האופוזיציה מנהלת קמפיין?

לפיד על הורדת דירוג האשראי: "העולם מתרחק מאיתנו והולך להשקיע במקומות אחרים"

לאחר ההתקפות של ראשי האופוזיציה נגדו, כי הוא מנהל קמפיין בעולם נגד ישראל וגורם להיסטריה, כביכול משקיעים בורחים מישראל, לפיד השיב בריאיון הבוקר: "העולם מתרחק מאיתנו והולך להשקיע במקומות אחרים. זה מה שקורה כשמדינות מפסיקות להיות דמוקרטיות" (חדשות בארץ)

יוני גבאי | כיכר השבת |
יאיר לפיד | ארכיון (צילום: תומר נויברג, פלאש 90 )

ראש האופוזיציה יאיר לפיד, התייחס הבוקר (חמישי) להאשמות שעלו נגדו אתמול על ידי ראש הממשלה ושר החוץ, כי הוא מנהל קמפיין נגד מדינת ישראל.

בריאיון שהעניק לכאן חדשות אמר לפיד: "העולם מתרחק מאיתנו והולך להשקיע במקומות אחרים. זה מה שקורה כשמדינות מפסיקות להיות דמוקרטיות. מה שהם עושים זה לא רפורמה משפטית אלא גריסה של הדמוקרטיה".

על הרעיון שלו להקים ועדה נשיאותית שתדון ברפורמה המשפטית - רעיון שעלה כעס בקרב חבריו באופוזיציה אמר לפיד: "אי אפשר לקיים איתם משא ומתן או דיון על הרפורמה".

עוד הוסיף לפיד: "אין מערכת בעולם שאין אפשרות לתקן אותה ולשפר אותה, לכן הצעתי להוציא את זה מידיי הפוליטיקאים ודיברתי עם הנשיא הרצוג שיקים ועדה שתבחן את הפרדת הרשויות. יש להם בעיות אישיות משפטיות שקשורות לעבריינות בעברם".

על העברת הסמכויות של המנהל האזרחי לשר סמוטריץ' אאמר ראש האופוזיציה: "ראשי הקואליציה פשוט משחקים בביטחון ישראל. מכיוון שאם סמוטריץ' אחראי על החלק הזה בצבא והוא על חלק אחר, ומחר פורץ עימות צבאי - מי ינהל אותו גלנט או סמוטריץ'?".

"הם מפרקים את הסמכויות במקום הכי נפיץ שיש, אני הייתי חבר קבינט, יש תמיד עימותים צבאיים, זה דבר שאפילו לא צריך לעצור לשנייה ולדון בשאלה מהי שרשרת הפיקוד. מחלקים את הסמכויות מצה"ל מסיבות פוליטיות".

כזכור אתמול אמר ראש הממשלה נתניהו במסיבת עיתונאים שערך עם שר החוץ, שר האוצר ושר הכלכלה: "אני רוצה לומר לכם דבר נוסף, בסרט הזה היינו כבר כמה פעמים. בעשור הקודם יריבינו הפוליטיים הזהירו אותנו שאם לא נעשה ויתורים מפליגים לפלסטינים אנחנו נקבל צונאמי מדיני והצונאמי המדיני הזה יוביל מהר מאוד לצונאמי כלכלי נוראי. בפועל, ההיפך הגמור קרה. המדיניות שהובלנו הביאה לישראל ארבעה הסכמי שלום היסטוריים עם מדינות ערב והביאה פריחה מדינית ופריחה כלכלית חסרות תקדים. עם תל"ג לנפש יותר משל בריטניה, צרפת, יוון ועם אי השוויון הנמוך ביותר מזה 20 שנה".

עוד אמר נתניהו: "אני מזכיר לכם גם את הבכי והנהי נגד מדיניות הממשלה בראשותי בזמן הקורונה. הבאנו תכנית כלכלית של מענקים וסיוע לאזרחי ישראל ו"הכלכלנים מטעם" הסבירו לנו ש"זאת טעות שתקריס את הכלכלה", אני מצטט. גם כאן ההיפך הגמור קרה. הוצאנו את ישראל ראשונה בעולם מהקורונה. גם מהקורונה הבריאותית וגם הקורונה הכלכלית, ראשונה בעולם בכלכלה. גם במקרה הזה עשינו זאת למרות המשפטיזציה ולא בזכותה. כי גם בקורונה נאלצנו להיאבק בתהליכים משפטיים על זכותנו לנקוט את המדיניות הנכונה, שהצילה פעם נוספת את כלכלת ישראל. היינו צריכים להיאבק על הזכות להביא עוד חיסונים. אגב, זה נמנע ממני ע"י היועמ"ש והייתי צריך ללכת לכנסת כדי לעקוף את המניעה הזאת, וגם אז לא יכולתי להביא יותר מכמה מיליוני חיסונים שהיו עוד מיליוני חיסונים שנשארו באירופה ולא הבאנו לאזרחי ישראל.

"אני אומר למשקיעים - המשיכו להשקיע בכלכלת ישראל, זה ישתלם לכם. בעשרים השנים האחרונות הנהגתי את כלכלת ישראל, ברובן, לא בכולן, אבל ברובן. מי שהשקיע בישראל בשנים הללו הרוויח בגדול וכל מי שימשיך להשקיע בכלכלת ישראל יוסיף להרוויח בגדול. ישראל היתה מקום טוב להשקיע בו וישראל תהיה מקום עוד יותר טוב להשקיע בו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר