ח"כים הוצאו מהדיון

מהומה בוועדת חוקה: הצבעות על הרפורמה נדחו • יאיר לפיד צוהל: "שיבשנו את הקואליציה"

דיון שהתארך בעקבות קריאות של חברי כנסת מהאופוזיציה והוצאתם מהאולם הוביל לדחייה במספר ימים בהצבעות על חלקים ברפורמה המשפטית • שמחה רוטמן התעמת עם חברי כנסת: "לא אתן לכם שתפוצצו את הדיון" • באופוזיציה חגגו: "יוציאו אותנו ונחזור, זו קואליציה דורסנית, שיבשנו" (אקטואליה פוליטיקה)

יוני גבאי | כיכר השבת |
(צילום: Yonatan Sindel/Flash90 | וידאו: באדיבות ערוץ הכנסת)

ההצבעה שתוכננה להתקיים היום (רביעי) על חלקים ברפורמה המשפטית, שמוביל שר המשפטים מטעם הליכוד יריב לוין, נדחתה למועד מאוחר בשבוע הבא. כך הודיע יו"ר וועדת החוקה שמחה רוטמן, בתום מהומות בדיון בוועדה.

הדיון עצמו היה סוער ובמהלכו הוצאו חברי כנסת מהאופוזיציה מן האולם. חברת הכנסת אורנה ברביבאי אמרה לפני שהוצאה מהדיון: "במופע האימים של רוטמן הבוקר בוועדת חוקה, הוא מעיף אותנו החוצה כדי שלא נפריע לו לדהור לעבר שקיעת הדמוקרטיה. חושך על פני תהום".

בפתח הדיון אמר רוטמן: "בעזרת השם נקרא בשבת בבית הכנסת את פרשת יתרו "ואתה תחזה מכל עם אנשי חיל יראי אלוקים אנשי אמת שנאי בצע ושמת עליהם שרי אלפים שרי מאות שרי חמישים ושרי עשרות ושפטו את העם בכל עת והיה כל הדבר הגדול יביאו אליך וכל הדבר הקטן ישפטו הם והקל מעליך ונסעו איתך. אם את הדבר הזה תעשה וציווך אלוקים ויכולת עמוד וגם כל העם הזה על מקומו יבוא בשלום״.

"אין דבר שיגרום לכך יותר שנוכל לעמוד בפני האתגרים וכל העם הזה יבוא בשלום אם נסדיר את עניין בחירת השופטים שבו אנחנו עוסקים".

בהתייחסו להפרעות חברי הוועדה לדבריו אמר: "העובדה שבאתם לפוצץ את הדיון מאוד ברורה ואני לא אתן לכם לעשות זאת. ננסה את אתגר 5 המילים - אם הצלחתי לדבר 5 מילים ברצף בלי שמישהו מחברי יש עתיד התפרץ לדבריי בצעקות תוך השתלטות על המיקרופונים".

באופוזיציה צהלו על דחיית הדיון. יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד הגיב: "כבר היום הצלחנו לדחות את ההצבעות בוועדת חוקה ושוב שיבשנו את לוחות הזמנים של הקואליציה הדורסנית. נתווכח, נגיד את עמדתנו בכל מקום, יוציאו אותנו ונחזור. זו המדינה שלנו, ולא ניתן לאף אחד להרוס אותה".

ח״כ רון כץ (יש עתיד) צייץ בטוויטר: "ממשיכים לשבש את תוכניות הקואלציה ונלחמים ברפורמה המשפטית וגם היום לא יהיו הצבעות בוועדה. ‏הם רוצים לשלוט במערכת המשפטית ולהפוך את ישראל למדינה חשוכה, לא ניתן להם!"

חה״כ יוראי להב הרצנו (יש עתיד) בחשבון הטוויטר שלו: "שוב הצלחנו לשבש את התוכניות של הקואליציה ולעכב את ההצבעה על ההפיכה המשטרית. זה הזמן להיאבק בכל הכוח ובכל זירה שהחוק מתיר לנו נגד הרס הדמוקרטיה הישראלית. כל אחד וכל אחת מאיתנו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר