"יהיה פה דיכוי"

מנדלבליט: "נתניהו רוצה שהמשפט לא יסתיים באופן תקין"

היועץ המשפטי לממשלה לשעבר שהגיש כתב אישום נגד ראש הממשלה תוקף: "מישהו ישלם את המחיר בדם" | לשכת ראש הממשלה: "הוא מנסה להלבין את עצמו בשיטה המוכרת: הכפש את נתניהו – ותאותרג בשמאל" (פוליטי)

יוני גבאי | כיכר השבת |
(צילום: Tomer Neuberg/Flash90)

היועץ המשפטי לממשלה לשעבר, אביחי מנדלבליט, שהגיש את כתב האישום נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו, התראיין לאילנה דיין בתכנית עובדה ואמר כי הוא לא מתחרט: "אין דמוקרטיה ישראלית בלי כתב האישום הזה, זו לא דמוקרטיה ישראלית. אם אני לא מגיש את כתב האישום הזה – יש ישראל שהיא לא דמוקרטיה".

על הרפורמה המשפטית הוא אומר: "זו לא רפורמה. זו הפיכה, מהפכה, משטרית לחלוטין. זה שינוי מוחלט של ה-DNA שעליו גדלנו, והמשמעות היא ביטול עצמאות מערכת המשפט מקצה לקצה. יהיו אנשים 'משלנו', אנשים שאנחנו נמנה. נאמנות אישית לשליט, נאמנות אישית לשר. לא נאמנות למדינה. זה הדבר הכי מסוכן שיכול להיות, זו לא דמוקרטיה".

"אין דמוקרטיה בלי זכויות אדם", מבהיר היועץ המשפטי לממשלה לשעבר. "אין דבר כזה. זכויות האדם של המיעוט שלא בא בטוב בעיניו של השלטון, ייפגעו פגיעה מהותית וקשה. יהיה דיכוי. זה יוביל לזה".

"אנשים הצביעו וצריכים לקבל מה שהם בחרו, ואין חולק על זה, הרוב קובע. אני לא חושב שעל זה היו הבחירות. אף אחד לא אמר שהולכים לשנות את הערכים של מגילת העצמאות, ומשנים את הערכים של מגילת העצמאות. אף אחד לא אמר את זה. ואם אין מערכת משפט עצמאית, זה נגמר. זה משהו אחר, זו שיטת שלטון אחרת, שיטת משטר אחרת, אף אחד לא הלך לבחירות על זה, אף אחד לא אמר דבר כזה. אם רוצים לתקן את מערכת המשפט, בסדר גמור, תתקנו, אבל זה לא תיקון, זה ריסוק".

לדבריו, יש הסתה לאלימות: "אני מגנה כל דיבור כזה אבל אני חושב שדברים נוסעים למקומות לא טובים, שלא היינו בהם. זה יתדרדר עוד, אנחנו רק בתחילת הדרך. הם לא יוותרו. זה ייגמר באלימות. מישהו ישלם את המחיר בדם".

תגובת לשכת ראש הממשלה: "אביחי מנדלבליט צריך להתבייש. לא נתייחס לטענות הסרק משוללות היסוד של מנדלבליט, לרבות בעניין הצוללות או להצעות לעסקת הטיעון שמנדלבליט עצמו הציע – ונדחו. מנדלבליט כיועץ משפטי לממשלה אפשר או אישר: אישור בדיעבד לחקירה שנפתחה ללא אישורו – בניגוד לחוק; סחיטה באיומים של עדים, לרבות איום על פירוק משפחותיהם; שימוש בלתי חוקי בתכנת ריגול 'פגסוס' נגד סביבתו הקרובה של ראש הממשלה ושיבוש חקירה על ידי מאות הדלפות פליליות ומעוותות מחקירות, במטרה להנדס את דעת הקהל. מנדלבליט עשה זאת כי שי ניצן החזיק אותו בגרון".

"כעת, כשהעוולות והמחדלים של מנדלבליט נחשפים במשפט ראש הממשלה, הוא מנסה להלבין את עצמו בשיטה המוכרת: הכפש את נתניהו – ותאותרג בשמאל. הציבור לא קונה את זה. גם כעת תמוה שמנדלבליט מתראיין על הליך משפטי עומד ותלוי, שהוא זה שגרם לו. אביחי מנדלבליט ייזכר לעד כיועץ משפטי נסחט שאפשר לתפור תיקים לראש ממשלה מכהן, במטרה להביא להפיכה שלטונית ולפגוע בדמוקרטיה הישראלית. אביחי מנדלבליט איבד כל זכות לדבר על דמוקרטיה, טוהר מידות או שלטון החוק".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר