תיעוד סוער וחריג מהכנסת

ניסיון לפוצץ את הדיון: ח"כים עלו על שולחנות, שניים מסעיפי הרפורמה המשפטית - אושרו

לקראת ההצבעות הראשונות על הרפורמה המשפטית, ובצל ההפגנות המתוכננות היום, סערה בוועדת חוקה בכנסת • חבר כנסת עלו על שולחנות ודילגו מעליהן לכיוונו של היו"ר רוטמן • הוא ניסה להוציא אותם בזה אחר זה, אך אלו התעמתו עם הסדרנים • חריג (כנסת)

יוני גבאי | כיכר השבת |
(צילום: ערוץ הכנסת | צילום תמונה: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת )

וועדת החוקה של הכנסת נפתחה היום (שני) בסערה, לקראת ההצבעות הראשונות על הרפורמה המשפטית. חברי כנסת מהאופוזיציה השתוללו ודילגו על שולחנות, ובהמשך סירבו לצאת מהאולם. אלו היו מראות חריגים בוועדה שגם ככה סוערת לרוב בתקופה האחרונה.

במהלך הדיון אושרו שניים מהסעיפים ברפורמה המשפטית לקריאה ראשונה בכנסת. תשעה חברי כנסת מהקואליציה תמכו ושבעה חברי כנסת מהאופוזיציה התנגדו.

עם פתיחת הוועדה החלו חברי אופוזיציה לשיר "אין לי ארץ אחרת", בעודם דופקים על השולחנות. רוטמן גיחך ואמר: "מבין שאתם במצב רוח טוב היום, זה יום חג". גלעד קריב השיב לו: "זה יום אבל".

בשלב מסוים החל רוטמן, יו"ר הוועדה, שניסה לפתוח בדבריו אך לא הצליח בשל שירת חברי הכנסת, להוציא חברי כנסת מהדיון. אלו החלו לצעוק לעברו: "ביזיון, בושה".

חברי הכנסת לא אפשרו לרוטמן לדבר ובתוך זמן קצר הרוחות הלהטו. ח"כ יוראי להב הרצנו קפץ מעל השולחן בוועדה והגיע עד לכיוונו של רוטמן. כמוהו גם חבר הכנסת ולדימיר בליאק מ'יש עתיד', שגם ממקמו לעבר רוטמן.

השירה בתחילת הוועידה (באדיבות ערוץ הכנסת)

אלו החלו לצרוח לעברו: "בושה, בושה", ואליהם מצטרפים חברי כנסת. רוטמן קרא להם לסדר בשלוש קריאות והורה להם לצאת אך אלו סירבו והחלו להתעמת עם מאבטחי הכנסת.

כשמשה סעדה ניסה להרגיע את הרוחות ולהתערב, צעקו לעברו: "תשב בשקט, זרקו אותך ממח"ש!"

היועץ המשפטי החל לקרוא את ההצעה להבצעה, אך נקטע בידי הנוכחים. אורית פרקש הכהן אמרה לו: "אל תקריא את החוק הזה". גלעד קריב אמר לרוטמן: "אתה חרפה לבית הזה, דרסת כל דרך". שניהם הורחקו מהדיון.

צפו בוידאו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר