בעיתות חירום. יש לנו הישגים רבים ויש לנו משטרה טובה מאוד, אנחנו מאמינים שעם הבשורה החדשה על תקציבים ושינויים מבניים נוכל לשדרג אותה להיות משטרה מצוינת. לאזרחי המדינה שלנו מגיע שירותי משטרה מעולים, מגיע להם ביטחון ברחוב, בכביש, בעיר ובכפר. בכל מקום ונקודת זמן ברחבי המדינה. המשטרה שלנו, של כולנו, נמצאת לפני שדרוג נרחב בזכות תקציבים, שכפי ששמענו, יופנו לטובת הביטחון הלאומי של כולנו".

"חשוב שתדעו", הסביר שבתאי: "השוטרים שלנו מסכנים את חייהם מידי יום בשטח, שוטרים שיש עליהם עומס עצום ומתוחים עד קצה גבול היכולת, עובדים לילות כימים, שבתות וחגים, זמינים בכל שעות היממה. הם השכפ"צ של המדינה. הם שובר הגלים של תחלואות מדינת ישראל. חשוב שתדעו עוד משהו, עבודתו של השוטר, אותו אתם פוגשים מדי יום, היא מן השוחקות ביותר, המסוכנות ביותר ועם אחריות כבירה- ושכרו נמוך".

"מגיע לשוטרים שכר גבוה יותר שיתפרנסו בכבוד! כי מגיע לאזרחי המדינה שטובי בנינו ירצו להיות שוטרים. מגיע לאזרחי המדינה שלנו לחיות בביטחון וזה יקרה רק על ידי משטרה מעולה עם שוטרים איכותיים. אנחנו צריכים להוסיף עוד שוטרים, לחזק את היכולות המבצעיות ולהעצים את היכולות הטכנולוגיות, אנחנו צריכים משטרה חזקה! כי משטרה חזקה שוָוה מדינה עם חוסן לאומי. זה יקרה רק עם העלאת תקציב המשטרה וחיזוק האטרקטיביות שלה - על ידי מתן שכר הולם".

לדברי שבתאי: "נלחמתי על כך מיומי הראשון בתפקיד ואני אומר את זה שוב כאן באופן חד וברור – צריך להעלות את שכר השוטרים, צריך להעלות את מספר השוטרים ואת תקציב משטרת ישראל על מנת לתת מענה לאתגרים הניצבים בפנינו. אני שמח להיות כאן לצידך, אדוני השר, כדי להפיץ את הבשורה. אנחנו יוצאים לדרך חדשה. זו נקודת מפנה חשובה לשיפור הביטחון האישי של כל אזרחי המדינה. זה לא יקרה מחר בבוקר, זה תהליך. רפורמה שתכלול עיבוי מערכים מבצעיים, טכנולוגיה טובה יותר, מענה מהיר לאזרח, חיזוק השיטור הקלאסי בתחנות המשטרה לצד הקמת משמר לאומי עוצמתי שייתן מענה לאירועים רב זירתיים",

"וכן - שדרוג משמעותי במאבק אל מול תופעות פשיעה פליליות ולאומניות – הפרוטקשן, האלימות בכבישים, ארגוני הפשיעה ועוד. הרפורמה הזו מחויבת המציאות והתוצאות יגיעו. זה מגיע לכם, אזרחי המדינה. גם אני אזרח שרוצה לחיות בביטחון ואני מביט אל יום המחר, אני מביט חמש ועשר שנים קדימה ויש לי חזון - "משטרת ישראל - משטרה עוצמתית, למען כל אזרחיה".


לסיום אמר שבתאי: "לכולם מגיע יחס שווה והוגן והכי חשוב לחיות כאן בביטחון, למעננו ולמען ילדינו. אני מודה לשר לביטחון לאומי - חבר הכנסת איתמר בן גביר, על שיתוף הפעולה ההדוק והעשייה מבוקר עד לילה, כדי למצוא פתרונות שיסייעו לשיפור הביטחון האישי של אזרחי ישראל. אני סבור שמימוש התכנית בהתאם למדיניות השר והממשלה- היא בשורה של ממש שתביא בהכרח לשדרוג פני החברה כולה. אנחנו יוצאים לדרך חדשה. ההצלחה שלנו היא ההצלחה של המדינה כולה. תודה רבה לכולם".

המהומה עם מיקי לוי

למסיבת העיתונאים הגיע גם יו"ר הכנסת היוצא חבר הכנסת מיקי לוי, שהתפרץ לדבריו של המפכ"ל והחל לצעוק: "איפה בן גביר, אתה לא מגיע לשום זירת אירוע, אזרחי ישראל שואלים היכן בן גביר".

ההתפרצות של מיקי לוי (חיים גולדברג)

במשך דקות, מיקי לוי שבתפקידו הקודם הטיף לממלכתיות - לא נרגע וצעק לעבר ב גביר, כשהוא מחזיק את דו"ח מבקר המדינה: "איפה נעלמת, למה אתה לא מגיע לזירות".

מטעמו של מיקי לוי נמסר: "אם השר מסרב לשלוח את המפכ״ל לכנסת, הכנסת תגיע לשר. הזלזול שהפגין השר בן גביר בריבון שאמור לפקח על פעולות הממשלה, בלתי מתקבל על הדעת. גם אם יושב-ראש הכנסת אוחנה אדיש לכך, לא נאפשר לדרוס את הכנסת".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר